کد خبر : 1666715 | 16 بهمن 1398 ساعت 13:30 | 289K بازدید | 0 دیدگاه

ترس از احتمال پرداخت بزرگ ترین غرامت تاریخ

رنار هوا شد تا صد میلیارد غرامت بدهیم

سال گذشته در همین روزها بود که با قطعیت اتمام کار کارلوس کی روش در فوتبال ایران شایعات و گمانه زنی ها برای انتخاب یک سرمربی جدید آغاز شد.

رنار هوا شد تا صد میلیارد غرامت بدهیم

به گزارش "ورزش‌سه"، راه مشخص بود؛ اینکه فدراسیون فوتبال یک مربی جدید، شناخته شده و البته سطح بالا را برای کار به تهران بیاورد. عملیاتی که با پنهان کاری کامل و مطرح شدن گاه و بیگاه برخی اسامی مثل ژولین لوپتگی، هروه رنار، یورگن کلینزمن و ... آغاز شد و با بیرون آمدن یک نام غیر قابل انتظار به پایان رسید. در این بین تک مضراب های مازیار ناظمی سخنگوی وزارت ورزش با هشتگ «طلوع می کنیم» دستمایه طنز و شوخی های فراوانی در شبکه های اجتماعی شد. اما در شرایطی که انتظار هواداران فوتبال ایران انتخاب یک سرمربی کارکشته و کارآمد برای ادامه موفقیت ها بود، مارک ویلموتس روی صندلی تیم ملی نشست و در شرایطی که تردیدهایی جدی نسبت به توفیقش وجود داشت، در نهایت با کسب نتایج ضعیف فوتبال ایران را ترک کرد.


ویلموتس که می شود او را یکی از ناکام ترین مربیان تیم ملی لقب داد بدون آنکه زمان زیادی در ایران بگذراند و حتی یک مصاحبه مطبوعاتی داشته باشد، حالا در شرایطی دوباره تبدیل به ترند اول فوتبال ایران پیش از دربی شده که نامه اعاده دادرسی او به فیفا برای دریافت کل مبلغ قراردادش به فدراسیون فوتبال رسیده است. او با بهانه کردن پرداخت های نامنظم فدراسیون به دنبال دریافت همه پولی است که در صورت انجام ماموریتش در ایران دریافت می کرد. مبلغی که 6 میلیون یورو برآورد می شود؛ بهایی که بابت اشتباهات مذاکره کنندگان و مجموعه مدیریتی تیم ملی به سرمربی سابق پرداخت می شود. البته اگر ویلموتس برنده این دعوی بشود...


نکته عجیب درباره این سرمربی و ادعای جدیدش این است که فدراسیون فوتبال ادعا می کرد پرونده میان دوطرف با پرداخت یا دریافت یک غرامت سه ماهه به پایان خواهد رسید. فدراسیون فوتبال که پیش از بازی عراق و پس از اقدام ویلموتس برای فسخ قرارداد مبلغ گزافی در حد دو میلیون یورو به این مربی پرداخت کرده بود، حالا ممکن است مجبور به پرداخت ادامه این قرارداد باورنکردنی بشود که در صورت پرداخت بزرگ ترین غرامت تاریخ ورزش ایران خواهد بود.


پیش از این مانوئل ژوزه سرمربی پرتغالی پرسپولیس نیز که او هم با قراردادی عجیب و غریب سر از فوتبال ایران درآورده بود، بعد از اخراج از این تیم حدود 2.5 میلیون یورو از باشگاه سابقش غرامت گرفته است.

 

 

1475933

 

مانوئل ژوزه پرتغالی، سرمربی پرسپولیس تا امروز به عنوان مردی که رکورد دریافت غرامت از فوتبال ایران را در اختیار داشت با شکایت جدید مارک ویلموتس بلژیکی در آستانه از دست دادن این رکورد است چون غرامت نزدیک به صدمیلیاردی مرد بلژیکی آن هم برای تنها یکی دو ماه کار در ایران محال است دوباره تکرار شود درست مثل رکوردی که ژوزه از خود به جا گذاشت!

 


 

اما ناراحت کننده تر، افشای مذاکرات فدراسیون فوتبال با هروه رنار سرمربی موفق سابق تیم ملی مراکش بود که گزینه ایده آل برای فوتبال ایران به نظر می رسید. او حاضر بود با مبلغی در حدود دو میلیون دلار در سال به ایران بیاید. همچنین فلیکس سانچز سرمربی اسپانیایی و موفق تیم ملی قطر نیز در پایان جام ملت های آسیا به دنبال حضور در کشوری دیگر بود و برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران ابراز تمایل کرده بود. اما با اصرار مجموعه تصمیم گیر رنار و سانچز و دیگران وتو شدند تا ویلموتس مثل آوار بر سر فوتبال ایران خراب شود.


در شرایطی که فوتبال ایران دوباره در معرض انتخاب یک سرمربی قرار دارد، افشای نام انتخاب کنندگان و مذاکره کنندگان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مثل امروز نباشد که مسئولیت این هزینه سنگین و تاریخی بر دوش کسی نیفتد.

 

 

1475930

 

بعد از صحبت های اولیه ابراهیم شکوری، عباس ترابیان رییس سابق کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال به مدت یک هفته در سنگال مشغول مذاکره با هروه رنار بود و حتی از نظر قیمت با وی به توافق رسیده بود.

 

دیدگاه‌ها