کد خبر : 1670823 | 07 اسفند 1398 ساعت 16:29 | 49.9K بازدید | 0 دیدگاه

راه من از عاشقان صندلی جداست

افشاگری آذری: نامه محرمانه فیفا را منتشر کنید

سعید آذری مدیرعامل فولاد و یکی از اعضای مجمع آتی فدراسیون فوتبال ادعا می‌کند فیفا با ارسال نامه‌ای محرمانه به فدراسیون فوتبال خواستار پاسخگویی فدراسیون به بعضی موارد مطروحه شده است.

افشاگری آذری: نامه محرمانه فیفا را منتشر کنید

به گزارش “ورزش سه” در شرایطی که فوتبال ایران در حال آرایش نیروها برای انتخابات فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۵ اسفند ماه است شایعاتی مبنی بر احتمال تعویق انتخابات به دلیل فشارهای خارجی (فیفا) به گوش می‌رسد.

 

سعید آذری مدیرعامل فولاد و یکی از افرادی که به عنوان کارشناس در انتخابات این دوره ثبت نام کرد و اما سپس از این موضوع انصراف داد ادعا می‌کند، فیفا در تاریخ پنجم اسفند ماه نامه‌ای به فدراسیون فوتبال فرستاده که طی آن از فدراسیون سوال کرده که چرا اساسنامه مورد تصحیح قرار گرفته توسط کارشناسان فیفا و ای اف سی را برای تصویب به هیئت دولت نفرستاده است.

 

به گفته آذری تا زمانی که فدراسیون‌ فوتبال به این نامه محرمانه فیفا پاسخ ندهد برگزاری مجمع انتخاباتی در اسفند ماه قانونی نخواهد بود چرا که فدراسیون فوتبال از پاسخگویی به فیفا تمرد کرده و حالا باید پاسخگویی این نهاد بالادستی قانون گذار برای فوتبال جهان باشد.

 

ادعای تغییرات در اساسنامه فدراسیون فوتبال در خرداد ماه گذشته برای اولین بار است که از سوی یک شخص فوتبالی مطرح می‌شود و تا به حال کسی از آن صحبتی با میان نیاورده بوده است. اما آذری تاکید می‌کند در صورت انتشار نامه فیفا به فدراسیون فوتبال این حقیقت بر همگان روشن خواهد شد.

 

نکته جالب اینجاست که مدیرعامل باشگاه فولاد خواهان تعویق انتخابات هم نیست. او می‌گوید درست است که من تلاش دارم اساسنامه فعلی فدراسیون فوتبال ایران که اداره فوتبال را از دست غیر فوتبالی‌ها خارج کرده را به بحث بگذارم و با تغییر ترکیب مجمع شرایط را برای بهبود فوتبال فراهم کنم اما منظور من این نیست که انتخابات به تعویق بیافتد و افرادی که در حال حاضر در بستر کارند به کارشان ادامه بدهند. باید بین این دو موضوع خط کشید. این را بدانید که نیت من این نیست که دوستان حاکم بر فدراسیون فوتبال چند ماه دیگر هم به کارشان ادامه بدهند.

 

1481343

 

آذری تشکیل مجمع فوق‌العاده فدراسیون فوتبال برای رسیدگی به این موضوع را ضروری می‌داند و می‌گوید: همانطور که گفتم با انتشار نامه فیفا موضوع تا حد زیادی روشن می‌شود و از فدراسیون فوتبال درخواست می‌کنیم اگر پاسخی مستند نسبت به ادعای ما دارد آن را منتشر کند.

 

آذری در پست اینستاگرامی خود تاکید کرده فوتبال ایران به خون تازه‌ای نیاز دارد و باید افراد خوشنام ورزشی درباره آن تصمیم بگیرند نه اینکه افراد با ۱۰ برگه تاییدیه از پیش تعیین شده حاکمیت فوتبال را در اختیار داشته باشند. او می‌گوید دغدغه اش فوتبال و اصلاحات است و نباید از تلاش‌هایش سو استفاده بشود.

دیدگاه‌ها