کد خبر : 1666979 | 17 بهمن 1398 ساعت 17:59 | 126.4K بازدید | 0 دیدگاه

شاهکاری به نام قائدی، گلزن مثل ارسلان

نفر به نفر با بازیکنان استقلال در دربی

عملکرد 12 بازیکن استقلال در دربی نشان داد که آنها روز به روز بهتر می شوند و می توانند در آینده در جدول جایگاه بهتری نیز به دست آورند.

نفر به نفر با بازیکنان استقلال در دربی

به گزارش "ورزش‌سه"،  استقلال عصر پنجشنبه در شرایطی مقابل پرسپولیس قرار گرفت که بازیکنان و کادرفنی این تیم انگیزه زیادی برای کسب موفقیت داشتند. استقلال در دربی با عملکرد منطقی فاصله زیادی هم تا پیروزی نداشت اما در دقایق پایانی این فرصت خوب را از دست داد. شاگردان فرهاد مجیدی حتی دو بار از پرسپولیس پیش افتادند اما هردوبار گل خوردند و در نهایت یک امتیاز از دربی پایتخت به دست آوردند.


در ادامه عملکرد 12 بازیکن استقلال در دربی پنجشنبه مورد بررسی قرار گرفته است:


سیدحسین حسینی


در روزی که پرسپولیس درصد مالکیت بالاتری از استقلال داشت، سیدحسین حسینی در اکثر دقایق بازی فشار زیادی را روی دروازه خود تحمل کرد؛ به ویژه در نیمه دوم و بعد از گل دوم که استقلال برای حفظ برتری خود عقب کشید. روی گل‌هایی که پرسپولیس به ثمر رساند، نمی‌توان حسینی را مقصر صددرصد دانست، اما روی صحنه گل اول شاید دروازه بان استقلال با خروجی بهتر توانایی دفع توپ را داشت. روی گل دوم نیز حسینی به زحمت خودش را به توپ استوکس رساند و چاره‌ای جز دفع آن نداشت. البته روی یک ضربه ایستگاهی هم حسینی دو بار مانع باز شدن دروازه استقلال شد. 


روزبه چشمی


قرار گرفتن در قلب خط دفاعی استقلال در دربی بدون شک وظیفه سنگینی را روی دوش روزبه چشمی  گذاشته بود. این بازیکن که بعد از پایان بازی به عملکرد سایر مدافعان استقلال معترض بود، در اکثر دقایق مسابقه زیر فشار حملات دامنه‌دار پرسپولیس قرار داشت. نمی توان چشمی را روی هیچ کدام از ۲ گل مقصر مستقیم دانست. 


شاهین طاهرخانی


این مدافع جوان که در سیستم فعلی استقلال با ۳ مدافع مرکزی، سمت چپ روزبه چشمی توپ می‌زد، در زمان حضور اوساگونا در زمین تقریبا مامور مهار این مهاجم پرسپولیس بود. به جز صحنه‌ای که گل اول پرسپولیس به ثمر رسید، طاهرخانی در سایر موارد اشتباه خاصی نداشت؛ اگرچه به نظر می رسید در اولین تجربه خود در دربی کمی با استرس بازی را دنبال می کرد.


محمد دانشگر


از دانشگر به عنوان یکی از آماده‌ترین مدافعان فعلی استقلال نام برده می‌شود و به همین دلیل او نیز وظیفه سنگینی به ویژه بعد از گل دوم استقلال روی دوش خود می‌دید تا تیمش با برد زمین را ترک کند. دانشگر که سمت راست چشمی بازی می کرد، بعد از ورود استوکس به زمین کار سخت‌تری برای محافظت از دروازه استقلال داشت؛ اگرچه در نهایت این مهاجم ایرلندی تاثیر خود را روی گل دوم پرسپولیس گذاشت. دانشگر ۲ نبرد هوایی را به سود خود رقم زد و ۲ قطع توپ را نیز به نام خود ثبت کرد. 


وریا غفوری


در حالی که در ماه‌های اخیر بیشتر عادت داشتیم وریا غفوری را در بردهای استقلال به عنوان یکی از بازیکنان کلیدی مطرح کنیم، اما کاپیتان استقلال که امروز بیشتر تمرکز خود را روی وظایف دفاعی‌اش گذاشته بود، خیلی در حمله های تیمش شرکت نکرد. وریا با ۷۱ درصد پاس موفق، فقط یک شوت به دروازه داشت و بیشتر سعی می کرد حمله های حریف را خنثی کند.


هروویه میلیچ


در روزی که استقلال بیشتر زمان بازی را در زمین خود سپری کرد، میلیچ هم نتوانست مثل وریا غفوری نفوذهای زیادی را انجام دهد. او که با توجه به حضور مهدی ترابی در سمت راست پرسپولیس سعی می‌کرد به خط دفاعی کمک کند، ۷۱ درصد در ارسال پاس موفق بود. جالب اینکه او فقط یک سانتر در این بازی انجام داد؛ اتفاقی که نشان می دهد میلیچ بیشتر در فاز دفاعی به استقلال کمک کرده است.


مسعود ریگی


هافبک دفاعی استقلال مثل همیشه با بازی ساده خودش در میانه زمین عملکرد نسبتا خوبی داشت و در مقابل با هافبک های هجومی پرسپولیس خوب کار کرد. ریگی قطع توپ های متعددی در میانه زمین انجام داد و با پاس های بلند خودش برای مهاجمان سرعتی استقلال چند بار هم خطرناک ظاهر شد. ریگی دوندگی زیادی در میانه زمین داشت و البته طبیعی است که گاها اشتباه هایی در دفع توپ هم داشت، اما به طور کلی عملکرد بدی از او شاهد نبودیم.


فرشید باقری


فرشید باقری که پست تخصصی اش هافبک تدافعی است، در این بازی با نظر مجیدی یک خط جلوتر رفت و پشت فوروارد بازی کرد. باقری تا زمانی که قائدی در زمین بود و در جای ثابت بازی کرد، عملکرد خوبی داشت. او پاس های کلیدی زیادی برای هم بازیانش ارسال کرد و با دقت پاس 64 درصد نقش موثری در حملات استقلال بازی کرد. باقری روی گل اول استقلال هم تاثیر گذار بود و به نوعی پاس گل را برای مطهری ارسال کرد. با بیرون رفتن قائدی از زمین باقری تقریبا به تک فوروارد آبی ها روی ضد حملات تبدیل شد. او تلاش زیادی کرد تا بتواند روی توپ های ارسالی، تیمش را به گل سوم برساند اما موفق نشد.


علی کریمی

 

کریمی تقریبا به محور خط هافبک استقلال تبدیل شده است. او در نقش هافبک تدافعی خیلی نفوذ نداشت اما روی حملات حریف بسیار خوب کار کرد. کریمی با 4 قطع توپ موفق که مانع از نفوذ مهاجمان پرسپولیس شد و دقت پاس 85 درصدی نمره خوبی در ترکیب استقلال گرفت. او با توجه به قد و قامت بلندی که دارد روی نبردهای هوایی هم بد کار نکرد و چندین بار توپ را از مقابل پرسپولیسی ها عبور داد تا خطر از روی دروازه استقلال بگذرد. کریمی یک شوت به دروازه هم داشت که البته راهی به گل پیدا نکرد.


مهدی قائدی


ستاره دربی امروز کسی نبود جز بازیکن بوشهری استقلال. در روزی که استقلال شیخ دیاباته را در اختیار نداشت همه امید هواداران استقلال برای گلزنی به قائدی بود . این بازیکن تکنیکی و سرعتی اگرچه پایش به گل در دربی باز نشد اما روی هردوگل ارسلان مطهری تاثیرگذاری فوق العاده ای داشت. قائدی در صحنه گل اول ارسال خطرناک اولیه را روی دروازه انجام داد و در صحنه گل دوم هم به زیبایی چند مدافع را از پیش برداشت و توپ را درست جایی فرستاد که مطهری با یک بغل پای ساده دروازه را باز کند. قائدی یک شوت دیدنی نیز از پشت محوطه جریمه داخل چارچوب زد که بیرانوند از زیر طاق دروازه توپ را بیرون کشید. شاید بتوان گفت از زمانی که قائدی از زمین بیرون رفت بار تهاجمی استقلال کم شد و حضور او تحرک خاصی به خط حمله آبی ها داده بود.

 


ارسلان مطهری


مهاجمی که به جای شیخ دیاباته مهارنشدنی در ترکیب استقلال قرار گرفته بود، با دو گل زده به خوبی نقشش را ایفا کرد. ارسلان مطهری که آمار خوبی در دو بازی گذشته در ترکیب استقلال به جا گذاشته بود، در اولین حضور خود در دربی دو گل زد و حالا در 3 حضور در ترکیب 5 گل برای آبی ها زده است. مطهری با جاگیری درست در محوطه جریمه پرسپولیس چندین بار خطرناک ظاهر شد. هردوگلی که او به ثمر رساند، به خاطر همین جاگیری های درست بود. مطهری با تحرک زیادی در خط حمله استقلال پاس های درستی نیز به هم تیمی هایش داد و اولین دربی اش را بسیار باشکوه سپری کرد.

 


آرش رضاوند


در دقیقه 77 دربی فرهاد مجیدی برای اینکه تیمش در میانه میدان قوی تر شود آرش رضاوند را جایگزین مهدی قائدی کرد. رضاوند در خط هافبک تلاش زیادی برای حفظ نتیجه دو بر یک انجام داد. او به عنوان یک هافبک وسط در رقم زدن تجمع در میانه میدان نقش داشت.او اگرچه دقایق زیادی در زمین حضور نداشت اما 100 درصد پاس هایش به هدف رسید و نسبت به دقایق حضور عملکرد خوبی داشت.

 

1476265

دیدگاه‌ها