کد خبر : 1671714 | 11 اسفند 1398 ساعت 18:39 | 57.8K بازدید | 0 دیدگاه

سه گل واتفورد؛فجایع اشتباه فردی در لیورپول

چه کسانی کلوپ را به این ریخت در آوردند؟

در روز اشتباه پرتعداد مدافعان لیورپولی، آن ها حتی خوش شانس هم بودند که تنها سه بار دروازه شان باز شد.

چه کسانی کلوپ را به این ریخت در آوردند؟

به گزارش "ورزش سه"، در همان ده دقیقه ابتدایی حرکات فوق العاده دلوفئو از سمت چپ، نشان داد که لیورپول کار آسانی را در مقابل واتفورد ندارد اما پس از برخورد فن دایک با وینگر سابق بارسلونا که منجر به مصدومیت و تعویض این بازیکن شد، بسیاری تصور کردند که خطری از جانب واتفورد خط دفاعی لیورپول را تهدید نمی‌کند اما تازه بعد از این تعویض بود که موتور شاگردان نایجل پرسن روشن شد.

 

حتی در آخرین لحظات نیمه اول هم واتفورد تا آستانه گلزنی پیش رفت اما اشتباه عجیب آلیسون با خوش شانسی تبدیل به گل نشد.

 

نیمه نخست با نتیجه بدون گل خاتمه یافت. با آغاز نیمه دوم، واتفورد نمایش بهتری را ارائه می‌کرد و خط دفاعی لیورپول نیز عملکرد ضعیفی داشت. فن دایک و آلیسون بر سر مدافعان فریاد می‌کشیدند اما با این حال بنگاه‌های پیش بینی فوتبال همچنان شانس شاگردان کلوپ برای کسب پیروزی را بیشتر می‌دیدند تا این که سرانجام یکی از این توپ ها به تور نشست و دروازه گلر برزیلی باز شد.

 

پرتاب اوت بازیکنان تیم زردپوش در حالی در محوطه جریمه به عبدلای دوکور رسید که یکی از بازیکنان واتفورد با ایستادن جلوی لوورن، او را از جریان بازی خارج کرد و همچنین فن دایک نیز فشار لازم را به دوکوره نیاورد تا این بازیکن اسماعیل سار را صاحب توپ کند و او بالاخره قفل دروازه لیورپول را بشکند.

 

این گل، به تیم انتهای جدولی واتفورد اعتماد به نفس زیادی داد و البته اشتباهات لیورپول را هم بیشتر کرد. در شرایطی که پیش بینی می‌شد لک لک ها با انسجام بیشتری بازی را ادامه دهند و برای حفظ شکست ناپذیری تلاش کنند اما شش دقیقه بعد پاس تروی دنیه در پشت خط دفاعی لیورپول به اسماعیل سار رسید و او گل دوم را زد.

 

روی این گل بی تردید فن دایک نقش پررنگی داشت اما نباید از اشتباه رابرتسون نیز به سادگی گذشت. لحظاتی پیش از این که مهاجم واتفورد با آلیسون تک به تک شود، رابرتسون با بی مسئولیتی، بازیکن مقابل خود را رها کرد تا او از روی خط طولی، پاس گل بدهد.

 

اما این پایان ماجرا نبود. واتفوردی ها که هفته گذشته ۳-۰ به منچستریونایتد باخته بودند، ۱۲ دقیقه بعد به شکلی ناباورانه گل سوم را هم زدند. این بار پاس رو به عقب اشتباه آرنولد به گلزن واتفورد رسید و در شرایطی که او آلیسون را مجبور به خروج کرده بود، تروی دینی او را در موقعیت گلزنی قرار داد و باعث شد تا گل سوم هم به ثمر برسد.

 

این اشتباهات متوالی سبب شدند تا لیورپول برای اولین بار در فصل جدید لیگ جزیره سه گل بخورد. آن ها برای نخستین بار طعم شکست را چشیدند و این در حالی بود که مدافعانشان عملکرد ضعیفی داشتند و اشتباهات سریالی آن ها اگر با دقت بیشتری از سوی واتفوردی ها همراه می‌شد، می‌توانست به یک برد پرگل تر منجر شود.

 

1482538
صحنه گل اول؛ پرتاب اوت ارسال و لوورن از جریان بازی خارج می‌شود. فن دایک هم از کنترل دوکوره عاجز است و گل نخست به این شکل به ثمر می‌رسد.

 

1482539
صحنه گل دوم؛ فن دایک و دو مدافع دیگر لیورپول جا مانده‌اند اما اشتباه اصلی لحظاتی پیش از این است؛ جایی که رابرتسون اجازه داد بازیکن واتفورد از روی خط طولی پاس گل بدهد!

 

1482537
صحنه گل سوم؛ جایی که الکساندر آرنولد توپ را به سمت آلیسون بکر می‌فرستد اما اسماعیل سار با ذکاوت و تیزهوشی آن را می‌گیرد و زمینه ساز گل سوم می‌شود.

 

1482536

سگرمه‌های درهم بعد از یک شکست تلخ.چیزی که بالاخره از راه می‌رسید چون قرار نیست تیمی بدون باخت باقی بماند.این کلوپی است که در این یکی دوسال  هرگز ندیده بودیم؛مربی‌ بزرگی که تیمش را تبدیل به دسته‌ای کرد که اولین شکستشان در لیگ در دنیا اینطور صدا کند.

دیدگاه‌ها