کد خبر : 1667029 | 17 بهمن 1398 ساعت 19:45 | 50.1K بازدید | 0 دیدگاه

پرسپولیس-استقلال چگونه پرگل شد

دربی مهاجمان؛ این 5 نفر...

مهاجمان پرسپولیس و استقلال، مهره های موثر در دربی بزرگ تهران بودند تا یک روز به یاد ماندنی در تاریخ تقابل های استقلال و پرسپولیس رقم بخورد.

دربی مهاجمان؛ این 5 نفر...

به گزارش "ورزش سه"، به رغم غیبت دیاباته در دربی، با توجه به امادگی مطلوب علیپور و قائدی و مطهری پیش بینی می شد که در بازی حساس پرسپولیس-استقلال، فورواردهای دو تیم سرنوشت ساز باشند؛ چیزی که در جریان بازی شکل گرفت و در پرگل ترین دربی سه سال اخیر، سه گل از چهار مسابقه توسط مهاجمان دو تیم زده شد.

 

اهمیت بازی با دو مهاجم

 

اینکه هر دو تیم با دو فورارد بازی می کردند، نقش مهمی در افزایش قدرت مانور قائدی، مطهری، علیپور و اوساگونا ایجاد کرده بود. قائدی در همان نیمه اول یک شوت خوب در چارچوب داشت که ضربه بغل پای او توسط بیرانوند دفع شد، مطهری با یک ضربه ارام اما هوشمندانه گل اول بازی را زد و علیپور روی پاس گل اوساگونا دیگر مهاجم پرسپولیس بازی را به تساوی یک-یک کشاند. پنجمین فوروارد تخصصی بازی استوکس بود که پس از گل دوم استقلال، وارد زمین شد و در دقایق پایانی بازی با شوتی که زد، زمینه ساز گل تساوی بخش پرسپولیس شد تا بشار بازی را 2-2 کند. از زاویه درخشش مهاجمان، این یکی از دربی های به یاد ماندنی شد؛ مسابقه ای که در آن فورواردهای پرسپولیس و استقلال بارها ایجاد موقعیت کردند و عامل اصلی جذابیت دربی برای هواداران و رسانه ها شدند.

 

1476319

 

مطهری ستاره اول

 

در اینفوگرافی که از داده های سایت  yazdah.net استخراج شده، می توانیم مروری داشته باشیم بر عملکرد پنج مهاجمی که در دربی امروز حضور داشتند. مطهری که با نمره فنی 7.9 ستاره اول بازی از نگاه سایت یازده بوده، 5 بار شوت زده و 2 بار هم دروازه بیرانوند را باز کرد. اما قائدی هم به رغم تعویض شدن در دقایق میانی نیمه دوم، عملکرد خیره کننده ای داشت؛ 4 شوت، 3 دریبل، یک پاس گل و نمره فنی 7.6. ارزش کار قائدی زمانی بیشتر به چشم می آید که یاداوری کنیم در بازیهای حساس و پرفشاری مثل دربی تهران، ثبت 4 دریبل موفق نشانگر مهارت فنی و ظرفیت روانی بالاست؛ چیزی که در صحنه حرکت قائدی تا گل دوم استقلال کاملا نمایان بود؛ یک دریبل زیبا از قائدی به کامیابی نیا، عبور از مدافع بعدی و یک پاس عرضی دقیق که در فاصله چند سانتی متری دروازه به مطهری رسید. قائدی و مطهری در جریان بازی عملکرد درخشانی داشتند. 

 

1476318

 

اگر دیاباته هم بود...

 

عملکرد مهاجمان پرسپولیس هم جالب بود؛ اوساگونا در مدت زمان حضور خود، بارها در جدال فیزیکی با نیروهای دفاعی استقلال قرار گرفت و چند خطا هم روی مدافعان و دروازه بان استقلال مرتکب شد که سرانجام به دلیل خطا روی حسینی کارت زرد دریافت کرد اما اوساگونا در یکی از معدود حرکات تکنیکی خود، پاس گل مینیاتوری به علیپور داد تا او دروازه خالی را با یک ضربه ارام باز کند. نمره فنی 6.8 از سایت یازده، در حالی به اوساگونا تعلق گرفت که او هیچ شوتی به دروازه استقلال نزد اما با پاس گل خود، یکی از نیروهای موثر در سرنوشت بازی بود. علیپور با سه شوت، یک دریبل موفق و یک گل زده نمره فنی 7.3 گرفت و در جریان بازی، بارها در دوئل های فیزیکی مقابل نیروهای دفاعی استقلال هم موفق بود. و اما استوکس: فقط 20 دقیقه در میدان حضور داشت و حتی در برخی صحنه ها از محوطه جریمه فاصله می گرفت تا در بازیسازی مشارکت کند اما او که ذاتا یک فوروارد ضربه زننده است، سرانجام با شوت خود، فرصت را برای گل بشار اماده کرد و دقایقی بعد روی ضربه کاشته، یک شوت استثنایی زد که فاصله چندانی با گل شدن نداشت. استوکس با سه شوت که دو تا از انها در چارچوب بود، 89 درصد دقت پاس، نمره فنی 6.3 را از سایت «یازده» گرفت. مهاجمی که هنوز از نظر بدنی، نیاز به زمان دارد تا به فرم مطلوب برسد اما قطعا در ادامه فصل به خصوص در بازیهای بزرگ مثل مسابقات لیگ قهرمانان اسیا مهره مهمی برای گل محمدی خواهد بود. گل محمدی روی نیمکت یک فوروارد زهردار مثل استوکس داشت که سرانجام چند دقیقه پیش از پایان بازی، سرنوشت را تغییر داد و شاید اگر فرهاد مجیدی هم دیاباته را در اختیار داشت و استقلال از سه فوروارد تخصصی سطح بالا برخوردار بود، می توانست روی نتیجه بازی موثر باشد.

دیدگاه‌ها