کد خبر : 1666801 | 16 بهمن 1398 ساعت 19:20 | 59.4K بازدید | 0 دیدگاه

یادداشت

در دعوای بارسا اگر حق با آبیدال باشد چه؟

روزنامه مارکا در یادداشتی درباره بحران اخیر در بارسلونا به قلم رائول وارولا، این سوال را مطرح کرده که اگر در این دعوا حق با اریک آبیدال باشد چه؟

در دعوای بارسا اگر حق با آبیدال باشد چه؟

به گزارش "ورزش سه"، در یادداشت رائول وارلا که توسط مارکا منتشر شده سوال اصلی یادداشت این است که اگر واقعا حق با اریک آبیدال باشد و بازیکنان بارسلونا واقعا آنچنان که از آنها انتظار می‌رود مسئولیت‌پذیری نداشته و علت اصلی ناکامی آنها در سطح فوتبال اروپا و قرار نگرفتن‌شان در بالاترین سطح فوتبال این قاره و به خصوص ناکامی‌شان در قهرمانی در لیگ قهرمانان، همین باشد چه؟

 

می‌توان برای توصیف مصاحبه اریک آبیدال با روزنامه اسپورت از همه صفت‌های منفی، از فرصت‌طلبی گرفته تا قدرناشناسی و انتقام‌گیری استفاده کرد ولی مساله این است که اگر ادعاهای آبیدال در واقعیت ریشه داشته باشند چه؟

 

1475802

 

در این صورت اصلا نباید تعجب کرد که حرفهای آبیدال تا این حد بر لیونل مسی گران آمده است. مسی مثل هر شخص دیگری دوست ندارد انگشت اتهام به سمتش نشانه برود. البته اینکه مسی برای دفاع از هم‌تیمی‌هایش سینه سپر می‌کند قابل تقدیر است. او ستاره بی چون و چرای بارسلونا بوده و باشگاه عملا حول محور شهرت و جذبه او می‌گردد.

 

هنوز مشخص نیست که اریک آبیدال بعد از این مصاحبه اخراج خواهد شد یا به کارش در بارسا ادامه خواهد داد. بعد از سالها شنیدن این جمله که "باید مسی را راضی نگه داری"، به نظر می‌رسد آبیدال از اینکه همیشه به صورت مصنوعی لبخند بزند خسته شده است. بارسلونا این روزها نه کاریزما دارد، نه اعتبارش به اندازه گذشته است و نه از شخصیت قهرمانی برخوردار است. استراتژی اصلی باشگاه در حال حاضر تنها راضی نگه داشتن مسی و بالیدن به جذب و شهرت استثنایی او است.

 

این همان اتفاقی است که در رئال مادرید با کریستیانو رونالدو افتاد و این روزها در پاری سن ژرمن با کیلین امباپه در حال رخ دادن است.

 

بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا سه اقدام را باید فورا در دستور کار قرار دهد:

 

  1. برگزاری انتخابات 2. متوقف کردن دعوای درون باشگاه که هیچ نتیجه‌ای نخوه داشت 3. حفظ و از دست ندادن باارزش‌ترین دارایی باشگاه که کسی نیست جز لیونل مسی. بهترین بازیکن تمام دورانها و جواهر بزرگ لالیگا.

 

 

دیدگاه‌ها