کد خبر : 1674373 | 27 اسفند 1398 ساعت 17:08 | 80.6K بازدید | 22 دیدگاه

سرخابی، لژیونر و خارجی های لیگ برتر؛

نظرسنجی: بهترین مهاجم سال 98 را انتخاب کنید

در روزهای پایانی سال به ما در انتخاب بهترین مهاجم سال 98 فوتبال ایران کمک کنید تا بررسی آخرین پست هم به انجام برسد.

نظرسنجی: بهترین مهاجم سال 98 را انتخاب کنید

به گزارش "ورزش سه"، سال 1398 روزهای پایانی خود را طی می کند و تنها 2 روز به انتهای سال باقی مانده است. هرچند از ابتدای اسفند ماه تمام مردم ایران به نوعی درگیر شیوع ویروس کرونا بوده اند و متاسفانه شنیدن خبرهای ناراحت کننده جزئی از زندگی روزمره افراد شده، اما در این واپسین روزهای سال، ورزش سه در نظر دارد با کمک نظرات مردمی، بهترین بازیکنان سال فوتبال ایران را انتخاب کند. 


این نظرسنجی و بررسی به صورت پست به پست انجام می شود و پس از بررسی  سه روز گذشته گلرها، مدافعان و هافبک ها، امروز عملکرد بهترین مهاجمان مرور می شود. در اینجا نگاهی اجمالی به 10 مهاجم می اندازیم که سال بهتری را نسبت به همتایان خود در تیم های مختلف پشت سر گذاشتند. تفاوت مهم فهرست نظرسنجی امروز نسبت به پست های قبلی این است که به دلیل اثرگذاری فوق العاده برخی مهاجمان خارجی، امروز 2 مهاجم خارجی هم که در لیگ برتر توپ می زنند، به نظرسنجی نهایی راه پیدا کرده اند. در دیگر پست ها هم خارجی های خوبی در فوتبال ایران حضور دارند اما تاثیر آنها قابل قیاس با 2 مهاجم خارجی که در این مطلب به آنها اشاره می شود، نبوده است. همچنین بدیهی است با توجه به بازیکنان ایرانی شاغل در نقاط مختلف دنیا، نفراتی هم بودند که با وجود شایستگی از این فهرست ده نفره جا ماندند. در انتهای مطلب به این نام ها اشاره می کنیم.

 

-  سردار آزمون

 

سردار در اولین بازی رسمی سال 98 موفق به زدن 2 گل شد. تا پایان فصل گذشته هم فقط یک بازی را از دست داد که دقیقا همان بازی با باخت زنیت همراه بود. او 7 گل در ماه های ابتدایی سال زد که مربوط به فصل پیش بود. دومین گلزن برتر فصل پیش لیگ روسیه نیز عنوانی بود که به لطف این عملکرد نصیب سردار شد. در این فصل هم 21 بازی برای زنیت انجام داده و فقط یک دیدار را به خاطر مصدومیت از دست داده است. سردار با 10 گل زده، در رده سوم بهترین گلزنان لیگ روسیه ایستاده و از شانس های آقای گلی این فصل نیز به شمار می رود. آزمون در سوپرکاپ روسیه هم 2 گل به ثمر رساند. یکی دیگر از اتفاقات ویژه برای این مهاجم ملی پوش ایرانی، زدن اولین گل فصل جاری لیگ قهرمانان اروپا بود. علاوه بر این گل، سردار یک گل دیگر هم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان برای زنیت به ثمر رساند.

 

1485677

 


-  عیسی آل کثیر

 

آقای گل حال حاضر لیگ برتر یکی از برترین مهاجمان این فصل رقابت‌های فوتبال ایران بوده است. بازیکنی که زیر نظر اسکوچیچ تبدیل به یک ستاره شد و حالا با ۱۰ گل در صدر جدول گلزنان قرار دارد. آل‌کثیر که سابقه پوشیدن پیراهن تیم‌هایی مثل نفت تهران و پیکان را در کارنامه دارد یکی از عوامل موفقیت صنعت نفت در نیم فصل اول بود. جایی که او حتی در بازار زمستانی در یک قدمی پیوستن به پرسپولیس بود و در نهایت این اتفاق رخ نداد. اگر چه این مهاجم در نیم فصل دوم کمی نزول داشته است، اما عملکرد عالی‌اش در نیم فصل اول او را بین برترین مهاجمان لیگ نوزدهم قرار داده است.

 

1464884

 

 

-  کی روش استنلی

 

سپاهان در 4 مسابقه‌ای که این فصل کی‌روش را نداشته، فقط در هفته اول شاهین بوشهر را شکست داد و در سایر مسابقات طعم برد را نچشیده است. حتی زمان‌هایی که کی‌روش جزو یازده بازیکن فیکس سپاهان نباشد و در ادامه به عنوان تعویضی وارد زمین شود هم سپاهان برای کسب برد و گل زدن به مشکل می‌خورد. در این فصل 4 بازی کی‌روش به عنوان تعویضی وارد زمین شده و سپاهان فقط یکی از آن چهار بازی را برنده شد. در آن چهار بازی، تا قبل از ورود کی‌روش، سایر هم‌تیمی‌های او مجموعا دو گل زدند. فصل گذشته هم شرایط به همین شکل بود. کی‌روش‌ استنلی در چهار بازی، همراه سپاهان نبود که باز هم شاگردان قلعه‌نویی فقط یکی از آن چهار بازی را برنده شدند. همین آمار نشان می دهد که غول 95 سانتی متری سپاهان چقدر برای امیرقلعه نویی اهمیت دارد و نمی توان نام را از میان بهترین مهاجمان لیگ برتر فوتبال ایران به هیچ وجه قلم گرفت؛ بازیکنی که هم در نبردهای هوایی دست بالا را دارد و نشان داده که چه مهاجم زهرداری در باکس است. او فصل قبل با ثبت 16 گل در کنار شیمبا دیگر مهاجم برزیلی لیگ برتر موفق شد عنوان آقای گلی مسابقات را کسب کند و در این فصل نیز اگرچه بازی های ابتدایی نیم فصل اول و دوم را به دلیل دیر اضافه شدن به تمرینات از دست داد، ولی توانسته 7 گل بزند تا در فصل جاری نیز برای او شانس کسب عنوان بهترین گلزن فصل را قائل باشیم.

 

1462885

 


-  شیخ دیاباته

 

هرچند در فصل گذشته دو مهاجم خارجی عنوان آقای گلی لیگ ایران را به دست آورده بودند، حضور مهاجم خارجی جدید استقلال یک بار دیگر نشان داد حضور بازیکنانی که سابقه کار در لیگ های معتبر اروپایی را داشته اند، چقدر می تواند به کیفیت تیم ها و لیگ ایران کمک کند. شیخ دیاباته با تجربه بازی در سری آ و لوشامپیونه فرانسه پا به لیگ ایران گذاشت و با نمایش های خیره کننده همه را به تحسین وا داشت. تنها مشکل اساسی شیخ این است که زیاد دچار مصدومیت می شود و همین موضوع درخشش او را در ابتدای فصل به تاخیر انداخت. دیاباته با هت تریک مقابل تراکتور گلزنی های خود را آغاز کرد و در بازی های مهم عصای دست آبی ها شد. او اما پس از زدن 8 گل در لیگ و 3 گل در پلی آف آسیا، اواخر سال بار دیگر آسیب دید و حالا از فرصت تعطیل شدن لیگ برای رسیدن به آمادگی استفاده می کند.

 

1476554

 

 

-  کاوه رضایی

 

کاوه رضایی سال 98 را خوب شروع نکرد چرا که در اولین و دومین بازی رسمی نیمکت نشین بود و بعد از آن هم 8 بازی را کلا به خاطر مصدومیت از دست داد. کلوب بروژ همراه با کاوه در فصل گذشته لیگ بلژیک نایب قهرمان شد. اما در فصل جدید کاوه رضایی به صوت قرضی به شارلروا برگشت و دوران فوق العاده ای را آغاز کرد. کاوه در 22 بازی برای این تیم 12 گل زده و یکی از مدعیان آقای گلی ژوپیر لیگ نیز به حساب می آید. کاوه از مدعیان حضور در تیم ملی نیز هست همانطور که در سال های اخیر هم بازی های ملی خود را به مرور افزایش داده است.

 

1476852

 


-  مهدی طارمی

 

طارمی سال 98 را در الغرافه قطر شروع کرد و در اولین بازی رسمی برابر الریان یک گل زد و یک پاس گل داد. پس از آن، در هفته آخر لیگ ستارگان قطر یک گل دیگر زد تا در سه بازی ابتدایی سال، 2 گل زده باشد. در تابستان 98 یک اتفاق ویژه انتظار طارمی را می کشید و این مهاجم ملی پوش توانست سرانجام حضور در فوتبال اروپا را تجربه کند. طارمی در لیگ پرتغال تا کنون برای ریوآوه 20 بازی انجام داده و آمار بسیار خوب 8 گل و 1 پاس گل را به جا گذاشته است. نکته جالب درباره طارمی این است که مهارت همیشگی اش یعنی گرفتن پنالتی را در پرتغال هم ادامه داده است و به لطف توانایی او، در این فصل از رقابت های لیگ پرتغال هیچ تیمی بیشتر از ریوآوه پنالتی به دست نیاورده است. طارمی امسال مقابل سوریه و کامبوج هم در بازی های ملی گلزنی کرد.

 

1484029

 

 

-  علی علیپور

 

مهاجم شماره 70 تیم پرسپولیس در مجموع سال خوبی را پشت سر گذاشت. او در ابتدای سال توانست مقابل سایپا، پیکان، ماشین سازی و داماش گل بزند و در فصل جدید نیز 11 گل به ثمر رساند تا سال 98 را با پانزده گل به پایان برساند. او در ابتدای فصل طلسم شده بود اما درخشش برابر شاهین علیپور را به لیگ بازگرداند تا این که امسال هم موفق شد آقای گل پرسپولیس شود. نکته جالب درباره علیپور این است که در کنار مهاجمان مختفی بازی کرد و درخشید و به همین خاطر می توان به این بازیکن نمره بهتری هم داد. او حالا باید امیدوار باشد که در سال جدید به پیراهن تیم ملی هم برسد.

 

 

 

-  مهدی قائدی

 

یکی از شگفتی های بزرگ فصل جاری فوتبال ایران بدون تردید مهدی قائدی بوده است. از زمانی که شماره 10 استقلال به این بازیکن رسید، ابهامات زیادی درباره موفقیت او و اینکه شایستگی این شماره را داشته باشد، به وجود آمد. اما از آغاز فصل و همراه با تغییر پست وی به مهاجم نوک، قائدی عملکری استثنایی داشته و با زدن 9 گل، بهترین گلزن استقلال و یکی از مدعیان جدی آقای گلی به شمار می رود. اما درخشش این ستاره ریزنقش محدود به گلزنی نبوده و قائدی با 6 پاس گل، صدرنشین جدول پاسورهای لیگ نیز هست. غیبت های قائدی در نمایش استقلال این فصل اثرگذار بوده و فرهاد مجیدی هم به او امید بسیاری دارد. این بازیکن کم تجربه در دیدارهای بزرگ فصل از جمله تقابل با پرسپولیس، سپاهان و تراکتور هم در استقلال درخشیده و کاملا آماده تبدیل شدن به یک ستاره بی چون و چرا در فوتبال ایران است.

 

1476628

 

 

-  ارسلان مطهری


مهاجمی که در نیم فصل دوم لیگ هجدهم زیر نظر علیرضا منصوریان احیا شد و توانست عصای دست این مربی در کسب نتایج خوب و قابل قبول باشد. همین درخشش باعث شد تا این مهاجم اول این فصل در لیست خرید استقلال باشد اما در نهایت با تمدید قراردادش نتوانست زیر نظر استراماچونی کار خود را ادامه دهد. مطهری در نیم فصل اول امسال در ذوب‌آهن آمار خوبی داشت و توانست ۵ گل به ثمر برساند. اما عدم موفقیت تیم باعث شد تا در بازار زمستانی به آرزوی دیرینه خود جامه عمل بپوشاند و سرانجام به استقلال برسد. آمار او در استقلال خیره کننده بود. گلزنی مقابل الریان، دبل در دربی و گشودن دروازه الاهلی در لیگ قهرمانان او را تبدیل به ستاره محبوب هواداران کرد. مطهری حالا با هشت گل زده در رده سوم جدول گلزنان قرار دارد و در صورت ادامه لیگ برتر می‌تواند این روند را ادامه دهد. نام این بازیکن بیشتر به واسطه درخشش همراه با استقلال در نیم فصل دوم لیگ نوزدهم در بین برترین مهاجم‌های سال ۹۸ قرار گرفته است.

 

1479349

 

 

-  شهریار مغانلو

 

مغانلو با قد 187 سانتی متری مناسب فوتبال بیشتر فیزیکی ایران است؛ فوتبالی که پیروزی در نبردهای هوایی بسیار پراهمیت است و شهریار این ویژگی را به خوبی داراست. این بازیکن پیش از اینکه برای انجام خدمت سربازی دو سالی را در بندرانزلی سپری کند، یکی از بازیکنان مورد توجه مجید جلالی در پیکان بود ولی به واسطه حضور بازیکنانی نظیر آقاخان، منشا و سیامک نعمتی کمتر فرصت بازی به او می رسید. بازگشت به پیکان اگرچه به خصوص در سال دوم چندان برای این تیم خوب پیش نرفته ولی برای برخی بازیکنان تیم نظیر واسعی، علیمحمدی و همینطور مغانلو شرایط بسیار خوب بوده است. او طی 20 بازی این فصل 10 بازی موفق به گلزنی شده و همراه با عیسی آل کثیر صدرنشین جدول گلزنان است. او این گل ها را در 1752 دقیقه حضور به ثمر رسانده و نسبت به سال گذشته که در 475 دقیقه حضور در ترکیب توانسته بود تنها یک گل بزند، پیشرفت محسوسی داشته است. مغانلو در پنجره تابستانی به واسطه پیشرفتی که در بازی هایش ارائه داد، مورد توجه تیم های بزرگی قرار گرفته بود ولی او بازیکن پیکان بود و در این تیم ماندنی شد. با این حال و در شرایطی که احتمال سقوط این تیم وجود دارد، شاید بتوان مغانلو را یکی از خروجی های این تیم در پنجره تابستانی آینده قلمداد کرد؛ بازیکنی که تیم های زیادی خواهان به خدمت گرفتن او خواهند شد. ضمن اینکه مغانلو عنوان آقای گلی لیگ یک را در فصل گذشته به دست آورده و اگر امسال هم در لیگ برتر آقای گل شود، رکورد جالبی را ثبت خواهد کرد.

 

1436016


مطمئنا در کنار این نفرات، می شد از بازیکنان درخشان دیگری مثل مهرداد محمدی، رضا قوچان نژاد، کریم انصاریفر، یونس شاکری، مهدی شریفی، پیمان بابایی و لوسیانو پریرا هم نام برد ولی با احترام به تمام این مهاجمان توانمند و بعضا ملی پوش یا حتی لژیونر، تصمیم نهایی بر آن شد که 10 بازیکن نام برده شده در نظرسنجی پایان سال قرار بگیرند.

 

ضمن اینکه در روزهای گذشته، علیرضا بیرانوند با 51 درصد آرا به عنوان بهترین دروازه بان، وریا غفوری با 36 درصد بهترین مدافع و مهدی ترابی با 43 درصد بهترین هافبک سال 98 فوتبال ایران شناخته شده اند.

 

شما مخاطبان عزیز ورزش سه هم علاوه بر نظرسنجی درج شده در صفحه اصلی سایت، در قسمت نظرات ذیل این مطلب، انتخاب های خود را برای عنوان بهترین مدافع سال 1398 فوتبال ایران به اشتراک بگذارید. هرچه این نظرات از فضای احساسی هواداری دورتر باشد، می توان فرد شایسته تری را برای این عنوان برگزید.

دیدگاه‌ها