کد خبر : 1671880 | 12 اسفند 1398 ساعت 14:57 | 95.8K بازدید | 0 دیدگاه

قهرمانی تلخ شد؛ احتمال پارگی رباط دختر کاراته‌کا 

حمیده عباسعلی در خطر از دست دادن المپیک!

حمیده عباسعلی که دیشب در اتریش با وجود مصدومیت شدید یک طلای شیرین را از دهان شیر بیرون کشید، حالا ممکن است حتی المپیک را هم از دست بدهد!

حمیده عباسعلی در خطر از دست دادن المپیک!

به گزارش "ورزش‌سه"، در سال‌های اخیر که کاراته اوج گرفته و در میادین جهانی حسابی می‌درخشد، حمیده عباسعلی همواره نامش در صدر برترین کاراته کاهای زن ایران بوده و به عنوان تک ستاره‌ای در این رشته نامش را بر سر زبان‌ها انداخته است.


از روزی که خبر المپیکی شدن کاراته برای اولین بار در توکیو 2020 به گوش رسید، حمیده عباسعلی تلاش خود را برای رقم زدن یک اتفاق تاریخی آغاز کرد.


درخشش او در ماه‌های اخیر باعث شد تا عباسعلی فقط یک گام المپیکی شدن فاصله داشته باشد و در نهایت این اتفاق با طلایی شدن این کاراته کا در اتریش رخ داد.

 

1482859


در مبارزه پایانی که شب گذشته در اتریش بین عباسعلی و رقیب ایتالیایی برگزار شد، در شرایطی که دختر ایرانی 2 بر یک پیش بود، روی حمله حریف خود در فاصله 6 ثانیه مانده به پایان عقب رفت و روی زمین افتاد. عباسعلی هنگامی که عقب می رفت،‌ روی زانوی پای چپ چرخید و دچار آسیب دیدگی جدی شد.


فقط 6 ثانیه تا طلا مانده بود و حمیده عباسعلی با اینکه نفسش هم درست بالا نمی آمد و درد زیادی را تحمل می کرد، به مبارزه ادامه داد تا با قهرمانی سهمیه المپیک خود را قطعی کند.


بعد از پایان مبارزه اما عباسعلی به جای اینکه خوشحالی کند، به خاطر درد زیادی که تحمل می‌کرد، توسط پزشکان به بیمارستان منتقل شد و حتی نتوانست روی سکوی قهرمانی برود.

 

1482857


با اینکه برخی منابع از جدی نبودن مصدومیت این دختر کاراته‌کا خبر می‌دادند، مصاحبه امروز سرمربی تیم ملی کاراته بانوان نشان می‌دهد اوضاع پای عباسعلی اصلا جالب نیست. سمانه خوش قدم در این باره به ایسنا می گوید: «فکر می‌کنم آسیب عباسعلی خیلی جدی است و احتمالا رباطش پاره شده است. اصلا وضعیت خوبی ندارد و حتی نمی‌تواند راه برود.»

 

با این وجود رییس فدراسیون کاراته امروز از معاینه اولیه زانوی حمیده عباسعلی در هانوفر آلمان و همان کلینیکی که سهراب مرادی در آن کتف خود را درمان کرده بود، خبر داده است. با توجه به آسیب دیدگی شدید، شاید اگر قرار به جراحی باشد، عباسعلی در همان کلینیک هانوفر جراحی انجام دهد و بعد از گذراندن دوران درمانی خود به تهران بازگردد.


در صورتی که زانوی عباسعلی پارگی داشته باشد و او مجبور به رفتن زیر تیغ جراحی شود، شاید حضور او در المپیک 2020 هم در هاله ای از ابهام قرار بگیرد. سرمربی تیم ملی نظر نهایی را به بعد از بازگشت به تهران موکول کرده است: «قرار است عباسعلی به تهران منتقل شود تا وضعیت دقیق او پس از بررسی های پزشکان مشخص شود. امیدوارم بتوانیم او را هر چه زودتر در تمرینات تیم ملی به همراه داشته باشیم.»
باید امیدوار بود حمیده عباسعلی مجبور به جراحی نشود تا شیرینی کسب سهمیه المپیک برای او از بین نرود. بدون شک این دختر کاراته‌کا یکی از اصلی‌ترین شانس‌های ورزش زنان ایران برای کسب مدال در توکیو خواهد بود.

دیدگاه‌ها