کد خبر : 1666665 | 16 بهمن 1398 ساعت 11:02 | 39.1K بازدید | 0 دیدگاه

حتی ۲۰ هزار بلیت هم به فروش نرفته است؛

خطای سیستمی علیه هواداران در دربی ۹۲

بلیت فروشی دربی ۹۲ در میان ناکارآمدی سامانه اینترنتی و نارضایتی هواداران سرخابی ادامه دارد.

خطای سیستمی علیه هواداران در دربی ۹۲

به گزارش "ورزش سه"، پس از این که روز گذشته «هفت مصیبت برای خرید بلیت دربی» بررسی شد، پیام‌های بی‌شماری در این‌باره و در قسمت نظرات به دست ما رسید که از ایرادات جدید و بدیعی در سایت بلیت فروشی حکایت داشتند اما مشکل اصلی و عجیب تر، همان نهایی کردن خرید، کسر هزینه و سپس خروج صندلی از حالت رزرو شده بود که البته همچنان ادامه دارد.

 

نمی‌شود تمام پیام ها را انتشار داد اما یکی از کاربران برای ورزش سه نوشت: «...استادیوم و دربی ارزونی خودتون. بالاغیرتا پول ما رو پس بدید». این که چه فرآیندی به وجود آمده که باعث شده تا پس از کسر هزینه و اخذ کد رهگیری، بلیت صادر نشود، سوال عجیبی است که مسئولان سامانه بلیت فروشی و در واقع سازمان توسعه و تجهیز باید به آن پاسخ دهند. این در حالی است که کریمی رییس این سازمان روز گذشته گفت که هواداران از بلیت فروشی دربی رضایت دارند و این وظیفه را وزارت ورزش و شورای تأمین به سازمان توسعه و تجهیز محول کرده‌اند!

 

یک کاربر دیگر نیز نوشت: «من دیشب ساعت یک بالاخره تونستم تو pin90 بلیط بخرم و پول رو هم پرداخت کنم. اما بلیط نداد. الان هم تو حساب کاربریم نوشته پول پرداخت شده اما تو قسمت بلیط ها هیچی نیست. از همون دیشب هم زنگ میزنم پشتیبانی، یا اشغاله و یا کسی جواب نمیده. من دو تا صندلی جایگاه خریده بودم. دیشب بعد از پرداخت وضعیتش نوشته بود رزرو. الان که نگاه میکنم یکیش از رزرو خارج شده و اون یکی هم فروخته شده».

 

اتفاق عجیب این است که در فاصله نزدیک به ۲۴ ساعت تا شروع دربی، کمتر از ۲۰ هزار بلیت به فروش رفته است! تعداد متقاضیانی که هزینه بلیت از آن تا کسر شده اما چیزی در دست ندارند، بسیار زیاد است و حتی گزارش‌های زیادی از تکرار این کار و کسب چند باره از حساب، به دست ورزش سه رسیده است.

 

اکنون بلیت بسیار کمی برای خرید وجود دارد و اغلب صندلی ها رزرو شده یا غیرقابل فروش هستند و ادعای مسئولان نیز فروش ۵۷ هزار بلیت است اما گزارش ها از این حکایت دارند که بسیاری از این بلیت های رزرو شده و غیرقابل فروش، همان مواردی هستند که هزینه از کاربران کسر شده و بلیت برای چند ساعت در حالت رزرو قرار گرفته و سپس آزاد شده و خواهد شد!

 

در شرایطی که استقبال ویژه سرخابی ها از این دربی، بارقه امید برای تماشای یک مسابقه جذاب را در دل فوتبال دوستان زنده کرده بود اما این مشکل همه چیز را تحت تاثیر قرار داده است. واگذاری بلیت فروشی به باشگاه ها، همه را امیدوار کرد که این بار اگر اشکالی بود، مقصر مدیران باشگاه ها معرفی شوند اما مشخصاً نمی‌توان یک شخص از یک باشگاه را در این موضوع تقصیرکار جلوه داد و سازمان توسعه و تجهیز و وزارت ورزش باید پاسخگو باشند.

 

انتظار این که باشگاه ها از طریق سایت رسمی خود و به صورت شخصی بلیت فروشی کنند، به نظر تمامی ندارد؛ دقیقا مثل انتظار طرفدارانی که سایت Pin90.ir را بالا و پایین میکنند تا بلکه ارور «در انتظار صف و خطای سیستمی و...» تمام شود اما هنوز نشده که نشده!

 

فردا ظهر پرسپولیس و استقلال در استادیوم آزادی به میدان خواهند رفت و یک بار دیگر نگاه فوتبال ایران و شاید آسیا به زمین آزادی خواهد بود اما نگاه اصلی فارغ از صندلی هایی که به اجبار خالی خواهند ماند، باید به خارج از استادیوم و مقابل گیت ها باشد؛ جایی که احتمالا محل تقابل سیستم ناکارآمد بلیت فروشی و هواداران متقاضی تماشای دربی خواهد بود.

دیدگاه‌ها