کد خبر : 1669512 | 30 بهمن 1398 ساعت 17:58 | 43.9K بازدید | 0 دیدگاه

تراکتور، نفت مسجد و پرسپولیس در انتظار استقلال و سپاهان

نیمه نهایی جام حذفی؛ بازی بزرگان بدون شگفتی

تکلیف سومین تیم حاضر در مرحله نیمه نهایی جام حذفی فوتبال ایران با پیروزی تراکتور برابر مس رفسنجان مشخص شد.

نیمه نهایی جام حذفی؛ بازی بزرگان بدون شگفتی

به گزارش" ورزش سه"، تراکتور بازی برد برابر مس رفسنجان در مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی به جمع پرسپولیس و نفت مسجد سلیمان اضافه شد. تنها تیم باقیمانده این مرحله از بازی حساس تیم های استقلال -سپاهان بیرون می آید. نکته قابل توجه اینجا است که با این وصف هر چهار تیم حاضر در این مرحله تیم های لیگ برتری خواهند بود.

 


بدون شگفتی بعد از دوفصل
در دو  گذشته جام حذفی فوتبال ایران ، در مرحله نیمه نهایی یک تیم از رده های پایین تر حضور داشتند و جالب است که در هر دوسال این تیم های شگفتی ساز به فینال رسیدند. در فصل گذشته (97/98) داماش گیلان که در لیگ دسته دو حضور داشت با شکست ماشین سازی به نیمه نهایی رسید و  سپس در این مرحله سایپا را شکست داد.
دو فصل قبل و در رقابت های سال 96/97 تیم خونه به خونه بابل شگفتی سازی شد. این تیم که در لیگ یک حضور داشت استقلال خوزستان را در نیمه نهایی شکست داد و راهی فینال شد.
امسال اما از این دست شگفتی ها در جام حذفی رقم نخورده است. پرسپولیس ، نفت مسجد سلیمان و تراکتور سه تا از بهترین تیم های لیگ برتر هستند که توانستند خودشان را به مرحله نیمه نهایی برسانند و در انتظار برنده بازی استقلال و سپاهان هستند تا یک تیم بزرگ دیگر به این جمع اضافه شود.

 


نیمه نهاییِ داغ
تراکتور، پرسپولیس، نفت مسجد سلیمان و یکی از تیم های استقلال و سپاهان دیدار نیمه نهایی جام حذفی را برگزار خواهند کرد. این باعث شده که قرعه این مرحله هرچی از آب در بیاید شاهد دو بازی جذاب و حساس خواهیم بود.

 


احتمالات نیمه نهایی
پرسپولیس-تراکتور: هر دو مدعیان اصلی این فصل از رقابت های لیگ برتر هستند. در دوبازی لیگ برتر یک بار تراکتور و یک بار پرسپولیس برنده شده اند. تراکتور و پرسپولیس جزو پرمهره ترین تیم های این فصل هستند اما اگر این دو تیم به هم بخورند این بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می شود چرا که پرسپولیس در آخرین بازی میهمان بوده و تراکتور در زمین خودش با مس رفسنجان بازی کرده است.


پرسپولیس-نفت مسجد سلیمان: پرسپولیس اولین شکست خانگی اش در این فصل از رقابت های لیگ برتر را برابر نفت مسجد سلیمان متحمل شد. هرچند سرمربی تیم در آن زمان گابریل کالدرون بود و اکنون یحیی گل محمدی این سمت را به عهده دارد. نفت یکی از سخت ترین حریفان لیگ برتری برای هر تیمی به حساب می آید چرا که این تیم بسیار سخت گل می خورد. با این وجود اگر نفت مسجد سلیمان در قرعه نیمه نهایی به پرسپولیس بخورد این بازی نیز به دلیل اینکه نفت در بازی قبلی میزبان بوده ، بازی در ورزشگاه آزادی برگزار می شود.


تراکتور-نفت مسجد سلیمان: هر دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی میزبان بوده اند و در صورتی که در قرعه کشی به هم بخورند باید برای انتخاب میزبان این مسابقه قرعه کشی کنند. دو تیم در لیگ برتر دو بار به مصاف هم رفته اند که یک تساوی در مسجد سلیمان و یک برد برای تراکتور در تبریز به دست آمده است با این نکته که تراکتور اولین شکست نفت مسجد سلیمان را در این فصل رقم زد.


پرسپولیس-برنده (استقلال-سپاهان): پیروزی استقلال یک دربی به دربی های تاریخ شهرآورد اضافه خواهد کرد و برد سپاهان بار دیگر حساس ترین مسابقه فصل های اخیر فوتبال ایران را رقم می زند. در صورت پیروزی استقلال و اگر چنین قرعه ای برداشته شود آن وقت بازی در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد اما اگر سپاهان برنده شود کار برای انتخاب میزبان به قرعه کشی می انجامد. دو تیم سال گذشته در مرحله نیمه نهایی جام حذفی در نقش جهان اصفهان به مصاف هم رفتند که پرسپولیس این بازی جنجالی را با یک گل برد. پرسپولیس امسال یک برد و یک مساوی برابر استقلال به دست آورده است اما در تک بازی اش برابر سپاهان در لیگ برتر و در تهران شکست خورده است. پرسپولیس یکشنبه چهارم اسفند نیز در رقابت های لیگ برتر باید در اصفهان به مصاف سپاهان برود.


تراکتور- برنده (استقلال-سپاهان): اگر سپاهان از این مرحله بالا بیایدو به تراکتور بخورد بازی به میزبانی اصفهانی ها برگزار خواهد شد اما پیروزی استقلال باعث می شود که برای انتخاب میزبانی قرعه کشی انجام شود. تراکتور در این مرحله به هرکدام از تیم های استقلال و سپاهان بخورد شاهد یک دیدار کلاسیک و جذاب از رقابت های فوتبال ایران خواهیم بود. آن ها در بازی های لیگ برتر امسال با نتیجه 4 بر 2 به استقلال باخته اند هرچند در آن زمان هنوز استراماچونی و دنیزلی روی نیمکت این دو تیم می نشستند. تراکتور در لیگ برتر به سپاهان هم بازی را با نتیجه دو بر صفر واگذار کرد و اگر با چنین قرعه ای در مرحله نیمه نهایی روبرو شود می تواند به این بازی ها به چشم بازی های انتقامی نگاه کند.

 

نفت مسجد سلیمان-برنده (استقلال-سپاهان):  نفت مسجد سلیمان در دور رفت رقابت های لیگ برتر استقلال را متوقف کرد اما در بازی برگشت دو بر یک به این تیم باخت. با این وجود شاگردان تارتار هم به اندازه تیم های دیگر در این مرحله حریف سختی به حساب می آیند. نفت مسجد سلیمان در دو بازی رفت و برگشت این فصل برابر سپاهان دو تساوی بدون گل را گرفته است.

دیدگاه‌ها