کد خبر : 1674003 | 25 اسفند 1398 ساعت 13:34 | 148.5K بازدید | 35 دیدگاه

تلفیقی از داخلی‌ها و لژیونرها، در تمام نقاط دفاع؛

نظرسنجی؛ بهترین مدافع سال 98 را انتخاب کنید

در آخرین روزهای سال 98 استرس و فکرهای منفی ناشی از کرونا را کنار بگذارید و به ما در انتخاب بهترین مدافع سال 98 در بین فوتبالیست های ایرانی کمک کنید.

نظرسنجی؛ بهترین مدافع سال 98 را انتخاب کنید

به گزارش "ورزش سه"، سال 1398 روزهای پایانی خود را طی می کند و تنها 4 روز به آغاز سال جدید باقی مانده است. هر چند از ابتدای اسفند ماه تمام مردم ایران به نوعی درگیر شیوع ویروس کرونا بوده اند و متاسفانه شنیدن خبرهای ناراحت کننده جزئی از زندگی روزمره افراد شده، اما در این واپسین روزهای سال، ورزش سه در نظر دارد با کمک نظرات مردمی، بهترین بازیکنان سال فوتبال ایران را انتخاب کند.


این نظرسنجی و بررسی به صورت پست به پست انجام می شود و پس از بررسی روز گذشته گلرها، امروز عملکرد بهترین مدافعان مرور می شود. در اینجا نگاهی اجمالی به 8 مدافعی می اندازیم که سال بهتری را نسبت به همتایان خود در تیم های مختلف پشت سر گذاشتند. البته ذکر این نکته لازم است که سعی کردیم تا توازنی میان پست های مختلف خط دفاع صورت بگیرد و 4 نفر از مدافعان میانی، 2 مدافع راست و 2 مدافع چپ انتخاب شوند. بدیهی است با توجه به بازیکنان ایرانی شاغل در نقاط مختلف دنیا، نفراتی هم بودند که با وجود شایستگی از این فهرست هشت نفره جا ماندند. در انتهای مطلب به این نام ها اشاره می کنیم.

 

 


 

 

-  سعید آقایی

 

مدافع چپ تیم سپاهان یک سال بسیار خوب را پشت سر گذاشت. او که حالا یکی از کاپیتان های سپاهان نیز به حساب می‌آید، فصل گذشته را از نظر فردی با موفقیت به پایان رساند اما نمایش او در سایه ناکامی های طلایی پوشان باقی ماند و خیلی به عملکردش توجهی نشد اما در فصل جدید، آقایی همگام با دیگر شاگردان امیر قلعه نویی درخشید و در مسابقات داخلی و قاره ای، درخشان ظاهر شد. اوج عملکرد مدافع چپ سپاهان، در دیدار با العین بود که دو پاس گل داد و نقش پررنگی در پیروزی پرگل تیمش ایفا کرد. او که حالا حسابی جا افتاده و جزو بهترین های سپاهان نیز محسوب می‌شود، در حالی کاندیدای بهترین مدافع سال ۹۸ شده که امیدوار است با تداوم این روند دوباره به پیراهن تیم ملی ایران برسد.

 

1477637


 


 

-  مرتضی پورعلی گنجی

 

پورعلی کل سال 98 را در تیم العربی قطر سپری کرد. در مجموع او برای تیمش 16 بار در لیگ ستارگان قطر بازی کرد و یک بار در برابر الاهلی در لیگ این فصل گلزنی کرده است. نکته مهم درباره او این است که در 13 حضورش در ترکیب این فصل العربی، تیمش فقط 3 باخت متحمل شده و برعکس، هر وقت مرتضی در ترکیب نبوده، آمار گل های خورده العربی بیش تر بوده است. پورعلی گنجی با العربی به نیمه نهایی جام امیر قطر رسیده و با توجه به بازی نسبتا آسانی که در پیش دارند، احتمال رسیدن آنها به فینال هم زیاد است. تنها اتفاق منفی درباره این بازیکن ملی پوش، 2 مصدومیتی بود که فرصت بازی کردن را برای مدتی از او گرفت.

 

1462998

 

 



 

-  سید جلال حسینی

 

سال ۹۸ برای سیدجلال حسینی به بهترین شکل آغاز شد. او دو جام قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی را بالای سر برد تا نام خود را در کنار بازیکنانی چون بهروز رهبری فرد، به عنوان پرافتخارترین بازیکن باشگاه سرخپوش پایتخت مطرح کند. سیدجلال که در ۳۷-۳۸ سالگی انگیزه بالایی برای شروع فصل جدید داشت، در ابتدای دوران کالدرون اغلب نیمکت نشین بود اما به مرور جایگاه خود را در ترکیب تیم پیدا کرد و نشان داد که می‌تواند همچنان یک مهره کلیدی برای تیمش باشد. حسینی در بازی های مختلف عملکرد قابل توجهی داشت که یکی از آن ها بازی با استقلال بود که اگرچه پرسپولیس در آن دو گل خورد اما سیدجلال نمره قبولی گرفت. کاپیتان شماره ۴ سرخ ها در نیم فصل دوم تعداد بازی بیشتری را انجام داد و حالا برای چندمین سال متوالی، در بین بهترین مدافعان سال قرار گرفته است. حسینی که شش بار به عنوان بهترین مدافع فصل فوتبال ایران انتخاب شد، امیدوار است این بار عنوان بهترین مدافع سال ۹۸ را با رای طرفدارانش به خود اختصاص دهد.

 

1479272

 

 


 


-  سید مجید حسینی

 

سید مجید حسینی در سال 98 در اختیار تیم ترابزون ترکیه بود. قسمتی از سال که مربوط به فصل گذشته می شد، حسینی به جز یک بازی محرومیت، تمام بازی ها را حضور داشت و جالب اینکه ترابزون در حضور او هیچ شکستی را تجربه نکرد. در لیگ اروپا هم حسینی 4 بازی در مرحله پلی آف و 4 بازی در مرحله گروهی انجام داد که تجربه ای فوق العاده برای این ملی پوش جوان ایران به حساب می آید. در لیگ این فصل هم سید مجید 13 بازی کرده است. اما اواخر سال 98 برای این بازیکن چندان خوب پیش نرفت؛ چرا که او در هفده بازی رسمی اخیر ترابزون، فقط 3 بار به میدان رفت و نتوانست ماه های درخشان گذشته را مجددا تکرار کند. 5 بازی هم به دلیل مصدومیت برای حسینی از دست رفت.

 

1485271


 


 

 

-  شجاع خلیل زاده


مدافع بلند قامت پرسپولیس سال بسیار خوبی را پشت سر گذاشت. او در ۳۰ بازی برای سرخ‌ها فیکس بازی کرد و در خط دفاعی عملکرد خوبی از خود به جای گذاشت. خلیل‌زاده که در اولین روزهای سال ۹۸ در مقابل الاهلی گلزنی کرد، در ادامه نیز چند گل به ثمر رساند. نکته جالب در خصوص او این است که در کنار بازیکنان مختلف از جمله سیدجلال حسینی، محمدحسین کنعانی زادگان و محسن ربیع خواه نمایش های خوبی داشت و حالا از عوامل آمار خوب خط دفاعی قرمزها به حساب می‌آید. شاید تنها تصویر منفی از شجاع، درگیری های او در زمین مسابقه باشد؛ جایی که چند مرتبه نیز به محرومیتش منجر شد. با این حال پرنده آسمان خط دفاعی پرسپولیس در دوره برانکو، کالدرون و گل‌محمدی از بهترین بازیکنان تیمش بود و ثبات ویژه ای را از خود به نمایش گذاشت تا در بین بهترین مدافعان سال فوتبال ایران قرار گیرد.

 


 


 

-  رامین رضاییان

 

سال 98 برای رامین فوق العاده پیش رفت. او این سال را عالی شروع کرد و در دومین بازی سال موفق به گلزنی مقابل ام صلال شد. 2 گل به الغرافه هم موجب شد رضاییان فصل گذشته را در اوج تمام کند و نقشی پررنگ در ماندن تیم الشحانیه در سطح اول فوتبال قطر داشته باشد. در فصل جاری هم رامین از 17 بازی فقط یکی را از دست داده و در بقیه بازی ها موفق به زدن 8 گل شده که آماری استثنایی در گلزنی برای یک مدافع به شمار می رود. او با وجود اینکه در تیمی قعر جدولی حضور دارد، رتبه ششم جدول گلزنان لیگ ستارگان را در اختیار دارد. این فصل رامین بعضا در پست های جلوتر هم بازی کرده و میل بسیاری به حضور در محوطه جریمه حریفان و گلزنی داشته است. انواع گل های کاشته، شوت، ضربه سر و ... نشان می دهد او چقدر از نظر چارچوب شناسی پیشرفت داشته است.

 

1472549

 

 


 


-  وریا غفوری

 

کاپیتان تیم استقلال از مصادیق بازیکنانی است که از هر لحاظ برای تیمش مفید و البته مورد اعتماد کامل هواداران است. وریا غفوری، ستاره کرد زبان استقلال که چندین سال است برای آبی های پایتخت بازی می کند، امسال نقشی خیره کننده از تمام جهات داشته و به خصوص از نظر فنی با وجود اینکه در پستی جدید در سیستم 3 دفاعه بازی می کند، فوق العاده درخشان ظاهر شده است. وریای سال 98 را بی تردید با ضربات کاشته تماشایی به خاطر خواهیم داشت؛ توپ هایی که به ندرت از تیرک عمودی و افقی دروازه ها فاصله می گرفت و کمتر دیوار دفاعی ای چه در ایران و چه در آسیا توانست مقابل آنها بایستد. کاپیتان غفوری در 32 سالگی با ماموریتی بیشتر از فصول گذشته همچنان پرتلاش و موثر برای استقلال بازی می کند و یکی از کاندیداهای جدی عنوان بهترین مدافع سال نیز به حساب می آید.

 

1472440

 

 



 

-  میلاد محمدی

 

میلاد در سالی که گذشت، 10 بازی رسمی در لیگ روسیه برای اخمت گروژنی انجام داد و سپس در تابستان راهی خنت بلژیک شد. در تیم جدید، محمدی کار را به عنوان بازیکن تعویضی شروع کرد اما به مرور زمان و به خصوص پس از گلی که به خنک زد، جایگاه ویژه ای در ترکیب اصلی به دست آورد. میلاد در ژوپیر لیگ بلژیک تا کنون 18 بازی رسمی انجام داده و از همه مهمتر اینکه تجربه بازی در لیگ اروپا را به دست آورد. این مدافع ملی پوش در بازی رفت خنت مقابل رم ایتالیا در لیگ اروپا فوق العاده بازی کرد و یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. محمدی با وجود بازی در خط دفاع، کلا دو بار در طول سال 98 محروم شد؛ یک بار به دلیل کارت زرد در لیگ روسیه و یک بار هم به خاطر اخراج در مقابل شارلروا در لیگ بلژیک.

 

1479807

 

 

 

- مطمئنا در کنار این نفرات، می شد از بازیکنان درخشان دیگری مثل حسین کنعانی زادگان، ایوب والی، محمد دانشگر، صادق محرمی، محمدحسین مرادمند، علی نعمتی، مهدی ترکمان، عزت پورقاز، محمد طیبی، فرزاد جعفری ، حسن جعفری و محمد نادری هم نام برد ولی با احترام به تمام این مدافعان توانمند و بعضا ملی پوش یا حتی لژیونر، تصمیم نهایی بر آن شد که 8 بازیکن نام برده شده در نظرسنجی پایان سال قرار بگیرند.

 

 

ضمن اینکه دیروز در اولین بخش نظرسنجی بهترین‌های سال ۹۸، علیرضا بیرانوند با ۵۱ درصد آرا عنوان برترین دروازه‌بان را به خود اختصاص داد.

 

 

1485824

 

 

 

- شما مخاطبان عزیز "ورزش سه" هم علاوه بر نظرسنجی درج شده در صفحه اصلی سایت، در قسمت نظرات ذیل این مطلب، انتخاب های خود را برای عنوان بهترین مدافع سال 1398 فوتبال ایران به اشتراک بگذارید. هرچه این نظرات از فضای احساسی هواداری دورتر باشد، می توان فرد شایسته تری را برای این عنوان برگزید.

 

 

دیدگاه‌ها