کد خبر : 1668975 | 28 بهمن 1398 ساعت 12:42 | 25K بازدید | 0 دیدگاه

مرد الجزایری چگونه دفاع ها را دور می‌زند؟

شایان در نقش شجاع؛ جدال مالدینی و بونجاح در دوحه

بغداد بونجاح یکی از سرشناس ترین بازیکنان فوتبال آسیا درجدال با تیم های ایرانی در سه، چهار فصل اخیر لیگ قهرمانان بوده است.

شایان در نقش شجاع؛ جدال مالدینی و بونجاح در دوحه

به گزارش "ورزش سه"، این مهاجم بلندقامت و گلزن که کلاس بازی او در سطحی است که بتواند در تیم های خوب اروپایی به میدان برود، فعلا از زندگی در دوحه راضی است و در آرامش قطر برای تیم السد می درخشد. بونجاح یکی از پایه های ثابت بازی های السد با تیم های ایرانی(علی الخصوص پرسپولیس) بوده و اغلب در مقابل مدافعان ایرانی موفق به گلزنی شده است.


او در بازی رفت سال گذشته در ثانیه های پایانی مسابقه گل سرنوشت سازی را وارد دروازه علیرضا بیرانوند کرد و دو سال پیش هم در دیدار پرسپولیس و السد در تهران دروازه سرخپوشان را گشود. این بازیکن همچنین در بدو پیوستن به السد نیز در دیدار آسیایی مقابل استقلال به میدان رفت که توفیق چندانی در این بازی نداشت.
بونجاح البته بعد از حضور در السد به مرور در این تیم جا افتاده و تبدیل به بهترین گلزن لیگ ستارگان قطر شده است. عنوانی که قبلا به مهاجمان الدحیل اختصاص داشت اما حالا از ابتدای فصل کفش طلا را برای این مرد الجزایری کنار می گذارند.


بونجاح فردا در شرایطی مقابل سپاهان به میدان خواهد رفت که در هفته اول لیگ قهرمانان در ریاض موفق به گشودن دروازه النصر شد تا نشان بدهد بازهم یک مدعی جدی برای گشودن دروازه هر تیم آسیایی است. جالب اینکه به دلیل نبردهای پرحاشیه و پرزد و خورد او با مدافعان پرسپولیس و البته دیدار ملی ایران مقابل الجزایر فوتبالدوستان ایرانی کاملا به سبک بازی او آشنا هستند و فردا نیز در دیدار السد و سپاهان نبرد مدافعان میانی سپاهان با وی را دنبال خواهند کرد.

 

1478683


سپاهان در قلب خط دفاعی موقعیت ویژه ای دارد و با مصدومیت دو بازیکن اصلی یعنی پورقاز و گولسیانی حالا با دو بازیکن جانشین در خط دفاعی به میدان می رود. محمد طیبی خرید نیم فصل دوم سپاهان که در ابتدای فصل در دفاع وسط بازی کرده و حالا شایان مصلح مدافع چپ سابق پرسپولیس که در ابتدای فصل به سپاهان پیوسته و بعد از جا افتادن در ترکیب این تیم حالا کمبود نفرات تیم امیر قلعه نویی را در خط دفاع پر می کند. مصلح که در دو فصل گذشته از همگروهی پرسپولیس با السد 6 مسابقه پی در پی در مرحله مقدماتی و البته نیمه نهایی آسیایی را به خاطر دارد، باید نقشی را در سپاهان بازی کند که شجاع خلیل زاده در آن قالب مقابل بغداد بونجاح به ایفای نقش می پرداخت.


البته شجاع هم تیمی سابق شایان در مهار بونجاح به انواع و اقسام حرکات دست می زد تا اعصاب این بازیکن را بهم بریزد اما به نظر شایان مصلح آرام تر از هم تیمی سابقش است و باید به دنبال راه حل های تکنیکی برای مهار بغداد سریع، گلزن و فرصت طلب باشد. بازیکنی که بر طبق عادت مدام بیرون از محوطه جریمه صاحب توپ می شود و در هنگام ارسال های عفیف و هیدوس از چپ و راست عادت به دور زدن مدافعان میانی و فرار از پشت آنها به سمت دروازه حریف و قطع توپ برای گلزنی دارد.


 نکته مهم برای مهار این بازیکن گرانقیمت و گلزن کمکی است که مدافع کناری باید به مدافعان وسط انجام بدهند تا بونجاح موفق نشود از سایه دروازه پیام نیازمند با خطر مواجه کند. این مساله ای است که در جلسه آنالیز صبح امروز سپاهانی ها بارها به آنها توضیح داده شد تا با حواس جمع تر مقابل شاگردان ژاوی بایستند. تیمی که خط هجومی اش یکی از بهترین های آسیا است و مقاومت هر دفاعی را می شکند.

 

1426527


طلایی پوشان اصفهانی بعد از انجام مسابقه فردا مقابل السد با پرواز اختصاصی به اصفهان برمی گردند و خود را آماده دیدار سرنوشت ساز با پرسپولیس می کنند. این دو بازی در فاصله 5 روز از نهایت اهمیت برای شاگردان قلعه نویی برخوردار است و سرمربی سپاهان امید دارد با همه مشکلات و فشردگی مسابقات از پس این دو 90 دقیقه حیاتی بربیاید. وظیفه ای که البته متوجه بازیکنان و به خصوص مدافعان و دو هافبک دفاعی این تیم هم هست. بازیکنی که باید نهایت دقت را به خرج بدهند تا بغداد بونجاح و هیدوس و عفیف و دیگر ستاره های تیم حریف توپ را از پیام نیازمند نگذرانند. کار سختی که تیم های ایرانی به ندرت در انجام آن موفق بودند اما سپاهان بعد از برد 4 بر صفر مقابل العین می خواهد خودش را در آسیا 6 امتیازی کند و برای رسیدن به این هدف چاره ای جز محو کردن بغداد و هم دسته هایش نیست.

دیدگاه‌ها