کد خبر : 1668830 | 27 بهمن 1398 ساعت 18:22 | 36K بازدید | 0 دیدگاه

ذوبی‌های سابق، آبی‌های امروز

تبریزی؛ مگر این ‌یک دم را دریابی!

فردا استقلال در شرایطی به مصاف الاهلی خواهد رفت که دیدار فردا شاید آخرین فرصت برای مهاجمی باشد که با سر و صدای زیاد از ذوب آهن به آبی ها پیوست اما در این دو فصل، موفقیت خاصی نداشت.

به گزارش "ورزش سه"، بازی های پیاپی و بدون استراحت استقلال همچنان ادامه دارد و فردا (دوشنبه) دومین بازی استقلال در لیگ قهرمانان آسیا با قضاوت داوری از کره جنوبی در شهر الکویت رأس ساعت 19:00 آغاز خواهد شد و پسران آبی باید به مصاف الاهلی از کشور عربستان بروند.


باید بپذیریم استقلالی‌ها در این فصل تا حد زیادی با بدشانسی مواجه شدند چراکه از آغاز رقابت‌های این فصل تا به امروز شمار مصدومان این تیم از حد معمول خود گذشته است. اما این نکته را فراموش نکنیم که این امر با تمام محدودیت‌هایی که ایجاد می‌کند درعین‌حال می‌تواند فرصت مناسبی برای تعدادی از بازیکنانی باشد که در طی یک‌فصل فضای کمتری برای نشان دادن خودشان به دست می‌آورند. فرصتی که برای مثال بازیکنی مثل شاهین طاهرخانی مدافع جوان و خوش قد و قامت استقلال به بهترین نحو ممکن غنیمت شمرد و حالا قطعاً سیاوش یزدانی و عارف غلامی بعد از رفع مصدومیت باید برای به دست آوردن جایگاهشان با این بازیکن جوان بجنگند.


این در شرایطی است که همین فرصت در خط حمله پس از مصدومیت دیاباته در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان به ارسلان مطهری رسید که باعث شد در روز دربی دو گل به‌یادماندنی به ثمر برساند و به‌اصطلاح کاری کند کارستان تا در سریع‌ترین زمان ممکن یک‌راست به قلب هواداران استقلال راه پیدا کند.

 

1478519


اما فردا در شهر الکویت همین داستان به‌احتمال خیلی زیاد در قبال مرتضی تبریزی اتفاق خواهد افتاد و این شاید به‌نوعی آخرین فرصت برای کسی باشد که زمانی با امیدواری زیاد و مبلغ هنگفتی به استقلال پیوست. اتفاقاً تبریزی در اولین حضور خودش توانست با گلی که در مقابل تراکتورِ جان توشاک به ثمررساند، انگار همان گمشده استقلالی‌ها در خط حمله باشد، اما بعدازآن شب دیگر تبدیل به سوهان روح همان تماشاگران شد که البته در این میان نباید از نقش تخریبی بخش زیادی از هواداران استقلال در ارتباط با این بازیکن غافل شد که باعث شدند او زودتر از هرزمانی فشار زیادی را متحمل شود که برای یک مهاجم تازه به خدمت گرفته تا حدی زود به نظر می‌رسید.


تبریزی چاره‌ای ندارد جز اینکه با تزریق اعتماد به‌نفس خودش و بدون در نظر گرفتن عواقب عدم گلزنی، همان بازیکنی باشد که در بازی‌های تدارکاتی استقلال از او سراغ داریم. شاید ذکر این نکته به پذیرفتن این ادعا کمک کند که او آقای گل دیدارهای  تدارکاتی است، چراکه او در دیدارهای دوستانه آن فشار ناشی از تماشاگران و ترس از به ثمر نرساندن گل را حس نمی‌کند و درست می‌شود همان مرتضی ایکه پیش‌ازاین از او سراغ داشتیم.

 

1478518


 این احتمال وجود دارد که تبریزی در صورت حضور در میدان در کنار ارسلان مطهری قرار خواهد گرفت و شاید این دو بازیکن وظیفه‌ای به‌مراتب سخت‌تر از سایر بازیکنان حاضر در زمین را به دوش خواهند کشید به این دلیل که این دو مهاجم که اتفاقاً هر دو از ذوب‌آهن به استقلال منتقل‌شده‌اند جانشین زوجی می‌شوند که بیش از نیمی ازگل‌های این فصل را به ثمر رساندند و این آمار فوق‌العاده درواقع وظیفه آن‌ها را سخت‌تر از قبل می‌کند.


 فرهاد مجیدی با توجه به مدت مصدومیت زوج گلزن خودش باید در جهت احیا و آماده‌سازی این دو بازیکن هر چه بلد است رو کند چون حداقل در دو تا سه بازی آینده باید برای باز کردن دروازه رقبایش روی این دو نفر حساب کند و چه اتفاق خوبی رخ می‌دهد که اگر تبریزی و مطهری اجازه ندهند آب در دل استقلال تکان بخورد.

دیدگاه‌ها