کد خبر : 1667318 | 19 بهمن 1398 ساعت 13:36 | 40.2K بازدید | 0 دیدگاه

دکتر بیژن؛ جراحی که دربی را نکشت

بیژن حیدری، جراح و ارتوپد همدانی برای بار دوم دیدار استقلال و پرسپولیس را قضاوت کرد و در مجموع از این آزمون سربلند بیرون آمد.

دکتر بیژن؛ جراحی که دربی را نکشت

به گزارش "ورزش سه " تیم داوری دربی در روز پنج شنبه فارغ از احساسات اولیه و نقدهای شبکه های اجتماعی که صحنه ها را از طرف تیم خود می بینند و قضاوت می کنند، در مجموع روز خوبی سپری کرد و نمره قبولی گرفت.


بیژن حیدری 39 ساله در یکی از مهم ترین دربی های آسیا، به همراه سعید علی نژادیان و سعید قاسمی این بازی را قضاوت کرد و این تیم داوری، اشتباه موثر در نتیجه بازی نداشت.

 

*حیدری در اولین دربی چه کرد؟


بیژن حیدری برای اولین بار دربی شماره 85 را سوت زد. در آن بازی او یک پنالتی گرفت که کارشناسان تایید کردند اخطار به روزبه چشمی کافی بود. اما  اعتراض استقلالی ها بابت اخراج نشدن کمال کامیابی نیا در دقیقه 53 (کمال در این صحنه کارت زرد گرفت) بود. چرا که حیدری در دقیقه 33 کارت زرد اول را به جای کامیابی نیا، به اشتباه به ربیع خواه نشان داده بود. 


در مقابل پرسپولیسی ها هم معتقد بودند وریا غفوری در دقیقه 86 می بایست به جهت اعتراض به کارت و خطای صورت گرفته روی وحیدامیری و درادامه لمس کردن داور، مستحق کارت قرمز بود.

 

 

*دو کارت سهم قرمزها  


بیژن حیدری بعد از833 روز مجدداً داور دربی شد. او در این بازی دو اخطار داد که هر دو به نظر صحیح به نظر می رسید؛ اولی تحریک طرفداران استقلال توسط علیپور بعد از گلزنی در دقیقه 30 و دومی خطای اوساگوآنا روی حسینی دردقیقه 56. این داور برخلاف بازی قبل که از 7کارت خود استفاده کرده بود و به 5بازیکن آبی ها کارت داده بود در این بازی بازیکنان استقلال را مستحق کارت گرفتن ندید و بازی با دو کارت زرد به بازیکنان پرسپولیس پایان یافت.

 

 

* اعتراض به دو گل بعد از بازی 


پرسپولیسی ها بعد از بازی معتقد بودند قبل از گل ارسلان مطهری در دقیقه24 روزبه چشمی در محوطه شش قدم برروی محمدانصاری خطای شارژ کرده بود. اظهار نظرهای متفاوتی توسط هواداران در رابطه با این  صحنه در شبکه های اجتماعی و گروه های طرفداری ارائه شد ولی به نظر می رسد تصمیم داور در ادامه بازی و به ثمر رسیدن گل استقلال به دلیل عدم فشار بر روی انصاری صحیح بوده است.


استقلالی ها بعد از بازی معتقد بودند استوکس قبل از ضربه منتج به گل دوم پرسپولیس از محوطه آفساید یک گام به عقب داشته است. در حالی که تصاویر فریز شده تلویزیونی پرچم نزدن سعید قاسمی کمک دوم این بازی را تائید می کند و ادامه بازی و گل تساوی پرسپولیس علیرغم نظرات مختلف ارائه شده در شبکه های اجتماعی صحیح بوده است.  


عدم اعتراض بازیکنان و مربیان به نحوه قضاوت داربی در حین بازی و زمان ایجاد صحنه ها  خود گواه عملکرد مناسب آقای حیدری و تیم ایشان در قضاوت بازی است. ضمن اینکه  بررسی های مجدد بر اساس دوربین های متعدد تلویزیونی نیز بیژن حیدری را در تصمیمات گرفته شده سر بلند می کنند.


در مجموع تیم داوری این مسابقه، بازی را خوب کنترل کرد، دوندگی و تشخیص های خوبی داشت و از همه مهم تر در تمامی صحنه های حساس تصمیمات درستی گرفت.

دیدگاه‌ها