کد خبر : 1671712 | 11 اسفند 1398 ساعت 18:37 | 37.4K بازدید | 0 دیدگاه

محکومیت پرسپولیس بعد از توافق در دبی

شگفتانه پرونده فرناندو گابریل

حدود یک ماه قبل زمانی که نمایندگان باشگاه پرسپولیس به امارات رفتند تا قرارداد استوکس را امضا کنند جلسه‌ای هم با فرناندو گابریل هافبک برزیلی سابق سرخ‌ها داشتند و درباره شکایت این بازیکن از باشگاه صحبت کردند.

شگفتانه پرونده فرناندو گابریل

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایران ورزشی ،  آن زمان گفته شد جلسه طرفین بسیار مثبت بوده و حتی مصاحبه‌ای هم از فرناندو در سایت رسمی باشگاه بازتاب یافت که او بسیار مثبت حرف زده بود و به نظر می‌رسید این ماجرا با مصالحه تمام می‌شود اما حالا مشخص شده همین بازیکن به خاطر 23 هزار دلار پرسپولیس را محکوم کرده و مثل پرونده بودیمیر چنانچه باشگاه در پرداخت این پول طی موعد مقرر کوتاهی کند با محرومیت سنگینی مواجه می‌شود.


طبق رأی کمیته حل اختلاف فیفا پرسپولیس به پرداخت ۲۳ هزار دلار به علاوه سود ۵ درصدی سالیانه آن (از تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸ تا تاریخ پرداخت) محکوم شده است.


همچنین در صورتی که مبلغ ذکر شده طی ۴۵ روز آتی به گابریل پرداخت نشود باشگاه پرسپولیس تا روز پرداخت این وجه از ۳ پنجره نقل و انتقالاتی ملی و بین‌المللی متوالی محروم می‌شود؛ این محرومیت بلافاصله بعد از پرداخت وجه و قبل از کامل شدن دوره تحریم برداشته می‌شود. در این رأی آمده در صورتی که مبلغ رأی و سود مربوطه در پایان سه پنجره تحریم پرداخت نشود موضوع برای صدور رأی به کمیته انضباطی ارجاع داده می‌شود.


در رأی قید شده که باشگاه پرسپولیس می‌تواند این رأی را مورد استیناف خواهی قرار دهد و درخواست استیناف باید در مدت ۲۱ روز از زمان ابلاغ رأی (۱۷ ژانویه ۲۰۲۰) به دادگاه عالی به صورت مستقیم ارسال شود. در مدت ۱۰ روز بعد از مدت انقضای مدت اولیه، استیناف دهنده می‌بایست چکیده استیناف و مدارک و حقایق خود را نزد دادگاه عالی ورزش تسلیم نماید.


بعد از نتایج ملاقات در دبی و پیش زمینه مصالحه بین طرفین حالا که رأی آمده همه در باشگاه پرسپولیس متعجبند که چه اتفاقی رخ داده است.  در این خصوص مسئولان باشگاه پرسپولیس می‌گویند یا گابریل این توافقنامه را در اختیار فیفا قرار نداده است یا سیکل رسیدن این توافقنامه به کمیته حل اختلاف فیفا طول می‌کشد و به همین دلیل قبل از اینکه این نامه مصالحه آمیز به دست فیفا برسد این حکم داده شده است.


البته در رأی صادره فیفا به باشگاه پرسپولیس 45 روز فرصت برای اعتراض داده و باشگاه می‌تواند با زمان خریدن بار دیگر با گابریل وارد مذاکره شود و دلیل نرسیدن توافقنامه به فیفا را جویا شود. ماجرای قرارداد این بازیکن که در زمان مدیریت طاهری با این باشگاه قرارداد بست از ماجراهای عجیب و جالب فوتبال ایران است. او که قراردادی 120 هزار دلاری با پرسپولیس داشته زمان پرداخت پول از باشگاه به پولش نرسیده است اما عجیب اینجاست که از 120 هزار دلاری که پرسپولیس بابت این بازیکن پرداخت کرده فقط 18 هزار دلار به این بازیکن می‌رسد و مابقی پول به حساب مدیربرنامه ایرانی او می‌رود و همین مسأله باعث می‌شود تا این بازیکن از پرسپولیس به فیفا شکایت کند و فیفا هم حکم به پرداخت پول دوباره به این بازیکن می‌دهد. باشگاه پرسپولیس به پرداخت 102 هزار دلار محکوم می‌شود که این حکم زمان مدیریت حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل وقت پرسپولیس اجرایی می‌شود. باشگاه پرسپولیس بعد از توافق با این بازیکن اعلام می‌کند 93 هزار دلار به گابریل پرداخت کند اما با وجود این توافق باز هم پول به او داده نمی‌شود.


با توجه به اینکه باشگاه پرسپولیس برای کشاندن این رأی به استیناف سه هفته وقت دارد به خاطر حسن نیتی که گابریل در این مدت نسبت به باشگاه داشته و بابت مصالحه خود اقدامی نکرده قصد ندارد پرونده را پیچیده‌تر کند و به دنبال این هستند تا با تماس با او این مشکل را حل کنند.

دیدگاه‌ها