کد خبر : 1670353 | 05 اسفند 1398 ساعت 12:38 | 71K بازدید | 0 دیدگاه

مسی امید اول بلوگرانا در جنوب ایتالیا

سن‌پائولو؛ میزبان جدال شبح مارادونا با لئو مسی

بارسلونا فردا شب در خانه ناپولی به مصاف این تیم می‌رود تا برای صعود به مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان تلاش کند. در آستانه این بازی همه نگاه‌ها به لیونل مسی دوخته شده است.

سن‌پائولو؛ میزبان جدال شبح مارادونا با لئو مسی

به گزارش "ورزش سه"، بارسلونا در حالی برای دیدار با ناپولی در بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی چمپیونزلیگ به شهر ناپل می‌رود که به دنبال کسب نتیجه‌ای خوب از این بازی است و می‌داند برای کسب یک نتیجه خوب حتما باید در خانه حریف گلزنی کند. لیونل مسی چندی پیش در مصاحبه با روزنامه اسپرت گفته بود یکی از نقاط قوت بارسلونا در لیگ  قهرمانان همیشه گلزنی در خانه حریفان بوده اما در بازی تاریخی با لیورپول در آنفیلد که از آن به عنوان معجزه آنفیلد یاد می‌شود، یارگیری فشرده قرمزها باعث شده بود او نتواند آنطور که انتظار می‌رفت در گلزنی موفق باشد.

 

آنچه هواداران بارسا را در آستانه دیدار با ناپولی نگران کرده این واقعیت است که بارسلونا از آخرین باری که قهرمان چمپیونزلیگ شده یعنی از سال 2015 تا امروز، در بازی‌های خارج از خانه مراحل حذفی، زمانی که در خانه حریف گلزنی نکرده حذف شده است. اتفاقی که در مقابل اتلتیکومادرید، یوونتوس، رم و لیورپول برای بارسا افتاده و کار کاتالان‌ها را گره زده است. مجموع گلهای رد و بدل شده بارسلونا در این چهار بازی 12-0 به ضرر تیم کاتالان بوده که برای آبی‌اناری‌ها آمار فاجعه‌باری است.

 

1480667

 

بارسلونا می‌داند که در نوکمپ در قلعه‌ای تسخیرناپذیر به میدان خواهد رفت. در ده بازی بارسلونا در مراحل حذفی چمپیونزلیگ که از سال 2015 تا امروز برگزار شده کاتالان‌ها در خانه حریف تنها موفق به زدن چهار گل شده‌اند. البته اگر دقیق‌تر بگوییم تعداد گلهای بارسا در خانه حریفان 3 گل بوده چرا که یکی از این گلها که فصل گذشته در بازی مقابل یونایتد به ثمر رسید در واقع گل به خودی بازیکن منچستریونایتد بود.

 

البته هر سه گل بارسا در این بازی‌های خارج از خانه توسط لئو مسی به ثمر رسیده است. در دو فصل گذشته چه زمانی که لوئیس انریکه هدایت تیم را به عهده داشت و چه زمانی که والورده روی نیمکت بلوگرانا نشسته بود بارسلونا در بازی‌های خارج از خانه در لیگ قهرمانان آمار مشابهی داشته. در زمان هر دو مربی بارسلونا مشخصا در بازی‌های خارج از خانه خود مشکل داشته و این مشکل امسال حتی در لالیگا هم خودنمایی کرده چرا که کاتالان‌ها تا اینجا در بازی‌های خانگی‌شان در لیگ اسپانیا هم 18 امتیاز از دست داده‌اند.

 

1480668

 

بازی فردا در ناپل هم برای بارسا دشوار خواهد بود. ناپولی از زمان روی کار آمدن گنارو گتوزو به مراتب قدرتمندتر شده و بارسلونا در حالی به ایتالیا سفر می‌کند که مصدومین متعددی دارد. مسی چند روز پیش گفته بود بارسلونا باید در مقابل ناپولی نمایش بهتری نسبت به نمایش‌های اخیرش داشته باشد چرا که به قول او " عملکرد اخیر ما در حدی نبوده که بتوانیم قهرمان اروپا شویم".

1480666

 

اما دیدار بارسلونا و ناپولی از جهتی دیگر هم برای فوتبالدوستان اهمیت دارد. ناپولی تیمی است که همچنان در فوتبال اروپا به عنوان تیم مارادونا شناخته می شود. سالها بعد از حضور دیگوی افسانه ای در استادیوم سن پائولوی شهر ناپل گویی روح او همچنان بر فراز این استادیوم قدیمی پرواز می کند. تیم مارادونا حالا باید در لیگ قهرمانان به مصاف تیم ستاره آرژانتینی دیگری برود که خیلی ها او را خلف صالح مارادونا می دانند. ستاره ای به نام لیونل مسی که بدون شک سعی خواهد کرد برای شکستن طلسم ناکامی های اخیر بارسا در بازی های خارج از خانه در جایی که زمانی مارادونا در آن نبوغ فوتبالی اش را به نمایش می گذاشت به تیم سابق او رحم نکند. باید تا فردا شب منتظر ماند و دید آیا مسی برنده جدال در استادیو سن پائولو خواهد شد یا دوستداران مارادونا در شهر ناپل موفق می شوند در خانه خود مسی را مهار کرده و نشاندهند که سالها بعد از حضور درخشان دیگوی بزرگ همچنان در فوتبال اروپا حرفهای زیادی برای گفتن دارند. 

 

 

دیدگاه‌ها