کد خبر : 1673866 | 24 اسفند 1398 ساعت 16:30 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

می توانستم با ماشین سازی سهمیه آسیا را بگیرم 

خطیبی : می خواهم اراک را لیگ برتری کنم

سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک ضمن حمایت از لغو برگزاری رقابت‌های فوتبال می‌گوید به صعود آلومینیوم به لیگ برتر بسیار امیدواراست.

خطیبی : می خواهم اراک را لیگ برتری کنم 

به گزارش "ورزش سه" رسول خطیبی سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک در گفتگو با سایت ورزش سه ابتدا درباره مشکلات ناشی از شیوع ویرس کرونا و برنامه‌های تیمش در شرایط فعلی گفت: «ما از تاریخ 22 اسفند تمرینات تیم را تعطیل کردیم و برای روزهایی که لیگ به حال تعلیق درآمده است. یک گروه تلگرامی با تمامی اعضای تیم تشکیل دادیم و به این ترتیب با بچه های تیم در ارتباط هستم. ضمن اینکه برای هر کدام از بازیکنان برنامه تمرینی اختصاصی در نظر گرفتیم تا اردیبهشت‌ماه که به نظرمی رسد مجددا لیگ آغاز خواهد شد.»


وی درخصوص اینکه آیا علائمی از ویروس کرونا در این مدت در تیم خود مشاهده کرده است تصریح کرد: «با توجه به تلاش بی وقفه پزشک محترم تیم، ما پیش از شروع هر تمرین درجه تب بازیکنان را اندازه می‌گرفتیم در حالی که تنها به این مسئله هم اکتفا نمی‌کردیم و خوشبختانه به همین خاطر هیچ مسئله خاصی نداشتیم.»


خطیبی درباره تعطیلی لیگ و تصمیم اتخاذشده از سوی ستاد مبارزه با ویروس کرونا اظهارکرد: «ما نباید یک مسئله بسیار حساس و اساسی را فراموش کنیم که اولویت و نقش ورزش ایجاد سلامتی و ایجاد انگیزه مثبت در همین راستا است و بنابراین اگر می‌خواستیم مسابقات ادامه داشته باشد قطعا با مشکلات زیادی مواجه می‌شدیم. این را هم فراموش نکنید که تمام 5 لیگ معتبر فوتبال دنیا هم برگزاری بازی ها را به حالت تعلیق درآوردند و این نشان می دهد که تصمیم کاملا درستی گرفته شد.»

 

1458198


سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک در ارتباط با شرایط خودش در این روزهای قرنطینه گفت: «4 روز است که از خانه بیرون نیامدم و از تمام هموطنانم خواهش می‌کنم تا جایی که ممکن است در خانه بمانند تا بتوانیم این ویروس را شکست دهیم. این را بدانید باوجود تمام ملاحظاتی که از طریق رسانه ها برای کنترل و پیشگیری این ویروس کذایی تبلیغ می‌شود باید در درجه اول خودمان مسائل بهداشتی را رعایت کنیم وگرنه منتظر هیچ اتفاق مثبتی نمی‌توانیم باشیم. من از همین‌جا از تمام هم وطنان عزیزم خواهش می‌کنم که امسال عید به جایی نروند و سعی کنند در خانه سرشان را گرم کنند تا در نهایت با برطرف شدن این خطر بتوانیم زندگی عادی خودمان را پی بگیریم.»


وی در ادامه افزود: «در این برهه از زمان این ویروس باعث ضرر بسیاری افرادی شده است که روی این روزها حساب ویژه ای بازکرده بودند و امیدوارم دولت بتواند با ایجاد تسهیلات و تمهیدات لازم به کمک این افراد بیاید چراکه در واقع هیچ گناهی ندارند.»


خطیبی همچنین با اشاره به کمک‌های علی کریمی تاکید کرد: «از بسیاری از کسانی که نسبت به این مشکلات قبل از هر گونه ادعایی وارد عمل شدند مثل علی کریمی بسیار متشکرم و انصافا همیشه این شخص در صف اول چنین حرکات پسندیده‌ای قرار دارد. همچنین جا دارد از تلاش بی وقفه پزشکان و پرستاران عزیز که برای مداوای هم وطنانشان جانشان را کف دست خود قراردادند از طرف خودم و باشگاه آلومینیوم اراک قدردانی کنم و من واقعا در این مدت تحت تاثیر این افراد قرار گرفتم.»

 

1458288


یکی از اتفاقات جالب در فصل اخیر فوتبال ایران انتقال رسول خطیبی سرمربی ماشین‌سازی از لیگ برتر به لیگ یک و هدایت تیم آلومینیوم اراک بود، آن‌هم در شرایطی که وی با ماشین‌سازی نتایج دور از انتظاری را گرفته بود و به همین جهت کمتر کسی این جایجایی را پیش‌بینی می‌کرد. در همین رابطه و اینکه در کمترین زمان ممکن توانست نتایج خوبش در ماشین‌سازی را در آلومینیوم تکرار کند بیان کرد: «واقعا به محض ورود به تیم خوشبختانه بازیکنان بسیار خوبی را در اختیار داشتم و به کمک آن‌ها و کادر مدیریتی تیم توانستم به سرعت کار را در دست بگیرم وهمان طور که می‌دانید در نیم فصل دوم هیچ تیمی به اندازه امتیاز نگرفت. من امیدوارم با کمک این بازیکنان شایسته و بی حاشیه بتوانیم استان مرکزی را برای اولین بار در لیگ برتر صاحب نماینده کنیم. با توجه به اینکه 5 بازی از 8 بازی باقیمانده را میزبان هستیم و بازی های سختمان را هم برگزار کردیم، نسبت به صعود این تیم بسیار امیدوارم که انشاءالله با پایان یافتن این روزها دوباره روند خوبمان را پی بگیریم. ما در نیم فصل دوم تنها تیم بدون شکست بودیم و ای کاش این اتفاق نمی‌افتاد و مسابقات حالت عادی خود راپی می گرفت.»

 

وی در پایان در ارتباط با علت جدایی ناگهانی خودش از ماشین‌سازی و افت نتایج این تیم پس از خروج وی گفت: «این را باور بفرمایید که این جدایی سخت‌ترین تصمیم من در تاریخ فوتبالم بود و هنوز هم دل‌تنگ ماشین‌سازی هستم. دلم برای تمام بازیکنان و مهم‌تر از آن طرفداران خوب تبریزی بسیار تنگ‌شده است. من به همه آن‌ها مدیونم و رسول خطیبی هرکجا که باشد هرگز محبت‌های مردم تبریز را فراموش نمی‌کند. اما علت جدایی من صرفاً حفظ و رعایت رابطه باکسانی بود که برایشان احترام زیادی قائل هستم و شما مطمئن باشید من اگر می‌ماندم بسیاری از ارزش‌ها زیر سؤال می‌رفت. باوجودآنکه اعتقاد داشتم آن تیم می‌توانست حتی به کسب سهمیه نیز فکر کند با دستمزدی کمتر به آلومینیوم رفتم برخلاف آن‌که بعضی‌ها که تصور می‌کنند من به خاطر مسائل مالی این تصمیم را گرفتم. اما این را بدانید آرزوی من صعود آلومینیوم به لیگ برتر و اقتدار ماشین‌سازی در این فصل است. من به این شهر مدیونم و دلم واقعا برای آن تیم هنوز تنگ می‌شود. امیدوارم آقای شیخ لاری در ادامه همراه با ماشین‌سازی روزهای خوبی را پشت سر بگذارد‌ و من برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم چونکه این تیم اگر به‌جایی برسد بخشی از آن به من هم برمی‌گردد.»

دیدگاه‌ها