کد خبر : 1672122 | 13 اسفند 1398 ساعت 23:34 | 53.7K بازدید | 0 دیدگاه

یک ایرانی در آذربایجان کفش طلا می‌خواهد

مهاجم ایرانی سومقایت به دنبال ادامه درخشش در لیگ برتر آذربایجان و کسب عنوان آقای گلی این رقابت‌ها است.

یک ایرانی در آذربایجان کفش طلا می‌خواهد

به گزارش "ورزش سه" از ایران ورزشی، اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ شمسی، چند بازیکن آذربایجانی در لیگ ایران حضور داشتند. از رفعت قلی‌اُف که بازیکن استقلال بود و محبوب منصور پورحیدری تا رامیز محمداُف که سال‌ها در ترکیب پیکان حضور داشت و برای این تیم یک بازیکن کلیدی بود.

 

اعتقاد مرحوم پورحیدری به قلی‌اُف در حدی بود که او را با خود به آبادان هم برد تا این هافبک میانی و توانا بازی برای نفت را هم تجربه کند. رامیز محمداُف هم بعدها به پگاه گیلان رفت و پس از پایان دوران فوتبال هم به‌عنوان اسپانسر به رشت برگشت و مدتی در کنار داماش بود.

 

در سال‌های اخیر اما برخلاف گذشته، کوچ ایرانی‌ها به لیگ آذربایجان آغاز شده و در هر فصل می‌بینیم بازیکنانی را که از لیگ برتر ایران دل می‌کنند و برای رسیدن به آرزوهای بزرگتر به کشور همسایه و اروپایی می‌روند. چند سال قبل بود که فرزاد حاتمی با حضور در آذربایجان، پایگاه محکمی برای بازیکنان ایرانی ساخت اما تا سال‌ها کسی تصمیمی برای حضور در این کشور نداشت تا اینکه پیمان بابایی طلسم را شکست و بعد از درخشش با پیراهن ماشین‌سازی به آذربایجان رفت تا به عضویت باشگاه سومقاییت در بیاید.

 

بابایی بعد از اینکه در گسترش فولاد و بعدها ماشین‌سازی گل‌های حساسی به ثمر رساند و مطرح شد، مورد توجه سومقایت قرار گرفت و برای حضور در یک لیگ اروپایی به آذربایجان رفت. نکته مهمی که موجب شده تا بابایی بتواند در لیگ آذربایجان روزهای موفقی را رقم بزند، هم‌زبانی با بازیکنان و هوادارانی است که او را به خوبی پذیرفته و ارتباط مناسبی با این مهاجم برقرار کرده‌اند.

 

پیمان بابایی از نیم‌فصل دوم لیگ ۲۰۱۹-۲۰۱۸ آذربایجان پیراهن سومقاییت را پوشید و در ۱۱ بازی سه گل برای این تیم به ثمر رساند تا مدیران باشگاه و سرمربی تیم را برای ادامه حضور و تمدید قرارداد راضی کند. او این فصل یک بازیکن ایرانی به نام مهدی شریفی را کنار خود می‌بیند و شاید هماهنگی او با مهاجم سابق سپاهان، تراکتورسازی و پرسپولیس باعث شده تا بابایی گل‌های بیشتری بزند و مدعی تصاحب کفش طلای لیگ آذربایجان باشد.

 

در حالی که ۱۹ هفته از لیگ آذربایجان گذشته و فقط ۹ بازی باقی مانده، پیمان بابایی ۷ گل زده و همراه با دو بازیکن دیگر در صدر جدول رده‌بندی بهترین گلزن‌ها قرار گرفته. بابایی گل‌های خود را مقابل سبیل، زیرا، صباح، قره‌باغ(دو گل )، قابالا و کسلا به ثمر رسانده و تقریباً به تمام تیم‌های مطرح گل زده. او فصل قبل و در جام حذفی هم مقابل زیرا هت‌تریک کرد تا نشان بدهد چه مهاجمی چارچوب‌شناسی است.


پیمان بابایی با ۷ گلی که زده، در کنار یک مهاجم آذربایجانی و یک فرانسوی عنوان بهترین گلزن لیگ آذربایجان را در اختیار دارد. مهاجم آذربایجانی ماهر امرلی ۲۲ ساله است که بهترین مهاجم قره‌باغ و همچنین تیم ملی آذربایجان محسوب می‌شود. دیگر مهاجمی که هفت گل به ثمر رسانده، استیون جوزف مونروس فرانسوی است. مهاجم سابق لانس فرانسه، کورتریک و خنک بلژیک که در لیگ اروپا هم سابقه گلزنی در کارنامه دارد.

 

نکته‌ای که ارزش گل‌های بابایی را بیشتر می‌کند، حضور مونروس و امرلی در دو تیم مدعی و صدرنشین لیگ آذربایجان است. امرلی در عضویت صدرنشین، یعنی قره‌باغ است و مونروس هم برای نفتچی رده دومی بازی می‌کند. سومقاییت هم با اختلاف در رده چهارم حضور دارد، اما بابایی امیدوار است با درخشش در ادامه فصل و انجام بازی‌های درخشان بتواند به عضویت یکی از دو تیم بالای جدول در بیاید و بازی در لیگ‌های اروپایی را تجربه کند. اتفاقی که با توجه به آمادگی بالای بابایی در ۲۵ سالگی چندان هم دور از دسترس نخواهد بود؛ فقط می‌ماند کمی تلاش و کوشش از بازیکنی که آن چنان شناخته شده نیست، اما با این هدف به فوتبال اروپا رفته که سری بین سرها پیدا کند و مطرح شود.

دیدگاه‌ها