کد خبر : 1671304 | 09 اسفند 1398 ساعت 17:50 | 88.2K بازدید | 0 دیدگاه

عکسی از سیدجلال که به آن عادت نداریم

سیدجلال حسینی روز گذشته در ترکیب تیم پرسپولیس حضور نداشت و از روی نیمکت بازی را دنبال می‌کرد.

به گزارش "ورزش سه"، کاپیتان اول تیم پرسپولیس در بازی با شهرخودرو بازوبند کاپیتانی را به احمد نوراللهی داد تا ستاره شماره 8 سرخ ها، کاپیتان پرسپولیس باشد. این اتفاقی است که بعد از چند بازی حضور فیکس سیدجلال در دوران یحیی گل‌محمدی اتفاق افتاد اما در فصل جاری کم پیش نیامده که حسینی، بازی همبازیانش را از روی نیمکت تماشا کند؛ اتفاقی کم نظیر برای مدافع شماره چهار که بدون تردید یکی از بهترین مدافعان تاریخ فوتبال ایران بوده است.

 

باوجود این که حسینی در این فصل چند بار با مصدومیت مواجه شد اما با این وجود در بازی های حساس عملکرد خوبی را از خود نشان داد. در همین دربی اخیر، عملکرد او قابل قبول بود و در باقی مسابقات نیز کاپیتان اول سرخ ها نمایش درخشانی را ارائه کرد. نکته مهم درباره سیدجلال، شرایط روحی فوق العاده و ایجاد حس همدلی است که او به واسطه تجربه بالا در تیم ایجاد کرده و به عنوان کاپیتان نقش پررنگی را در موفقیت های تیم پرسپولیس ایفا کرده است.

اما حالا سوال مهم فارغ از عملکرد سیدجلال، تصمیم یحیی گل محمدی درباره در میان مدت است؛ این که آیا در شرایط فعلی که حسینی مصدومیت را پشت سر گذاشته، آیا او به ترکیب بازخواهد گشت یا نه؟ سرخپوشان پایتخت در سه بازی آینده مقابل پیکان، شاهین و ماشین سازی قرار خواهند گرفت و بدون تردید ثبت کلین شیت، تیم پرسپولیس را در موقعیت بهتر برای کسب پیروزی و نزدیک شدن به جام قهرمانی قرار خواهد داد و شاید تجربه سیدجلال هم برای کسب این موفقیت، مهم باشد.

 

 

 

 

پرسش بعدی به تصمیم کلی سرمربی پرسپولیس درخصوص آینده سیدجلال است. حسینی در این سال ها با مربیانی چون ژوزه، دایی، برانکو، کالدرون و همین یحیی گل محمدی کار کرده و شاگرد آن ها بوده و در موفقیت ها، نقش آفرینی کرده. اما حالا که 38 سالگی را پشت سر می‌گذارد، باید دید که آیا کادرفنی پرسپولیس به این جمع بندی می‌رسد که قرارداد او تمدید شود یا نه.

 

در این باره دو نکته مهم وجود دارد. نخست این که سیدجلال حسینی باوجود سن و سال بالا در زمره بهترین مدافعان لیگ است و پرسپولیس برای جانشینی او چه از نظر فنی و چه به عنوان یک کاپیتان، آلترناتیو ندارد. این البته یک طرف ماجراست و باید به سوی دیگر هم نگاه کرد. بدون شک، یحیی در صورتی سیدجلال را نگه خواهد داشت که او بتواند در ادامه فصل، فرم همیشگی را نشان بدهد.

دیدگاه‌ها