کد خبر : 1667731 | 21 بهمن 1398 ساعت 15:48 | 164.1K بازدید | 0 دیدگاه

ماجراجویی های طارمی در لیگ پرتغال ادامه دارد

نام: مهدی، شغل: گرفتن پنالتی!

اگر قرار بود پنالتی گرفتن یک رشته دانشگاهی باشد، برای تدریس این رشته هیچ کس شایسته تر از مهدی طارمی نبود!

نام: مهدی، شغل: گرفتن پنالتی!

به گزارش «ورزش سه» مهدی طارمی دیشب هم در لیگ پرتغال، همان کاری را کرد که پیش از این بارها در پرسپولیس و الغرافه انجام داده بود. او در بازی مقابل آوس، در دقیقه 17 در شرایطی که با دروازه بان تک به تک بود، برونو مورایس را وادار به خطا کرد تا دقایقی بعد اولین گل ریوآوه از روی نقطه پنالتی شکل بگیرد.


بعد از این اتفاق در محوطه هجده قدم آوس، داور با VAR هم صحنه را دوباره بازبینی کرد و توپ را روی نقطه پنالتی کاشت تا مهدی طارمی هفتمین گل خود در لیگ پرتغال را از روی ضربه پنالتی جشن بگیرد. این گل، مقدمه برد پرگل ریوآوه در خانه آوس شد تا مثل بازی رفت، باز هم تیم مهرداد محمدی شکست سنگینی را بپذیرد. آوس در بازی رفت هم، در شب هت تریک مهدی طارمی با نتیجه 5-1 مغلوب ریوآوه شده بود.

 

همان همیشگی؛ توپ دور از دسترس مدافع


مهدی طارمی برای گرفتن پنالتی، از یک تاکتیک ویژه استفاده می کند. او وقتی وارد هجده قدم می شود، بدنش را بین توپ و مدافع حریف قرار می دهد و درست در لحظه ای که مدافع می خواهد به توپ برسد، سرعتش را کم می کند. این ترفند طارمی، بارها نتیجه بخش بوده و مدافعی که شانس دسترسی به توپ ندارد، مجبور می شود پاهای او را هدف قرار دهد.
طارمی در دورانی که در پرسپولیس پنالتی می گرفت، در برنامه نود، این سبک پنالتی گرفتن او آنالیز شد و بعد از آن بود که داوران به سختی خطا روی این مهاجم را پنالتی اعلام می کردند.

 

1477242

 

هت تریک پنالتی در پرتغال


مهدی طارمی در نیم فصل اول، یک رکورد جالب به جا گذاشت و در بازی با اسپورتینگ 3 پنالتی گرفت تا ریوآوه به لطف هنر طارمی 3-2 حریف نامدارش را شکست دهد. شاید همان بازی بود که باعث شد در بازار نقل و انتقالات زمستانی، اسپورتینگ یکی از مشتریان به خدمت گرفتن طارمی باشد که در نهایت این اتفاق نیافتد و مهدی تا پایان فصل در ریوآوه ماندنی شد.
حالا طارمی با 9 گل زده در لیگ و جام حذفی و پنالتی های ارزشمندی که برای تیمش می گیرد، همچنان موقعیت خوبی که در لیگ پرتغال به دست آورده را حفظ می کند. با ادامه این درخشش ها هیچ بعید نیست فصل آینده مهدی را در تیمی بزرگتر از ریوآوه ببینیم.

دیدگاه‌ها