کد خبر : 1673879 | 24 اسفند 1398 ساعت 17:54 | 119.9K بازدید | 51 دیدگاه

استقلال دوباره درگیر بحران مدیریتی

استعفای علی فتح‌الله‌زاده؛ نظر بدهید

مرد کهنه‌کار مدیریت استقلال کمتر از یکماه بعد از قبول مسئولیت به عنوان سرپرست باشگاه از سمت خود استعفا داد.

استعفای علی فتح‌الله‌زاده؛ نظر بدهید

به گزارش "ورزش سه"، علی فتح‌الله‌زاده که در حال حاضر در بستر بیماری است و با آنفولانزا دست و پنجه نرم می‌کند با تسلیم استعفای خود به وزیر ورزش روی شایعات یکی دو هفته گذشته صحه گذاشت. شایعاتی که از بدو حضور او در استقلال مطرح بود. او در گفت و گویی به خبرنگار ما گفته بود: «وقتی که داخل این گودال پریدم، فکر می‌کردم بعد از چند دقیقه به زمین خواهم خورد اما الان دو روز است که دارم کله معلق می‌زنم و به ته این گودال نمی‌رسم.»

 

منظور فتح‌الله‌زاده از این حرف ها روشن بود؛ استقلال درگیر بزرگ‌ترین مشکلات مالی چند سال اخیر و زیان‌های انباشته‌ای است که باید آن را پرداخت کند و آن هم در شرایطی که خزانه آبی‌ها کاملا خالی است. وضعیتی درست مشابه با باشگاه رقیب پرسپولیس که آنها نیز به تازگی مدیرعامل خود را از دست داده‌اند. اگرچه کناره‌گیری محمدحسن انصاری‌فرد دلایل دیگری دارد اما یقینا او هم بابت مشکلات مالی و پرداخت بدهی‌ها حال و روز خوشی نداشت به خصوص که تهدیدهای فیفا اینبار جدی است و احتمال کسر امتیاز و پنجره وجود دارد.

 

1461211

 

 

فتح‌الله‌زاده که بعد از مدت‌ها دوباره امسال ابتدا به هیات مدیره اضافه شد و سپس بعد از چند ماه کشمکش سرانجام حکم مدیرعاملی را دریافت کرد، در شرایطی میدان را درک می‌کند که در ابتدای حضور خوشبینانه به بازگشتش به استقلال می‌نگریست. اما شرایط این باشگاه نسبت به گذشته که در آن متصدی هدایت آبی ها بوده و بسیار فرق کرده و البته او با افزایش سن و البته تغییر دوران و تفاوت ذهنیت هواداری بین طرفداران استقلال آن شرایط ایده‌آل گذشته را برای حضور در پست مدیرعاملی نداشت.

 

حالا و در شرایطی که گفته می‌شود وزیر ورزش نیز با استعفای فتح‌الله‌زاده موافقت کرده، آبی‌ها باید فرد جدیدی را به عنوان مدیر انتخاب کنند. کسی که اولین ویژگی‌اش باید این باشد که بتواند از منابع شخصی یا از هرجا که می‌تواند پولی به باشگاه تزریق کند و ضمن پرداختی شب عید به بازیکنان و کادرفنی برای پرداخت بدهی‌های خارجی نیز برنامه‌ریزی کنند. این در حالی است که موضوع اول جامعه ایران در حال حاضر کرونا است و به نظر می‌رسد با توجه به تاثیر اقتصادی این بیماری همه‌گیر و مسائل جدیدی که در ایران بروز کرده این کار برای مدیرعامل بعدی(چه در استقلال و چه در پرسپولیس) دشوارتر از این حرف‌ها باشد. حالا وزارت ورزش است و دو باشگاه ورشکسته با بدهی‌هایی که شاید به حدود 300 میلیارد تومان برای پرداخت‌شان احتیاج داریم.

 

1474630

 


اما جدایی فتح‌الله‌زاده چه پیامی برای استقلال دارد و آیا این استعفا فرصت حضور یک مدیر بهتر و باکیفیت‌تر را فراهم می‌کند یا استقلال در همان شرایط ناخوشایندی که امسال از نظر مدیریتی با آن دست و پنجه نرم می‌کرده گیر خواهد کرد. در حال حاضر وظیفه خطیر انتخاب مدیرعامل جدید بر عهده وزیر ورزشی است که در حالت طبیعی نیز محبوبیت چندانی میان هواداران استقلال ندارد و صد البته آسیب های استعفای فتح‌الله‌زاده نیز به پای او نوشته خواهد شد.

 


به عنوان هوادار استقلال نظر خود را درباره فعل و انفعالات باشگاه در بخش کامنت‌ها بیان کنید؛ نظرات شما با حداقل زمان در همین صفحه نمایش داده خواهد شد.

دیدگاه‌ها