کد خبر : 1665959 | 13 بهمن 1398 ساعت 09:23 | 213.5K بازدید | 0 دیدگاه

همه برنده‌ها سهم دارند؛

تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر

بازیکنان برتر هفته لیگ برتر در حالی توسط کارشناسان ورزش سه معرفی شدند که نیمی از تیم‌ها دارای نماینده در این بین هستند.

تیم منتخب هفته هجدهم لیگ برتر

به گزارش "ورزش سه"، بازی‌های هفته هجدهم لیگ برتر طی دو روز اخیر پیگیری شد که به غیر از یک دیدار، تمام مسابقات برنده داشت و به همین دلیل موجب شد تا تیم منتخب هفته هجدهم و برترین نفرات لیگ برتر را از بین بازیکنان سایپا، سپاهان، شاهین شهرداری بوشهر، استقلال، شهرخودرو، پرسپولیس و تراکتور انتخاب کنیم.

 

سایپا به خاطر پیروزی قابل توجه و پُر گل در قائم‌شهر، سپاهان به دلیل برتری ارزشمند و عبور از سد فولاد خوزستان، شاهین شهرداری بوشهر با کسب نخستین برد فصل مقابل پیکان و استقلال به علت حفظ آمادگی با گذشت چهار روز از رقابت‌های مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و شکست دادن نفت مسجدسلیمان، دارای 2 نماینده در تیم منتخب هستند  و سایر بازیکنان برتر نیز از تیم‌های شهرخودرو، پرسپولیس و تراکتور انتخاب شدند که شرح مختصری از عملکردشان را در زیر می‌خوانید:

 

* دروازه‌بان


حامد فلاح‌زاده (سایپا)


مثل هفته قبل بیشترین نقش را در کسب امتیاز برای تیمش در جدال برابر یک تیم در نیمه دوم جدول داشت و با واکنش‌های تاثیرگذارش موجب شد تا سایپا به برتری ارزشمندی برسد؛ نساجی که پس از دو برد پیاپی به دنبال جشن پیروزی دیگری در قائم‌شهر بود، تا دقیقه 60 سه گل دریافت کرد و در آن طرف نتوانست حتی یک بار دروازه حامد فلاح‌زاده را باز کند؛ البته پس از آن یک بار روی فشار حملات بی‌امان به این مهم رسید، اما در طول 90 دقیقه، دروازه‌بان مازندرانی و باتجربه سایپا توانست با عکس‌العمل‌های به موقع اجازه کسب امتیاز به نساجی را ندهد؛ فلاح‌زاده سه واکنش فوق‌العاده در این مسابقه داشت و علاوه بر آن، روی ارسال‌های پُرشماره نساجی از جناحین خروج‌های به موقع و موفقی داشت تا با این عملکرد نامش در تیم منتخب هفته قرار بگیرد.

 

1474960


* مدافعان


حسن جعفری (شهرخودرو)


حسن جعفری در سمت راست دفاعی شهر خودرو جای خود را پیدا کرده و جزو نفرات اصلی مجتبی سرآسیایی به حساب می‌آید. او در این دیدار و جدال با ماشین‌سازی نفوذهای زیادی را از سمت راست انجام داد و پاس‌های خوبی را برای محمدرضا خلعتبری و سعید صادقی ارسال کرد که حاصل آن گل دوم برای نماینده مشهد بود. حالا او در چهارمین بازی پیاپی نیز عملکرد خوبی به همراه تیم جدیدش داشته و باید دید در نهایت موفقیت در آسیا و لیگ برتر را تجربه می‌کند یا خیر. حضور او در سمت راست خط دفاعی شهرخودرو و هماهنگی با وینگرهای سرعتی مثل خلعتبری، مهربان و صادقی موجب شده تا تیمش از آن جناح با قدرت بالاتری برابر حریفان قرار بگیرد و بیشترین نتیجه را در دیدار با ماشین‌سازی با این کار بگیرد؛ ضمن اینکه جعفری در کارهای دفاعی نیز حضور موثری داشت.

 

1474942

 

سجاد مشکل‌پور (شاهین شهرداری بوشهر)


مدافع با تجربه و 29 ساله شاهین بوشهر در ثبت نخستین برد این تیم پس از 18 هفته، نقش اساسی و پُر رنگی را ایفا کرد. این مدافع شادگانی شاهین که در نقل وانتقالات نیم‌فصل ازهانوی ویتنام به شاهین پیوسته، علاوه بر اینکه در فاز دفاعی با مهار مهاجمان خطرناک پیکان وظایف خودش را به بهترین نحو ممکن انجام داد، موفق شد گل دوم شاهین را هم در پی یک ارسال تند و تیز با یک ضربه سر به ثمر برساند تا خود را به‌عنوان یکی از آماده‌ترین بازیکنان هفته هجدهم معرفی کند. در واقع او با قدرت جنگندگی بالا و دوندگی بی‌امانش یکی از چهره‌های شاخص شاهین در خلق این برد با ارزش بود. مشکل‌پور که سابقه زیادی در تیم‌های مختلف لیگ برتری خصوصا خوزستانی را دارد، در دیدار مقابل پیکان به خوبی توانست از تجربه فراوان خود بهره ببرد تا شهریارمغانلو آقای لیگ، تنها از روی نقطه پنالتی بتواند دروازه شاهین را پس از دریافت سه گل باز کند. مشکل‌پور که پس از پایان این بازی به گفته خودش از گل زده بسیارخوشحال بود، ابراز امیدواری کرد تا بتوانند با ادامه همین روند اجازه ندهند شاهین راهی لیگ یک شود.

 

1474954

 

شایان مصلح (سپاهان)


در دیدار اخیرشان مقابل ماشین‌سازی به‌عنوان مدافع میانی بازی کرد، اما این هفته در بازگشت به پست تخصصی‌اش که مدافع چپ است، توانست نمایش کم‌نقصی مقابل فولاد ارائه کند؛ شایان مصلح با وجود اینکه در اواسط نیمه اول آسیب دید و از ترکیب سپاهان بیرون رفت، اما با جنگندگی و تلاش در زمین ماند و اجازه نداد تا تیمش مشکلی از آن جناح داشته باشد و به نوعی یکی از اصلی‌ترین تاکتیک‌های فولاد که نفوذ از سمت راست زمین بود را از کار انداخت؛ مصلح با وجود رقبایی که برای رسیدن به ترکیب دارد، به ترکیب طلایی پوشان رسیده و این هفته مقابل فولاد علاوه بر حضور موثر در کارهای دفاعی، در حملات نیز به موقع اضافه می‌شد و ارسال‌های خطرناکی انجام داد.

 

1474587

 


* هافبک‌ها


احمدنوراللهی (پرسپولیس)


میانه میدان پرسپولیس مثل تمام بازی‌های این فصل که با حضور او بیمه شده، در دیدار دشوار خارج از خانه مقابل صنعت نفت نیز نقطه قوت سرخ پوشان بود؛ احمد نوراللهی در جدال با هافبک‌های تکنیکی و موقعیت‌ساز آبادانی‌ها، برتری کامل داشت و با دو دفع توپ، دو قطع توپ، یک نبرد هوایی موفق و چهار خطا برای جلوگیری از حملات، به نوعی خط میانی حریف را از کار انداخت. نوراللهی علاوه بر 28 پاس صحیح، یک پاس کلیدی و سه سانتر، یک گل ارزشمند و تماشایی نیز از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رساند تا پرسپولیس مثل هفته قبل به برتری برسد و با گرفتن سه امتیاز در یک بازی مهم به استقبال دربی برود.

 

 

علی کریمی (استقلال)


اگر مهدی قائدی مثل همیشه چشم‌نواز بازی نمی‌کرد، می‌توانستیم او را مرد اول دیدار استقلال و نفت مسجدسلیمان بنامیم؛ علی کریمی نه تنها در وسط میدان برتری کامل داشت و اجازه خلق موقعیت چندانی با پاس‌های در عمق نفتی‌ها را نداد، در نبردهای هوایی نیز نمایش خوبی داشت؛ دو شوت، 45 پاس صحیح، دو پاس کلیدی، دو سانتر درست، سه تکل موفق، دو دفع توپ، یک قطع توپ و دو با برتری در نبرد هوایی، بخشی از عملکرد علی کریمی مقابل نفت MIS بود؛ اما نقطه قوت کار علی کریمی، تاثیرگذاری‌‌اش روی هر دو گل استقلال بود که پاس ماقبل آخر را داد و مهم‌تر از همه اینکه در لحظات پایانی که نفت فشار بیشتری روی دروازه آبی‌ها می‌آورد، با حضور به موقع در محوطه جریمه خودی توپ را به کرنر فرستاد تا تیمش گل تساوی را دریافت نکند و با این عملکرد نامش در جمع برترین‌های هفته دیده شود.

 

 

سروش رفیعی( سپاهان)


امیر قلعه‌نویی که در انتخاب نفر سوم بخش میانی زمین مشکل داشت، به نظر می‌رسد با سروش رفیعی گزینه مدنظرش را پیدا کرده و این بازیکن که در نخستین مسابقه خود برابر ماشین‌سازی از ابتدای نیمه دوم وارد زمین شده و در خلق موقعیت نمایش موثری ارائه داده بود، این هفته مقابل فولاد و تیم سابق‌اش از ابتدا در ترکیب قرار گرفت و عملکرد خوبی داشت. رفیعی که در این دیدار تمام ضربات ایستگاهی سپاهان را زد و یک بار هم شوت خطرناک او از کنار دروازه فولاد رد شد، در دقایق ابتدایی سانتر زیبایی برای کی‌روش استنلی فرستاد تا او خیلی زود سپاهان را پیش بیاندازد و در ادامه نیز در میانه زمین با گردش توپ، خلق موقعیت و پاس‌های صحیح موثر کار کرد تا در نهایت مسابقه هم مورد تمجید سرمربی‌اش قرار بگیرد.

 

1474661

 

اشکان دژاگه (تراکتور)


بعد از پشت سر گذاشتن هفته‌ای تلخ در استادیوم آزادی و بازی با پرسپولیس، بازگشت درخشانی در دیدار با ذوب‌آهن به ترکیب تراکتور داشت. او علاوه بر بازی کم‌اشتباه در 45 دقیقه ابتدایی، در نیمه دوم نیز توانست به خوبی از تغییر تاکتیک تیمش بهره ببرد و به نوعی روند مسابقه را به سود تراکتور تغییر دهد؛ اشکان دژاگه بعد از دریافت پاس از میلاد فخرالدینی، سانتر زیبا و فنی را به محوطه جریمه ارسال کرد تا اوکاچا گل اول خود برای تراکتور را با یک ضربه سر به ثمر برساند. در جریان بازی نیز دژاگه چند مرتبه شانس خود را برای گلزنی از راه دور استفاده کرد، اما شوت‌‎های او از بالای دروازه ذوب‌آهن به بیرون رفت و عملا موقعیت خطرناکی نصیب تراکتور نشد. در مجموع، دژاگه با پاس‌ها و ارسال‌های خطرناک خود سعی در خلق فرصت گلزنی برای تیمش داشت که تنها یک بار این اتفاق افتاد.

 

1474482

 


سجاد حیدری (شاهین شهرداری بوشهر)


دیگر بازیکن تازه به خدمت گرفته شاهین در نیم‌فصل دوم که در دیدار با پیکان نمایش درخشانی داشت، در فاز حمله و بازیکنی به نام سجاد حیدری بود که اتفاقا یکی ازعوامل اصلی ثبت نخستین برد شاهین در لیگ برتر به شمار رفت؛ این مهاجم رفسنجانی از لحظه به صدا درآمدن سوت آغاز بازی مقابل پیکان تا انتهای این دیدار، مدافعان حریف را آزار داد و به قولی اجازه نفس کشیدن به آنها را نداد. حیدری در همان ابتدای بازی با یک چرخش بسیار زیبا و خونسردانه، زاویه مقابل دروازه آیراپتیان را نشانه گرفت تا چراغ اول به نام خودش ثبت شود. او در ادامه با یک نفوذ تند و سریع از جناح راست خط دفاع پیکان و ارسال پاسی زمینی در دهانه دروازه، مقدمات گل سوم پیکان را نیز فراهم کرد تا با این گل امیدهای پیکان برای بازگشت به بازی از هر زمانی کمرنگ‌تر شود. حیدری در طول بازی بارها مدافعان پیکان را از پیش رو بر می‌داشت و درچند نوبت با دور زدن خط دفاع پیکان (که روز بسیار ضعیفی را پشت سر می‌گذاشتند) موقعیت‌های خوبی را برای هم‌بازیان خودش فراهم کرد و در کل، بسیار آماده نشان داد. حالا با این نمایش حیدری، میشو نیز درنیم‌فصل دوم می تواند روی توانایی‌های این بازیکن و همچنین صارمی و شریفات در خط حمله حساب ویژه‌ای باز کند. این مهاجم 28 ساله شاهین با یک گل زده و یک پاس گل زیبا بدون شک یکی از خوب‌های هفته هجدهم لیگ برتر به شمار می‌آید که قطعا در صورت ادامه همین روند می‌تواند کمک شایانی به حفظ تیمش در لیگ برتر کند.

 

1474962

 

 

* مهاجمان


مهدی قائدی (استقلال)


فرهاد مجیدی قصد داشت بعد از نمایش بی‌نظیر مهدی قائدی در دو دیدار مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، به او استراحت بدهد و در نیمه دوم مسابقه این هفته با نفت مسجدسلیمان وارد زمین کند تا ستاره ریزنقش خط حمله‌اش با آمادگی بیشتری در بازی آینده مقابل پرسپولیس قرار بگیرد ولی بدشانسی و مصدومیت زودهنگام شیخ دیاباته موجب شد تا قائدی از دقیقه 20 به ترکیب اضافه شود و جریان مسابقه را به سود تیمش تغییر دهد؛ با وجود اینکه او در نیمه اول تنها یک شوت در چارچوب داشت و در نیمه دوم نیز خیلی خود را به زحمت نینداخت، اما در دقیقه 51 پاس مسعود ریگی را با شوت سرضرب تبدیل به گل برتری تیمش مقابل نفت مسجدسلیمان کرد تا آمار گل‌های او به وعده‌ای که به تماشاگران استقلال(10 گل در یک فصل) به اختلاف یک برسد؛ قائدی بیشتر از آنکه در امر شوت‌زنی موفق باشد، با فرارهای تند و تیز، ارسال‌ها و پاس‌های در عمق خطرناک خط دفاعی نفت را آزار داد و با این عملکرد در تیم منتخب هفته قرار گرفت.

 

 

محمدرضا سلیمانی (سایپا)


شاید در هفته‌های قبل موقعیت‌های خوبی را از دست داد، اما اصرار ابراهیم صادقی به بازی گرفتن از او در حال ثمربخش شدن است و این مهاجم توانسته خود را به مرز آمادگی برساند؛ محمدرضا سلیمانی در نیمه اول با بازی خوب خود کار نساجی مازندران را تمام کرد و پس از آنکه گل اول را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند، پایه‌گذار گل دوم تیمش هم شد؛ سلیمانی با عقب نگه داشتن مدافعان نساجی، در ایجاد موقعیت و زدن ضربات سر هم نسبت به بازیکنان حریف برتری داشت و با دوندگی بالا در خط حمله سایپا، موجب شد تا دفاع نساجی از کار بیفتد و نتواند در قائم‌شهر ایستادگی کند؛ سلیمانی با این بازی موثر و ایفای نقش در برتری 3 بر یک سایپا، بازیکن راس خط حمله تیم منتخب هفته هجدهم است.

 

1474941

 

 

عکس: رضا رقیمی - مصطفی عباسی -علیرضا زینلی

دیدگاه‌ها