کد خبر : 1670424 | 05 اسفند 1398 ساعت 17:55 | 6.5K بازدید | 0 دیدگاه

رهایی تاکتیکی پس از فشار لیگ قهرمانان

سه نکته فنی از شهرخودرو-نفت مسجدسلیمان (آنالیز)

شهرخودرو مسابقه ای را برد که در آن در اغلب دقایق بر حریف خود مسلط بود.

سه نکته فنی از شهرخودرو-نفت مسجدسلیمان (آنالیز)

به گزارش "ورزش سه"، معمولا تیم هایی که تجربه حضور پیاپی در لیگ قهرمانان را ندارند، در نخستین حضور در این رقابت های بین المللی، در بازی های لیگ داخلی که پس از لیگ قهرمانان قرار می گیرد، افت فاحش دارند. شهرخودرو اما مقابل نفت مسجدسلیمان چهره یک تیم با تجربه را نشان داد و با یک نمایش هجومی از سد تیمی گذشت که در فصل جاری، نه به سپاهان باخته و نه به پرسپولیس.

 

 

700-1 پاس برای برد لحظه آخری

 

اینکه نفت خیلی زود و در دقیقه 3 به گل رسید، قطعا در هجومی تر شدن شهرخودرو موثر بود. تیم سرآسیایی در نیمه اول چند فرصت گل داشت اما سرانجام روی حرکت انفرادی قاسمی نژاد از پشت محوطه جریمه به گل رسید. مروری بر آمار کلی بازی در سایت یازده، برتری شهرخودرو را نشان می دهد؛ 65 درصد مالکیت توپ، 19 شوت که 4 تا از این شوت ها داخل چارچوب بود، 87 درصد دقت پاس و 7 شانس گل مقابل 3 شانس گل نفت مسجد سلیمان. مجموعه این آمار نشان می دهد که یکی از بازی های باکیفیت لیگ، در مشهد انجام شده است. شهرخودرو که در دو بازی پیاپی در لیگ قهرمانان مقابل الهلال و پاختاکور تحت فشار قرار گرفته بود و مقابل قهرمان عربستان و قهرمان ازبکستان شکست خورده بود، در بازگشت به لیگ برتر، موفق به اجرای فوتبال رو به جلو شد.

 

 

1480793

 

 

2- قاسمی نژاد؛ ستاره اول بازی

 

قاسمی نژاد که در پست دلخواه خود یعنی هافبک چپ بازی می کرد، در حملاتی که از راست طراحی می شد، به عنوان مهاجم سوم به خلعتبری و قاضی دو فوروارد شهرخودرو اضافه می شد و یکی از نمایش های خوب خود در فصل جاری را ثبت کرد. 3 نبرد هوایی موفق، 2 پاس کلیدی و یک شوت که منجر به گل شد، باعث شد قاسمی نژاد با نمره فنی 8.1 از سایت یازده، ستاره میدان شود. خلعتبری هم در این بازی نمایش خوبی داشت و نمره 7.0 را گرفت. او روی یک ضربه ایستگاهی تیر دروازه نفت مسجدسلیمان را لرزاند و در چند صحنه در توپ گیری از بازیکنان حریف هم موفق عمل کرد. شهرخودرو در مجموع در فاز حمله در روزهایی که قاسمی نژاد نمایش خوبی دارد، بوی گل می دهد.

 

 

1480795

 

 

3-چهار فوروارد رو به کانال های مرکزی

 

این تصویر، متوسط استقرار بازیکنان دو تیم در طول 90 دقیقه را در سایت یازده نشان می دهد. چند نکته جالب از این تصویر می توان فهمید. اول اینکه قاسمی نژاد(9) و سیف اللهی(80) که بازی را به عنوان هافبک کناری شروع کرده اند، چقدر نزدیک به دو مهاجم شهرخودرو بازی کرده اند و عملا شهر خودرو در دقایق زیادی با آرایش 4-2-4 بازی کرده است. نکته بعدی متوسط فاصله دو مدافع میانی شهرخودرو از گلر این تیم مهدی رحمتی است. فرجی و مرادمند با فاصله از دروازه خودی مستقر می شدند تا نزدیک به نیروهای حمله ور شهرخودرو بمانند. نفت مسجدسلیمان هم هرچند با آرایش پایه 2-4-4 بازی می کرد، اما متوسط استقرار عماد میرجوان(90) خیلی عقب تر از جبورری(70) است. یکی از دلایل این رویکرد از سوی تارتار، کنترل خط میانی شهرخودرو بود و البته استفاده از سرعت بالای جبوری برای رفتن به پشت مدافعان شهرخودرو؛ برنامه ای که در نیمه دوم در یک صحنه جواب داد و جبوری می توانست دروازه شهرخودرو را باز کند اما ضربه او در چارچوب نبود.

.

1480794

 

دیدگاه‌ها