کد خبر : 1669241 | 29 بهمن 1398 ساعت 14:47 | 29.1K بازدید | 0 دیدگاه

سه نکته فنی از الاهلی-استقلال

بدشانسی محض آبی‌ها در شب درخشش رضاوند (آنالیز)

استقلال در شبی که تعداد زیادی از بازیکنانش را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت از الاهلی شکست خورد تا آبی ها برای صعود به مرحله حذفی مجبور باشند در بازی های بعدی امتیازهای لازم را کسب کنند.

به گزارش "ورزش سه"، بازی استقلال-الاهلی در شرایطی برگزار شد که کادرفنی هر دو تیم حتی برای ارنج کردن هم مشکلات پایه ای داشتند. فرهاد مجیدی زوج اصلی خط حمله خود را در اختیار نداشت و همینطور از علی کریمی مهمترین هافبک میانی اش نمی توانست استفاده کند. استقلال چندین غایب دیگر هم داشت که در مجموع روی نمایش این تیم موثر بود. در سوی مقابل الاهلی هم زوج اصلی خط حمله خود یعنی سوما و جانینی را نداشت، فتاح هافبک شماره 10 و طراح اصلی الاهلی غایب بود؛ زوج اصلی قلب دفاع این تیم هم غایب بودند و کار به جایی رسیده بود که عبدالغنی مدافع چپ 42 ساله، به عنوان هافبک دفاعی بازی می کرد.


1-برتری آماری آبی ها

 
 تمام این نکات خبر از این می دهد که جدال اصلی دو تیم در بازی برگشت خواهد بود؛ جایی که چندین ستاره اصلی دو تیم در میدان خواهند بود تا یک رقابت جدی تر را ببینیم. هر چند استقلال بازی دیشب را باخت و از دو بازی فقط یک امتیاز دارد اما امید به صعود این تیم کم نیست، به خصوص اینکه استقلال نشان داده توان غلبه بر الوحده و الشرطه را در تهران خواهد داشت. چنانکه در تصویر آمار کلی بازی می بینید، استقلال در بازی دیشب 59 درصد مالکیت توپ را داشت، شوت های بیشتری از الاهلی به چارچوب زد، به اندازه الاهلی(4 بار) شانس گل خلق کرد، در نبردهای هوایی موفق تر از حریف بود، کرنرهای بیشتری زد و یک پنالتی را هم خراب کرد. با توجه به مجموعه این نکات می توان گفت که استقلال از نظر کیفی در این گروه تیم کم توانی نیست و می تواند به رقابت برای صعود از گروه ادامه دهد.

 

1479035


2-تاثیر گل مردود، روی انتخاب بهترین بازیکن زمین

 
 
پس از بازی، در سایت معتبر سوفااسکور و همینطور در سایت یازده، آرش رضاوند به عنوان بهترین بازیکن استقلال انتخاب شد. شاید اگر کمک داور بازی، آن تصمیم عجیب را روی گل ارسلان مطهری نمی گرفت و گل دوم استقلال پذیرفته می شد، مطهری بهترین بازیکن استقلال می شد اما مردود اعلام شدن آن گل، روی نمره نهایی ارسلان موثر واقع شد. ای.اف.سی هم پس از بازی موشر را به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب کرد. شاید پذیرفته شدن گل ارسلان، شانس کسب این عنوان را هم برای او ایجاد می کرد. اما رضاوند که به تدریج در ترکیب استقلال جا افتاده، در بازی دیشب یک پنالتی گرفت، دو شوت زد و همینطور 5 قطع توپ و 5 تکل موفق داشت؛ عملکردی که باعث شد نمره فنی بالایی بگیرد.

 

1479036

1479037


3-امار استثنایی ارسلان

 
ارسلان مطهری در پنجره نقل و انتقالات زمستان، یک مهره درشت نبود و کمتر کسی حواسش به این بازیکن بود. اما حالا با درخشش ویژه مطهری، این سوال ایجاد می شود که اگر استقلال او را نخریده بود، امروز چه وضعیتی داشت؟ در شرایطی که دیاباته چند بازی مهم را از دست داده و قائدی هم به بازی با الاهلی نرسید، مطهری باز هم وظیفه اش را به خوبی انجام داد. آمار عملکرد او بازی به بازی جالب تر می شود؛ حالا او به 6 گل زده در 400 دقیقه بازی برای استقلال رسیده است، یعنی در هر 66 دقیقه یک گل. سه تا از این گل ها در بازی های آسیایی زده و سه گل هم در لیگ برتر. در اینفوگرافی سایت یازده، نمرات ارسلان در این 6 بازی را هم می بینید؛ او فقط در بازی با الشرطه نمره فنی زیر 7 گرفته است. مطهری در بازی حساس مقابل الریان دو گل زد و نمره 9 گرفت، آن هم در حالی که فقط 17 دقیقه در میدان بود. ارسلان در دربی تهران با نمره 7.9 و مقابل نفت مسجدسلیمان با نمره 7.5 به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شد. به نظر می رسد با ادامه روند خوب ارسلان، می توان به حضور او در اردوهای تیم ملی هم فکر کرد.

 

1479038

دیدگاه‌ها