کد خبر : 1666114 | 13 بهمن 1398 ساعت 17:52 | 86.7K بازدید | 0 دیدگاه

فاصله با مسی به 5 رسید

ایتالیا زیر پای CR7؛ چشمک رونالدو به کفش طلا (عکس)

رونالدو این روزها مهارنشدنی به نظر می رسد و با گلزنی های متوالی خود، دهان تمام منتقدانش را بسته است. او پس از انگلیس و اسپانیا حالا ایتالیا را هم به تسخیر خود در آورده.

ایتالیا زیر پای CR7؛ چشمک رونالدو به کفش طلا (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، کریستیانو رونالدو مرد اول پیروزی یوونتوس برابر فیورنتینا بود. فوق ستاره پرتغالی که فصل را چندان خوب شروع نکرد و حتی در مقطعی توانایی های او را زیر سوال برده بودند، در دو ماه اخیر اوج گرفته و حالا پاسخ تمام منتقدانش را داده است.

رونالدو در این بازی تنها به یک گل نیاز داشت تا با رکورد 15 ساله ی دیوید ترزگه در یوونتوس برابری کند. او که در هشت بازی قبلی یوونتوس موفق به گلزنی شده بود، امروز دقیقه 38 موفق شد از روی نقطه پنالتی دروازه فیورنتینا را باز کند و برای نهمین بازی متوالی در سری آ موفق به گلزنی شود. 

ترزگه نیز پیش از این توانسته بود در 9 بازی متوالی سری آ موفق به گلزنی شود. رونالدو حالا رکورد گابریل باتیستوتا و فابیو کوالیارلا که در 11 بازی متوالی موفق به گلزنی شده اند را هدف قرار داده است.

 

 

1475090

 

1475131

 

رونالدو در این راه تیم های ساسوئولو، لاتزیو، اودینزه، سامپدوریا، کالیاری، رم، پارما، ناپولی و فیورنتینا را قربانی کرد.

از زمانی که او در تابستان 2018 به یوونتوس پیوست، هیچ بازیکنی نتوانسته به اندازه او در سری آ گلزنی کند. رونالدو 40 گل توانسته برای بیانکونری در این مدت به ثمر برساند. اگر پنالتی ها را کنار بگذاریم نیز او با 28 گل و مشترک با دووان زاپاتا بازهم رتبه اول خود را حفظ خواهد کرد.

 

 

 

 

نکته جالب دیگر اینکه رونالدو به دو گل در این بازی نیاز داشت تا رکوردی دیگر با برای خود ثبت کند و به این مهم نیز دست یافت. او دقیقه 80 یک پنالتی دیگر را نیز به گل تبدیل کرد تا به رکورد 50 گل زده در همه رقابت ها با یوونتوس برسد. به این ترتیب او در 70 بازی توانسته به رکورد 50 گل برسد. اتفاقی که در 60 سال گذشته رخ نداده بود.

 

 

1475132

 

 

رکورد در اختیار عمر سیووری بازیکن آرژانتینی است که پس از 65 بازی به رکورد 50 گل برای یوونتوس رسید. او بین سال های 1957 تا 1965 برای یوونتوس بازی می کرد و پنجمین گلزن برتر تاریخ این باشگاه است.

رونالدو از ماه دسامبر تاکنون 16 گل در 12 بازی به ثمر رسانده است. او تنها در سوپرکاپ ایتالیا برابر لاتزیو موفق به گلزنی نشد.

رونالدو فصل جاری 22 گل به ثمر رسانده که 19 تایش در سری آ بوده است. او پس از چیرو ایموبیله ی 23 گله در رده دوم جدول گلزنان سری آ قرار دارد.

رونالدو حالا از همیشه امیدوارتر برای کسب کفش طلاست. او که در سه سال گذشته قافیه را به مسی باخته فعلا 5 گل از او پیش است و حالا می توان گفت که با ایموبیله و لواندوفسکی وارد رقابتی جدی تر شده است.

 

 

1475133

دیدگاه‌ها