کد خبر : 1668730 | 27 بهمن 1398 ساعت 11:03 | 31.4K بازدید | 0 دیدگاه

سوال مهم؛ سیدجلال به ترکیب بازمی‌گردد؟

پس از یک بازی غیبت و در موقعیتی ویژه، احتمال دارد سیدجلال حسینی به ترکیب اصلی پرسپولیس بازگردد.

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس مقابل الدحیل شکست خورد و در این باخت، خط دفاعی نیز تقصیرکار بود. این که تا چه حد می‌شود شجاع خلیل زاده، محمدحسین کنعانی زادگان، مهدی شیری، محمد نادری و البته علیرضا بیرانوند را در این نتیجه سهیم کرد، موضوع مورد بحث نیست و شاید اهمیتی هم نداشته باشد. اما مسئله مهم این است که آیا یحیی گل محمدی در چینش مدافعانش تغییراتی را اعمال خواهد کرد؟

 

تجربه و آرامش؛ سیدجلال بازمی‌گردد؟

 

تنها آلترناتیو جدی گل‌محمدی برای ایجاد تغییر در مرکز خط دفاعی، سیدجلال حسینی است. بازیکنی که کاپیتان اول سرخ ها به شمار می‌رود و در چهار بازی ابتدای نیم فصل نیز فیکس بود و عملکرد خوبی را از خود نشان داد. سیدجلال که سابقه 9 سال حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارد، باتجربه‌ترین بازیکن کنونی قرمزها به حساب می‌آید و در شرایطی که پرسپولیس اولین باخت با حضور یحیی را پشت سر گذاشته، این تیم نیاز مبرمی به آرامش دارد. آرامشی که شاید با بازگشت سیدجلال تامین شود.

 

 حالت اول؛ کنعانی بیرون می‌نشیند؟

 

در صورتی که انتخاب یحیی گل محمدی بازگشت سیدجلال بازگشت، یکی از احتمالات خروج محمدحسین کنعانی‌زادگان است. کنعانی در لحظه گل اول و تا حدی گل دوم الدحیل نقش منفی داشت و در صورت خروج کنعانی زادگان، زوج سیدجلال - شجاع تشکیل خواهد شد. زوجی که در این سال ها بازی کنار یکدیگر را تجربه کرده و عملکرد ویژه ای هم داشته اند.

 

1478380

 

 حالت دوم؛ شجاع روی نیمکت؟

 

پس از باخت به الدحیل، شجاع خلیل زاده به جنجالی ترین بازیکن پرسپولیس بدل گشت. در صحنه گل نخست الدحیلی ها، شجاع برای چند لحظه نسبت به داور معترض شد و توپ را رها کرد که همین صحنه منجر به آزاد شدن ماریو مانژوکیچ شد. در شبکه های اجتماعی هم پرسپولیسی ها در این باره توییت ها و پست های مختلفی را منتشر کردند و نظرات متفاوتی در این باره داشتند. با این حال نیمکت نشینی شجاع خلیل زاده اتفاق غریبی است که این فصل یک بار رخ داده و شاید حالا برای یک ریکاوری انجام بگیرد؛ یک ریکاوری ذهنی و جسمی پیش از بازی حساس با سپاهان.

 

حالا تصمیم نهایی را یحیی گل محمدی خواهد گرفت. او که در آغاز کار با پرسپولیس، نتایج درخشانی کسب کرد، اکنون پس از اولین باخت باید تمام تلاشش را کند تا پیش از بازگشت به مسابقات حساس داخلی، این شکست تبدیل به بحران نشود. پیروزی مقابل الشارجه نتیجه ای است که می‌تواند اوضاع را تغییر دهد و در آستانه دو بازی حساس با سپاهان و شهرخودرو، روحیه پرسپولیسی ها را در شرایط مثبت نگه دارد.

 

1478379

دیدگاه‌ها