کد خبر : 1666376 | 14 بهمن 1398 ساعت 22:13 | 84.5K بازدید | 0 دیدگاه

وعده‌های دیوانه وار اینفانتینو در آفریقا؛

برای هر کشور یک ورزشگاه مدرن می سازیم

وضعیت در کنفدراسیون فوتبال آفریقا بحرانی است و فیفا در بروز این مشکلات نقش مهمی دارد.

برای هر کشور یک ورزشگاه مدرن می سازیم



به گزارش "ورزش سه"، در آخر هفته، جیانی اینفانتینو قدرتش را به بوته آزمایش گذاشت: او به هرج و مرج رخ داده در آفریقا که خودش باعث آن بود، لبخند زد. اینفانتینو در دیدار با رئیس 54 فدراسیون فوتبال در این قاره در رباط در مراکش، روسا را با وعده هایی برای کسب درآمدهای میلیارد دلاری که فاقد هرگونه مبنای معقولی هستند، تحت تاثیر قرار داد.

 

جیانی اینفانتینو که از اوایل ماه آگوست رهبری کنفدراسیون فوتبال آفریقا را به دست گرفته، دبیرکل این نهاد فاطمه سامورا به مدت شش ماه به عنوان "نماینده عمومی" منصوب کرد. حالا که این زمان تمام شده، دیروز در رباط تصمیم گرفته شد که سامورا به زوریخ برگردد.

 

1475531

 

احمد احمد رئیس کنفدراسیون فوتبال، که از سال 2017 در این سمت مشغول به کار است، به دلیل ادعاها و تحقیقات مربوط به فساد مورد اتهام قرار گرفت، اما احمد نیز سامورا، انتخاب اینفانتینو بود. حتی قبل از افزایش ناگهانی حضور در عرصه فوتبال، این زوج از نظر حرفه ای از نزدیک ارتباط داشتند؛ احمد وزیر شیلات در ماداگاسکار بوده و  سامورا نیز نماینده برنامه تغذیه سازمان ملل در این منطقه بود.

 

عملکرد این دو متخصص تغذیه که در فوتبال وارد شده، قاره آفریقا را به ورطه آشفتگی کشانده است. نکته مهم در ماه اکتبر، خاتمه قرارداد تلویزیونی برای مسابقات قهرمانی آفریقا با شریک بلند مدت شبکه لاگاردیر بود که تا سال 2028 ادامه داشته و بیش از یک میلیارد دلار هزینه داشت. فرانسوی های عصبانی برای جبران 90 میلیون دلار به دنبال شکایت هستند. با توجه به ساختار مدیریتی غیر شفاف در کنفدراسیون فوتبال آفریقا، سایر شرکای حقوقی نیز در حال بررسی امکان پایان دادن به تعهدات خود، چه در مقطع فعلی و چه در آینده هستند. در نتیجه، این نهاد حتی مجبور شد رقابت های مقدماتی آفریقا را برای جام جهانی 2022 قطر که باید از ماه مارچ آغاز می شد، به پاییز موکول کند. از این گذشته، این بازی ها قرار بود در تلویزیون پخش شود، اما این وظیفه به عهده چه کسی است؟ زیرا دیگر شریک تلویزیونی وجود ندارد.

دیدگاه‌ها