کد خبر : 1667435 | 20 بهمن 1398 ساعت 09:45 | 32.3K بازدید | 0 دیدگاه

بعد از دو شکست و در سومین رویارویی

"انتقام"رمز اول فرهاد و استقلال مقابل الشرطه

این برای اولین بار در شیوه جدید رقابت های باشگاهی قاره کهن است که استقلال ایران مقابل رقیبی از عراق در ACL به میدان می رود.

به گزارش "ورزش سه"، فردا دوشنبه شاگردان فرهاد مجیدی در حالی به مصاف الشرطه عراق می روند که اولین مصاف این تیم با نماینده عراق در چارچوب لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود. استقلال پیش از این سابقه تقابل با تیم های عراقی را در کارنامه خود داشت اما نه در چارچوب شیوه جدید لیگ قهرمانان بلکه در تورنمنت های پیش از ACL.


اولین بازی استقلال با عراقی ها برمی گردد به مسابقات باشگاهی قهرمانی آسیا در سال ۱۳۵۰ که استقلال در مرحله مقدماتی در تایلند میزبان الشرطه بود و با نتیجه 3 - 2 شکست خورد. دو گل استقلال را مرحوم غلامحسین مظلومی به ثمر رساند. در همین مسابقات در نیمه نهایی یک بار دیگر این دو تیم به مصاف هم رفتند که باز هم استقلال با نتیجه 2-0 شکست خورد تا در دیدار رده بندی به مقام سوم برسد.

 

1476892

 

بریده ای از گزارش بازی استقلال با الشرطه در شکست 3-2 سال 1350 که مرحوم غلامحسین مظلومی دو بار گلزنی کرد.


استقلال تا سال ۱۳۷۷ با نمایندگان عراق مصاف نداشت تا این که در جام باشگاه های آسیا مقابل نیروی هوایی عراق قرار گرفت. در بازی رفت با تک گل علی موسوی به تساوی رسید و در بازی برگشت با دو گل علیرضا اکبرپور و محمد مومنی پیروز شد تا در همین سال تا فینال پیش برود. ناصرحجازی فقید و شاگردانش اما در فینال ورزشگاه آزادی مغلوب جوبیلو ایواتا ژاپن شدند تا دست شان از جام کوتاه بماند.


حالا در پنجمین تقابل با نماینده های عراق و سومین رویارویی با الشرطه آن هم بعد از دو شکست قبلی، استقلالی ها با جنبه گرفتن انتقام در اربیل به مصاف حریف می روند تا از همان آغاز رقابت ها قدم محکمی برداشته برای تمامی رقبا از جمله نماینده عراق خط و نشان بکشند.

 

1476893

 

تصویری دیگر از تیم استقلال مقابل الشرطه در همان سال 1350 که این تیم نیز با دو گل به حریف عراقی باخت و از رسیدن به فینال بازماند.

دیدگاه‌ها