کد خبر : 1669524 | 30 بهمن 1398 ساعت 18:15 | 22.2K بازدید | 0 دیدگاه

دوست داشتم بپرسید چرا همه بازیکنان گل می زنند؛

ساکت در محکمه خبرنگاران: چرا مدافعان گل می‌زنند؟

بخش عمده ای از کنفرانس خبری ساکت الهامی پس از پیروزی 4 بر 1 مقابل مس کرمان با این موضوع سپری شد که چرا مهاجمان تراکتور کم گل می زنند !

ساکت در محکمه خبرنگاران: چرا مدافعان گل می‌زنند؟

به گزارش "ورزش سه"، ساکت الهامی مربی تیم تراکتور پس از کسب پیروزی 4 بر 1 در مرحله یک چهارم نهایی رقابت های جام حذفی و صعود تیمش به مرحله نیمه نهایی مسابقات در نشست خبری اینگونه حرف هایش را آغاز کرد: « خوشبختانه از یک بازی سخت عبور کردیم. مس تیم خوبی است که اکثر نفرات آنها نفرات لیگ برتری هستند. بچه های ما 20 دقیقه اول یک مقدار شرایطی که باید می داشتیم را نداشتیم ولی در نیمه اول به خودمان آمدیم و تقریبا توانستیم کار را تمام کنیم.در نیمه دوم هم سعی ما بر این بود که گل های بیشتری بزنیم ولی شرایط زمین طوری بود که دیگر جای مانور نداشت.»


او ادامه داد: « از مسئولان تشکر می کنم که زمین را آماده کردند ولی  این زمین جوابگوی فوتبال ما نیست. از مسئولان استانی می خواهم تا آنجایی که می توانند ما را یاری کنند تا فوتبال با کیفیتی که مدنظر شما خبرنگاران و هواداران است را ارائه دهیم.»


الهامی در رابطه با مسائل فنی حرف هایش را از سر گرفت و گفت: « بعد از دقیقه 70 به روال فوتبال خودمان بازگشتیم و نتیجه ارزشمندی گرفتیم. در جام حذفی در این مراحل عبور کردن خیلی مهم تر از تعداد گل است. با این حال هم گل های خوبی زدیم و هم کیفیت فوتبال خوب بود و می توانستیم گل های بیشتری بزنیم.»
او سپس با اشاره به نمایش مس کرمان اضافه کرد: « البته از شکل دفاعی مس نباید گذشت که خیلی خوب بودند. آقای حسینی تیم خوبی ساخته اند. آرزوی قلبی ام این است که مس کرمان لیگ برتری شود، چون یک روزهایی آنجا ارتزاق کرده ام.»

 

خبرنگاران از ساکت الهامی در رابطه با دلیل تک گلی که تیمشان دریافت کرد، پرسیدند که مربی تراکتور بیان کرد: « ببینید از اینکه گل خوردیم، ناراحت هستم. تیم باید ساختار دفاعی درستی داشته باشد ولی وقتی شما پرتعداد حمله می کنید، قطعا مجبورید که در دفاع بازتر بازی کنید. ما می توانیم عقب بنشینیم و یک بر صفر بازی ها را ببریم ولی این وقت ها هم می گویند چرا گل کم می زنید. گلی که امروز خوردیم روی ضربه ایستگاهی بود و باید فیلم را ببینم. با این حال فوتبال همین است. شما اگر بخواهید یک کارهایی را انجام بدهید، باید تاوان کارهای دیگر را بدهید. خودم فوتبال تیمی مان را دوست دارم و به جای اینکه یک بر صفر ببریم دوست دارم پر گل ببریم.»

 

سوال بعدی در مورد شانس قهرمانی تراکتور در جام حذفی بود که او گفت: « ما دوست داریم مرحله به مرحله پیش برویم و افق این کار را خیلی دوست دارم و ان اشاالله با شما جام را به تبریز بیاوریم.»

 

از اینجا بود که شاهد حواشی ای در نشست خبری تراکتور میان ساکت الهامی و خبرنگاران تبریزی بودیم. خبرنگارانی که معتقد بودند گل نزدن مهاجمانشان نقص بزرگی است و دلیل آن را از مربی تیمشان جویا شدند. ساکت الهامی در این رابطه حرف هایش را اینگونه آغاز کرد: « شما از بابت اینکه تیمتان در 2 بازی گذشته هفت گل زده، راضی هستید یا نیستید؟  اگر از اینکه فقط دوست دارید مهاجم گل بزند، بحثش جدا است. دوم اینکه ما با دو نفر حمله نمی کنیم. ما با 6،7 نفر حمله می کنیم. اینکه چه کسی بزند، در هیچ جای دنیا معنی ندارد. مهاجم یا دفاع ندارد. فوتبال گروهی است و با هم حمله و دفاع می کنیم. اینکه چه کسی نزدیک به گل است، بحثش فرق دارد. دوست داشتم این را بگویید که خدا را شکر همه در گلزنی سهمیم هستند. از دفاع تا مهاجمان. این خیلی بهتر بود تا بگویید مهاجمان گل نمی زنند.»
خبرنگار اما در این لحظه حرف های ساکت الهامی را قطع کرد و گفت که الان در استقلال و پرسپولیس چه کسانی گل می زنند. ساکت الهامی در واکنش به این موضوع تاکید کرد: « آنها یک طور دیگر بازی می کنند و ما یک طور دیگر.»


مربی تراکتور که از سوالات پیاپی در این زمینه عصبانی هم شده بود ولی سعی می کرد بر اعصابش مسلط باشد و شرایط را تحت کنترل بگیرد و در ضمن آن به خبرنگاران نیز حق بدهد، سپس ادامه داد: « مهاجم در تیم من اولین وظیفه اش دفاع کردن است. در تیم من اولین کار من این بود که از فورواردهایم بخواهم به عنوان اولین دفاع کننده تیم باشند. فلسفه من این است که با هم دفاع کنیم و با هم حمله. حمله ما هم از دفاع وسط هایمان شروع می شود.»

 

او در ادامه با صحبت های خبرنگاران که می گفتند در اینجا کسی دشمن شما نیست، افزود:« ما اصلا چنین چیزی به اسم زدن زیرش نداریم ولی این را هم قبول می کنم که اگر مهاجمان بزنند، خیلی شکیل تر است. من چیز فنی را می پذیرم. اگر شما از من انتقاد نکنید، چه کسی بکند. ما امروز با سه مهاجم بازی می کردیم. اشکان پنالتی گرفته و گل زده. بعد هم سعید مهری را آوردم در یک سوم دفاعی حریف. در تیم من هر کسی شرح وظیفه آن پست را بازی می کند.»


ساکت الهامی همچنین در مورد انصاری و تاثیری که غیبت ناگهانی او در نمایش هجومی تیمش داشته، اضافه کرد: « ساسان بود ولی سرماخوردگی شدید داشت و از 23 نفر کنار گذاشتیم. با این حال جایگزینش خوب بازی کرد.»
 
سوال دیگری از سرمربی تراکتور در مورد این بود که تیمش چرا در نیمه اول سه گل زده و در نیمه دوم تنها یک بار گلزنی کرده است. او در این زمینه هم سعی کرد با خبرنگاران همراهی کند و اینگونه پاسخ داد:«  ان‌شاالله نیمه دوم هم بیشتر بتوانیم گل بزنیم. بچه های ما باید از دقیقه 45 تا 90 را هم مثل دقیقه 1 تا 45 بازی کنند.»

دیدگاه‌ها