کد خبر : 1667026 | 17 بهمن 1398 ساعت 19:33 | 57.8K بازدید | 0 دیدگاه

مدافعان عامل اصلی 4گل داربی (عکس)

نگاه موشکافانه به گلهای داربی نشان می دهد چرا عدم انجام وظایف مدافعان باعث شد بازی 4گل داشته باشد.

 

به گزارش "ورزش سه"داربی 92پایتخت با تساوی 2بر 2و با 2بازگشت یحیی و تیمش پرسپولیس میسر شد .نگاهی گذرا می اندازیم به دلایل رویش 4گل در تقابل استقلال و پرسپولیس:


 
ِدقیقه 24گل اول استقلال:


پرسپولیس با بهترین خط دفاعی لیگ وارد داربی شد ولی دقیقه 24 لایه های دفاعی این تیم باز بودندو خوب کار نکردند.حرکت در عرض قائدی پس از تکل عالی باقری و پاس او که با اسکورت شیری و کمال همراه بود ،با پاس مهاجم بوشهری به تیر دو همراه بود که ضربه را قبل از چشمی ،انصاری به تیر زد .در توپ برگشتی انصاری روی فشار چشمی از جریان بازی خارج  شده بود ،نورالهی در نقطه پنالتی  ایستاده بود و سید جلال رو به طرف باقری گام برداشت اما در نهایت ضربه باقری و بغل پای ارسلان تبدیل به گل شد.در این صحنه  کنعانی زادگان در حال تماشا بود.

 

 

دقیقه 28 گل اول پرسپولیس :


بازیکنان استقلال خوشحال از گل زده وظایف تاکتیکی خودشان فراموش کردند و خیلی زود جریمه شدند،توپ در میانه های میدان به ترابی رسید و او فضای بازی برای حرکت در اختیارش بود.مسیر حرکتی ترابی با گام های بلند کریمی تنگ تر می شد، طاهرخانی کم تجربه اوساگونا را رها و رو به ترابی حرکت کرد و به او نزدیک شد،ترابی با یک بغل پای ساده توپ را به فضای پشت او به اوساگوآنا رساند.دراین فاصله حرکت در عمق علیپور با همراهی دانشگر همراه بود .خیلی ساده با تک حرکت ترابی طاهرخانی و چشمی که برای پوشش به سمت چپ آمده بود حذف شدند و پاس در عرض اوساگونا را علیپور پشت دانشگر که در جریان بازی نبود قطع کرد و اندوخته استقلالی ها را به یغما برد.

 

دقیقه53گل دوم استقلال:


توپ به جناح چپ پرسپولیس و راست استقلال و قائدی رسید.کمال و امیری به او نزدیک شده اند،قائدی دریبل زن با یک حرکت هر دو را از پیش رو برداشت .مهدی شیری بک راست قرمزها در فاز هجومی بود ونه در منطقه دفاعی خود. بازهم کنعانی زادگان به جای پوشش چند گامی به عقب بر می دارد و قائدی خیلی راحت بدون مزاحم به توپ می زند و با سری بالا توپ پشت انصاری می اندازد.جدا از عدم یارگیری انصاری ،انتخاب فضای ایستادن کنعانی زادگان هیچ بازیکن استقلال را از جریان بازی خارج نمی کند و توپ قائدی را ارسلان راحت قطع کرده و گل دوم آبی ها را می زند.نبود شجاع باعث شد پرسپولیس در خط دفاع آسیب پذیر نشان دهد و ارسلان مطهری در اولین داربی خود دبل کند.

 


دقیقه 89گل دوم پرسپولیس :


استقلال با بیرون کشیدن قائدی و عقب کشیدن هافبک ها ریسک گل خوردن با آمدن توپ به هجده قدم خودی را زیاد کرد و ضربه نهایی خورد.توپ در جناح چپ آبی ها به بشار رسید. یک دو بشار با علیپور که با بی تجربگی طاهرخانی و عدم یارگیری استوکس همراه بود. پاس بشار به استوکس و ضربه او با واکنش حسینی به بشار رسید  تا او گل دوم را بزند.

 

 

*نگاه موشکافانه به دلایل ایجاد گل ها  نشان می دهد هر دوتیم در دفاع روز خوبی را سپری نکردند. هر دوتیم از نداشتن مدافعان خوب خود ضربه خوردند.مدافعان دو تیم به جز سیدجلال و روزبه روز خوبی سپری نکردند و نمره قبولی نخواهند گرفت.


محمدرضا تقی خانی 

عکس از: امیرحسین خیرخواه

 

دیدگاه‌ها