کد خبر : 1666988 | 17 بهمن 1398 ساعت 18:23 | 40.9K بازدید | 0 دیدگاه

نمره قبولی به شجاعت کم نظیر در دربی؛

فرهاد – یحیی؛ این شد دربی درست و حسابی

سرمربیان دو تیم استقلال و پرسپولیس بر خلاف بدبینی ها و البته طبق صحبت های قبلی شان زمینه ساز یک دربی پرهیجان و جذاب شدند.

به گزارش "ورزش سه"، لا به لای تمام پیش بینی ها از نتیجه دربی 92 پایتخت، رد نگرانی را می شد گرفت؛ نگرانی هواداران و کارشناسان از احتیاطی که بر دربی های فصول اخیر سایه افکنده بود و زیبایی را از آنها گرفته بود.

 

امروز یحیی گل محمدی و فرهاد مجیدی در شرایطی تیم های خود را روانه مسابقه حساس و سنتی دربی کردند که هر کدام تنها چند هفته قبل تر سکان هدایت این تیم ها را از مربیان خارجی تحویل گرفته بودند. معمولا عادت داشتیم در دربی هایی که مربیان سرخابی در هفته های ابتدایی حضورشان تجربه می کردند، نمایشی سرشار از احتیاط در تیم ها ببینیم. 

 

از سمت دیگر، این اولین دربی بعد از 5 فصل بود که هر دو تیم با سرمربیان ایرانی در آن حضور داشتند. با توجه به حضور نسبتا طولانی مدت مربیان خارجی روی نیمکت سرخابی ها، این هم یک دلیل برای عده ای بود تا دربی 92 را آمیخته با احتیاط و محافظه کاری پیش بینی کنند.

اما آنچه در عمل اتفاق افتاد، بر خلاف این نظرات و احتمالات بود. دستپخت گل محمدی و مجیدی که تصویر خوش و بش آنها را از قاب دوربین امیرحسین خیرخواه می بینید، یک دربی جذاب و هیجان انگیز بود که همه را غافلگیر کرد. دو سرمربی در حالی که به ترتیب سومین و چهارمین بازی را در تیم های خود پشت سر می گذاشتند، محافظه کاری مرسوم دربی ها را کنار گذاشتند و با ترکیب هایی هجومی وارد بازی امروز شدند.

این عملکرد شجاعانه که حتما طرفداران هر دو تیم را راضی کرده، بیش از هر چیز یک خوش بینی و امید در دل آنها می کارد؛ امید به پرورش دو مربی بزرگ و شجاع که در بازی های بزرگ هم دست به ریسک (البته با تفکر) بزنند و مقابل حریفان نامدار هم بیهوده عقب نکشند. گل محمدی که در سال های گذشته نتایج خوبی با تیم های خود گرفته، امسال یک امتحان بزرگ پیش رو دارد و مجیدی که هنوز یک سال از شروع فعالیتش به عنوان سرمربی نگذشته، با پذیرش پیشنهاد هدایت استقلال تردیدها و نگرانی های زیادی را در بین هواداران این تیم ایجاد کرده بود اما حالا هر دو نفر، نوید روزهای خوب را درباره نتیجه گیری در دو تیم محبوب پایتخت و البته تبدیل شدن خودشان به مربی های بزرگ می دهند.

 

 

 

دیدگاه‌ها