کد خبر : 1667521 | 20 بهمن 1398 ساعت 14:12 | 19.3K بازدید | 0 دیدگاه

در 56 سالگی تنها سرمربی ایرانی شاغل در چین؛

جشن فرار تیم قطبی از ویروس کرونا

سرمربی ایرانی تیم شیجیاژوانگ چین، فصل فوق العاده مهم و تعیین کننده ای را در سطح اول فوتبال این کشور پیش رو خواهد داشت و در 56 سالگی برای آن آماده می شود.

جشن فرار تیم قطبی از ویروس کرونا

به گزارش "ورزش سه"، فوتبال ایران مربیان اندکی در دیگر نقاط دنیا دارد که هر کدام در حال پیشرفت و تجربه اندوزی هستند. در این میان، افشین قطبی کسی است که از سالها قبل در کشورهای مختلفی کار کرده و مقاطعی از فعالیت حرفه ای خود را هم در ایران سپری کرده است. قطبی هم اکنون آماده شروع دومین فصل با شیجیاژوانگ در دومین مقطع حضور در این تیم است. او که نیم فصل نه چندان ایده آلی را در تیم فولاد ایران سپری کرده بود، به چین برگشت و هدایت شیجیاژوانگ را بر عهده گرفت. بر خلاف فولاد، قطبی در شیجیاژوانگ موفق شد به هدف خود دست پیدا کند و این تیم را در کورس نفس گیر لیگ یک، در رده دوم قرار داد و به سوپرلیگ یا سطح اول مسابقات فوتبال در چین رساند.

 

رویا پردازی در 56 سالگی

 

روز گذشته قطبی از سوی اعضای تیمش سورپرایز شد و شاهد برپایی جشن تولد 56 سالگی خود در اردوی پیش فصل بود. حالا این روزها او پس از اعتمادی که بیش از پیش کسب کرده، تیم خود را برای خلق یک شگفتی در سوپرلیگ مهیا می کند. قطبی که در فوتبال ایران و در دوران هدایت پرسپولیس لقب «امپراتور» را دریافت کرده بود، می خواهد تیمی دردسر ساز برای غول های سوپرلیگی باشد. او بعد از صعود وعده داده بود تیمش هرگز مقابل بزرگان فوتبال چین اتوبوس پارک نمی کند و به دنبال ارائه یک فوتبال جذاب و خوب خواهد بود.


ساخت و ساز در کنار برج های ابوظبی

 

قطبی در کمپ ابوظبی به ساختن یک تیم رویایی فکر می کند. شیجیاژوانگ چشم امید به درخشش تیم تحت هدایت این مربی ایرانی دارد. ستارگانی مثل ماتئوس، مهاجم برزیلی و باتجربه این تیم برگ های برنده تیم افشین قطبی برای سوپرلیگ خواهند بود. ماتئوس همان بازیکنی است که کیک را به صورت افشین مالید و علاقه زیادی به  قطبی دارد.

 

1476831

 

فرار دسته جمعی از کرونا

 

شیجیاژوانگ اولین اردوی پیش فصل خود را از 16 دسامبر تا 20 ژانویه در جنوب چین برپا کرد. پس از این اردو، از 20 تا 26 ژانویه شاگردان قطبی به مناسبت سال جدید چینی به تعطیلات رفتند و حالا اردوی دوم خود را در ابوظبی به سر می برند. قرار بود اردوی امارات از 27 ژانویه تا 15 فوریه باشد اما به دلیل شیوع ویروس کرونا، احتمالا این اردو بیشتر ادامه پیدا می کند و ممکن است حتی بیش از یک ماه به طول بینجامد. سوپرلیگ چین احتمالا از ماه آپریل یا می آغاز می شود و تیم ها ترجیح می دهند بازیکنانشان به این زودی به کشور چین برنگردند تا خطری آنها را تهدید نکند. 9 تیم دیگر چینی هم در امارات اردو زده اند؛ 2 تیم در ابوظبی و بقیه دوبی.


نتایج امیدوار کننده پیش فصل

 

در مراحل آماده سازی حضور در سوپرلیگ، تیم شیجیاژوانگ یک بازی دوستانه با تیم سووان سامسونگ کره جنوبی داشت که با نتیجه 2-1 به پیروزی رسید. این تیم دو بازی دوستانه هم در چین انجام داد که هر دو را پیروز شد؛ از جمله مقابل تیانجین. حریفان بعدی شاگردان قطبی در اردوی ابوظبی، تیم های بنی یاس امارات، شاندونگ چین و احتمالا تیم ملی ازبکستان خواهند بود. تقابل قطبی با وینفرد شفر در دیدار شیجیاژوانگ و بنی یاس می تواند جالب توجه باشد. آنها فصل قبل هم در دیدار استقلال و فولاد با یکدیگر روبرو شده بودند. با نتایج به دست آمده، شرایط تیم قطبی خیلی خوب است و عده زیادی فکر می کنند تیم شیجیاژوانگ پدیده این فصل سوپرلیگ چین خواهد بود.

 

1476829


قطبی زیر ذره بین برای یک صندلی مهم

 

با توجه به میانگین سنی پایین و بودجه اندک شیجیاژوانگ، همه منتظر تماشای تیم قطبی در این فصل و چگونگی مواجهه این تیم با چالش بزرگی به نام سوپرلیگ هستند. قطبی امید زیادی به شگفتی سازی با تیم خود در این لیگ دارد و اگر به چنین توفیقی دست پیدا کند، او کاندیدای خیلی جدی هدایت تیم ملی چین خواهد بود.


 یک عضو جدید و آشنا روی نیمکت

پیتر، نایب رئیس سابق باشگاه لس آنجلس گلکسی آمریکا که همبازی دیوید بکهام بوده و قرارداد بازیکنان مهمی مثل زلاتان را برای این تیم امضا کرده، به این تیم به عنوان مدیر فنی و کمک مربی اضافه شده است. پیتر در مدرسه فوتبال قطبی پیشرفت کرده و در زمان مربیگری افشین قطبی در لس آنجلس گلکسی، بازیکن این تیم بود.

 

1476817

 

یک لشگر آماده برای زمین زدن غول ها

 

در حال حاضر که برنامه بازی های فصل آینده سوپرلیگ چین هنوز مشخص نیست، باشگاه شیجیاژوانگ 40 تا 45 هزار بلیت برای هر بازی خود فروخته است و پیش بینی می شود بعد از اعلام برنامه دقیق فصل، هواداران این تیم استادیوم خانگی خود را پر کنند.

 

1476828

دیدگاه‌ها