کد خبر : 1669838 | 03 اسفند 1398 ساعت 11:53 | 21K بازدید | 0 دیدگاه

نصر اصفهانی: سرمربی تیم نفت بهنام سراج است 

از انتخاب اسکوچیچ برای تیم ملی خوشحالیم ولی...

جدایی دراگان اسکوچیچ از نفت آبادان به گونه ای بود که انتظار می رفت این مربی به خاطر مشکلاتش از ایران برود اما او ناگهان سرمربی تیم ملی شد.

از انتخاب اسکوچیچ برای تیم ملی خوشحالیم ولی...

 

به گزارش" ورزش سه" هنوز کسی به طور دقیق چه از سوی فدراسیون و چه خود اسکوچیچ ماجرای جدایی از نفت و قرارداد با تیم ملی را تشریح نکرده است. اسکوچیچ قبل از بازی تیمش برابر پرسپولیس در هفته هجدهم، اعلام کرد که دیگر نمی تواند در آبادان بماند و به خاطر بیماری و مشکلات خانوادگی اش باید به کشورش بازگردد. تلاش نفتی ها برای نگه داشتن این مربی کروات که توانسته بود بهترین نتایج نفت آبادان را در تاریخ لیگ برتر به دست آورده و این تیم را به جمع چهارتیم بالای جدول برساند، بی نتیجه بود. با این وجود در حالی که همه منتظر بودند که امیرقلعه نویی به طور رسمی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود فدراسیون فوتبال نام دراگان اسکوچیچ را اعلام کرد. این موضوع البته که واکنش باشگاه نفت آبادان را به همراه داشت و این باشگاه براساس بندهای قراردادش با مرد کروات درخواست دریافت خسارت از سرمربی جدید تیم ملی را کرد. موضوعی که در روزهای اخیر و در شرایطی که اسکو برای دیدار با لژیونرها به کشورهای مختلف سفر می کند تبدیل به ماجرای تازه در فوتبال ایران شده است؛ حسن نصر اصفهانی رئیس هیات مدیره صنعت نفت علاوه بر اینکه اعلام کرد دنبال گرفتن غرامت 140 هزار دلاری از سرمربی سابق این تیم است شائبه هایی را نیز در مورد روزهای حضور این مربی در آبادان مطرح کرد از جمله تغییر چیدمان و نگرش بازی در برابر پرسپولیس که در پایان با باخت صنعت همراه بود.  

 


پورموسوی نه! سراج


نصر اصفهانی رئیس هیات مدیره نفت آبادان در ابتدا در ارتباط با جدایی سیروس پورموسوی از تیم ملی جوانان و شایعاتی که پیرامون حضور او در تیم صنعت به گوش می رسد گفت:" نه چنین چیزی صحت ندارد. ما قبلا صحبت ها را انجام دادیم و آقای بهنام سراج تیم را در ادامه فصل هدایت خواهند کرد."

 


تغییر در بازی برابر پرسپولیس


او در ارتباط با اظهارنظرش که گفته بود نفت در بازی برابر پرسپولیس با تغییر چیدمان بازی کرده بود هم گفت:" ببینید تغییر ترکیبی نکرده بود و اگر به اسامی تیم در دوبازی برابر سپاهان و پرسپولیس نگاه کنید هر دو یکی است. اما اسکوچیچ در نقش بازیکنان در زمین تغییراتی داده بود که عمدتا ناراضی بودند."

 

 

1456747

 


شش سال برنامه ریزی کردیم


او افزود:"  ما  شش سال است که برای تیم و در رده های پایه برنامه ریزی کردیم و اکنون پانزده نفر از بازیکنان تیم ما از رده پایه به تیم اصلی آمدند. کدام تیم در فوتبال ایران در این سال ها اینگونه بازیکن سازی کرده است؟ در همین نیم فصل 5 بازیکن  تیم ما را تیم های بزرگ می خواستند که  اسکوچیچ راضی نبود و ما هم نمی خواستیم ترکیب تیم را عوض کنیم."


نصر اصفهانی گفت:"  زمانی هم که اسکوچیچ رفت تیم ملی به دو دلیل خیلی خوشحال شدیم. اول  اینکه او یک مربی باکلاس و دانا است و دوم اینکه از تیم نفت آبادان به  تیم ملی رفته است.  ما ابراز خوشحالی کردیم و گفتیم انشالله موفق باشند. الان هم  اصلا اظهارنظری در این رابطه نمی کنم فقط از فدراسیون خواهش کرده و می کنیم بین ما و آقای اسکوچیچ قضاوتی نکنند. چون ما طرف اسکوچیچ هستیم و او طرف ما است  و ما با فدراسیون و وزارت ورزش طرف نیستیم."

او اضافه کرد:" واقعیت این است که ما خیلی تلاش کردیم ایشان را نگه داریم، پیشنهادات مختلفی هم دادیم چون روزهای خوبی داشتیم و  تیم به بالاترین رده ها رسید اما نمی خواست بماند. بحث بیماری و خانواده را مطرح کرد ؛ما هم انسان و مسلمان و ایرانی هستیم و احساس داریم، با رفتن ایشان موافقت کردیم و  توافقنامه نوشتیم. این قرارداد به دو زبان فارسی و انگلیسی بود  و او امضا کرد و در آن بندی وجود داشت که براساس آن  اگر تا پایان سال  2020 قراردادی با تیم دیگری ببندد باید خسارت ما را بدهد. همه چیز در قرارداد شفاف و ساده بود و ما فقط ابعاد حقوقی را نگاه کردیم. در آخرین جلسه هیات مدیره یک ساعت با او جلسه داشتیم و ایشان نپذیرفت. حتی پیشنهاد کردیم  ده روز با هزینه باشگاه به اروپا برود و با خانواده اش دیدار کرده و کارهای درمانش را انجام بدهد و باشگاه هزینه درمانش را بدهد. اما او گفت نمی توانم بمانم و باید بروم و راستش باور نمی کردیم او با یک تیم ایرانی قرارداد ببندد."

 


تیم ملی برای اسکوچیچ خوب است

 

رئیس هیات مدیره نفت آبادان همچنین در ارتباط با حضور اسکوچیچ در تیم ملی گفت:"تیم ملی خیلی برای اسکوچیچ خوب است و او حتما منافع خودش را در نظر گرفته و پذیرفته است. اما روند  تیم ما که رو به بالا بود عوض شده و در بازی های آخر 4 بازی را باخته است. من به عنوان مسئول تیم  چه جوابی برای مردم آبادان و هواداران این تیم و مجمع عمومی باید داشته باشم؟ اصلا ما هیچ بحثی راجع به انتخاب اسکوچیچ برای تیم ملی نداریم و دخالتی نمی کنیم. ولی بحث ما این است که قراردادی فی مابین ما و آقای اسکوچیچ هست.

او در نیم فصل اول وقتی چهار روز در تعهدمان برای پرداخت تاخیر داشتیم براساس مفاد قرارداد به ما اخطار داد و درست و قانونی هم بود. ما تا روز همکاری مان 70 درصد مبلغ قرارداد را به ایشان پرداخت کردیم. ایشان شخصا درخواست جدایی داشتند و به هیچ وجه ما راضی نبودیم و براساس توافقنامه جدا شدند. آیا کسی که پای توافقنامه را امضا می کند باید تعهدش را انجام بدهد؟ ما هم خواهان موفقیت تیم ملی هستیم و دوست داریم شاهد درخشش جوانان ایرانی در عرصه های بین المللی باشیم  اما نباید ما آسیب ببینیم. ما خیلی آسیب دیدیدم ، مردم آبادان هشت سال زیر توپ و بمب بودند الان هم مشکل زیاد دارند و تنها دلخوشی شان صنعت نفت است.از پیرمرد، پیرزن، جوان و خردسال طرفدار این تیم هستند و خوب هم فوتبال و تیم را می شناسند. وقتی هوادار ما بعد از باخت ها گریه می کند ما وظیفه داریم از حق آن ها دفاع کنیم. بازیکنان ما هنوز در بهت رفتن اسکوچیچ هستند. ما باید چکار کنیم؟ ما هنوز پول نداریم آب معدنی برای تیم بخریم. چه کسی به من اجازه می دهد از این توافق چشم پوشی کنم. من مقامات بالاسری دارم و نهادهای نظارتی می آیند سراغمان که چرا از حقوق باشگاه دفاع نکردید."


او ادامه داد:" ما اصلا تمایل نداریم راجع به این موضوع در رسانه ها صحبت کنیم اما دوستان رسانه ای سوال می کنند ما هم مجبور هستیم جواب بدهیم. ما با اسکوچیچ یک دعوای حقوقی داریم و پیگیر آن هستیم و اصلا دوست نداریم فدراسیون و وزارت ورزش تحت تاثیر این موضوع قرار بگیرند. ضمن اینکه قصد نداریم در روند دعوت بازیکن به تیم ملی آقای اسکوچیچ را تحت فشار بگذاریم. تیم ملی افتخار ما است. اگردوستان اجازه بدهند ما با ایشان مساله را حل کنیم."

 

 

1458392

 


در مورد اسکو تابع قانون هستیم


نصر اصفهانی با بیان اینکه اسکوچیچ برای حل مشکل پیش قدم نشده گفت:" ایشان نیامده سراغ ما که مشکل را حل کند. کی آمده و کدام پیغام را داده است؟ ایجنت های ایشان که در زمانی که او با ما قرارداد داشت با سه تیم لیگ برتری صحبت و مذاکره کردند، چرا الان خودشان را پشت تیم ملی و فدراسیون قایم می کنند. در این زمینه قضاوت عادلانه باید کرد. ما هیچ چیز اضافه نخواستیم. یک دعوای حقوقی داریم و هرچه قانون تشخیص داد اجرا شود."


او اضافه کرد:"ما باید به هواداران و مسئولان بالاسری پاسخگو باشیم و نمی توانیم همینگونه با اسکوچیچ خداحافظی کنیم. یک دعوای حقوقی داریم و تابع قانون هستیم. در این مدت هم سعی کردیم اظهارنظری نکنیم. ما هوادار تیم ملی هستیم و  خیلی خوشحالیم که تیم ملی از بلاتکلیفی درآمده است."

دیدگاه‌ها