کد خبر : 1671997 | 13 اسفند 1398 ساعت 12:28 | 191.1K بازدید | 0 دیدگاه

اوساگوآنا به دنبال خروج از گروه 5+1

استوکس در سیاهه‌ای که باور نمی‌کنید!

آنتونی استوکس بدون گل زده پرسپولیس را ترک کرد تا در فهرست بدترین خریدهای این تیم برای خط حمله قرار گیرد؛ فهرستی که البته کریستین اوساگوآنا را هم به صورت خاکستری در خود جای داده است!

 

به گزارش "ورزش سه"، اگر قرار بود دنیا روال عادی خودش را برود، الان آنتونی استوکس در راه استادیوم شهید کاظمی بود و یحیی گل محمدی نیز به مسابقه با پیکان فکر می‌کرد. اما انگار روال عادی اینجا به این شکل است که گزارش حضور مهاجم ایرلندی در دادگاه، تیتر یک رسانه ها باشد و از مسئولان سازمان لیگ نیز درباره تعطیلی لیگ برتر پرسش شود!

 

شاید اگر چند ماه پیش به هواداران پرسپولیس گفته می‌شد که استوکس قرار است جزو بدترین خریدهای تاریخ این باشگاه باشد، این را یک حاشیه سازی بر علیه مدیریت پرسپولیس قلمداد می‌کردند اما واقعیت این است که استوکس حالا در سیاهه ای جای گرفته که هیچ کس انتظار آن را ندارد. در کنار سامبو چوچی، کریستوفر ره، پائولو دی‌کارمو، ژوزه تادئو و براندائو جونیور.

 

آنتونی استوکس که سابقه حضور در آرسنال، سلتیک، هیبرنیان و... را دارد، به عنوان بمب نقل و انتقالات زمستانی پرسپولیس راهی این تیم شد. او که با پیراهن تراکتور، در کورس آقای گلی بود، به پرسپولیس آمد تا رقیب شیخ دیاباته شود و اتفاقا در بازی دربی شایستگی اش را نمایان کرد اما غروب او در تهران از روزهای زمستانی هم زودتر فرا رسید و او کمتر از یک ماه پس از پیوستن به پرسپولیس، ساز جدایی را کوک کرد...

 

پرسپولیسی ها پیش بینی می‌کردند که آنتونی، مامور رساندن این تیم به پوکر قهرمانی باشد اما به جز یک تاثیر روی گل بشار رسن به استقلال و چند شوت از راه دور در مقابل الدحیل، او هیچ کار مفید دیگری انجام نداد تا از معدود مهاجمان خارجی این تیم باشد که بدون گل زده این تیم را ترک می‌کند.

 

سرخ های پایتخت که در این مدت مهاجمان خارجی پرتعدادی داشته‌اند، در این زمینه خیلی موفق نبوده‌اند. برای تصدیق این گزاره کافی است به این نکته توجه شود که آقای گل خارجی های این تیم یعنی آلن ویتل، 42 سال پیش ایران را ترک کرد! این که چرا خارجی ها در پرسپولیس عملکرد خوبی ندارند، می‌تواند موضوع یک گزارش تحقیقی باشد اما چه مهاجمانی در این مدت به پرسپولیس آمدند و با کمترین میزان تاثیرگذاری این تیم را ترک کردند؟

 

1483022

سامبو چوجی در آخرین فصل علی پروین به پرسپولیس آمد و تنها یک گل به ثمر رساند.

 

براندائو جونیور آخرین کسی بود که به این شکل جذب شد و پس از یک نیم فصل اردوی قرمزها را ترک کرد. پیش از او هموطنش ژوزه تادئو پرسپولیسی شد اما او هم عملکرد خوبی نداشت و تنها در یک بازی مقابل گسترش فولاد و از روی نقطه پنالتی، گلزنی کرد. نکته عجیب این که پیش از تادئو و براندائو هم نام یک برزیلی در این لیست دیده می‌شود. پائولو دی‌کارمو که همه او را با فرصت سوزی اش در مقابل سپاهان و باز کردن مغازه پرنده فروشی می‌شناسند اما او هم سابقه گلزنی دارد: یک گل در برابر فولاد خوزستان.

 

بعد از استوکس، براندائو، تادئو و دی‌کارمو، به سامبو چوچی می‌رسیم. مهاجم نیجریایی که یکی از عجیب ترین خریدهای تاریخ پرسپولیس بود. چوچی در سال 83 به پرسپولیس آمد و در حالی که قرار بود ستاره تیم زوبل باشد، تنها یک گل زد و آن هم مقابل ملوان بندرانزلی بود. او بعد از چند هفته، به صورت ناگهانی از پرسپولیس رفت.

 

1483021

تادئو جونیور که به جای محسن خلیلی به پرسپولیس آمد؛ برخی ادعا می کردند 20 کیلو اضافه وزن دارد!

 

پیش از این سه نیز مهاجمان عجیب و غریب زیادی در پرسپولیس بوده اند که البته شاید به عنوان عضو غیر دائم بتوان در این گروه آن ها را جای داد. از جمله کریستوفر که مدیربرنامه باهوشی داشت، بدون حضور در تهران با پرسپولیس قرارداد امضا کرد و حسابی هم دردسرساز شد. جالب است بدانید که کریستوفر  که سابقه حضور در آرسنال را هم دارد، پسر دایی ژرژ وه‌آ ستاره سابق سابق آث میلان و رئیس جمهور لیبریا هم هست! به این فهرست می‌توان نام هروه اوساله، رافائل ادرو (که خرید انصاری فرد بود و موجب کسر امتیاز در دوره کاشانی شد)، ولادیمیر پریموف و حتی صلاح حسن را هم اضافه کرد.

 

1483023

تنها تصویر از خوشحالی بعد از گل پائولو دی‌کارمو؛ وقتی بازیکنان پرسپولیس به او روحیه دادند اما فرجام کار خوشایند هیچ کس نبود.

 

به این گروه خطرناک (فهرست دائم پنج نفره) می‌توان نام کریستین اوساگوآنا را هم اضافه کرد. بازیکنی که هنوز هیچ گلی برای پرسپولیس به ثمر نرسانده اما امیدوار است که در ماه های آینده بدرخشد تا از این گروه گل نزن ها بیرون برود؛ به نظر شما آیا اوساگوآنا عملیات خروج را با موفقیت انجام خواهد داد؟

 

 

دیدگاه‌ها