کد خبر : 1670843 | 07 اسفند 1398 ساعت 19:11 | 28.3K بازدید | 0 دیدگاه

ملایی: می‌خواهم با مغولستان در المپیک طلا بگیرم

روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه در گزارشی درباره سعید ملایی می‌گوید او با اینکه تابعیت مغولستان را پذیرفته ولی در آلمان زندگی می‌کند و از رویای خود برای کسب مدال المپیک صرفنظر نکرده.

ملایی: می‌خواهم با مغولستان در المپیک طلا بگیرم

به گزارش "ورزش سه"، سعید ملایی که قبل از ترک ایران به خاطر شرایط خوبی که برای خودش در رنکینگ جهانی رقم زده بود، سهمیه حضورش در المپیک 2020 قطعی بود، بعد از ترک ایران نتوانسته موفقیت‌های خود را در فاصله چند ماه مانده به المپیک تکرار کند.

 

این جودوکار ایرانی که حالا تابعیتی مغولستانی دارد، در ابتدا با پرچم فدراسیون جهانی و سپس با پرچم این کشور نتوانسته در تورنمنت های بین المللی و رنکینگ دار بین نفرات برتر قرار بگیرد.
ملایی با توجه به حذف در مراحل اولیه در 3 مسابقه اخیر، افت فاحشی در رنکینگ جهانی داشته و از رنک یک به رده چهارم سقوط کرده؛ ضمن اینکه فاصله او با 2 نفر اول نزدیک به 3 هزار امتیاز است.


روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه با انتشار گزارشی درباره سعید ملایی درباره داستان پرحاشیه او در ماه‌های اخیر و شرایط فعلی‌اش اطلاعات جدیدی در اختیار خوانندگان خود گذاشته است.

 

فرانکفورتر آلگماینه با اشاره به کنفرانس خبری مولایی که روز دوشنبه از طرف فدراسیون بین‌المللی جودو در هتلی در آلمان برگزار شده بود از قول سعید مولایی نوشت: "حس و حال خوبی دارم. در این مدت خیلی تمرین کرده‌ام و در چند رقابت خوب هم شرکت داشته‌ام. رویای من این است که به عنوان عضو تیم مغولستان در المپیک شرکت کنم و مدال بیاورم".
داستان ملایی پاییز سال گذشته و در جریان حضور او در جام جهانی 2019 توکیو خبرساز شد. در نهایت ملایی از بازگشت به ایران خودداری کرد و سپس با دریافت تابعیت مغولستان به تیم ملی جودوی این کشور پیوست.

 

ملایی در این باره گفت:" اتفاقاتی که در ژاپن افتاد برای من خیلی دشوار بود. نمی‌دانستم چکار باید بکنم. خیلی ترسیده بودم. دیگر نمی‌توانستم افکارم را کنترل کنم و با چنین شرایطی روی تشک رفتم و مبارزه کردم".
ملایی که از دسامبر گذشته با پرچم مغولستان در رقابتهای جودو شرکت می‌کند به خبرنگاران گفت:" من هرگز هیچ چیز بدی راجع به ایران نگفته‌ام. من سیاسی نیستم. من خودم را ایرانی حس می‌کنم و به آن افتخار می‌کنم. ولی من ورزشکار هم هستم".

 

با اینکه سعید ملایی همچنان امیدوار است به رویای دیرینه خود یعنی مدال المپیک دست پیدا کند. گویا با همکاری فدراسیون جهانی این جودوکار ایرانی منعی برای مبارزه با پرچم مغولستان در المپیک ندارد و می‌تواند در توکیو مبارزه کند، اما افت اخیر او باعث شده تا کمی از رویاهایش دور شود.

دیدگاه‌ها