کد خبر : 1674499 | 28 اسفند 1398 ساعت 18:00 | 8.8K بازدید | 0 دیدگاه

کمک 2.5 میلیون یورویی مانشافت برای مبارزه با کرونا

تیم ملی آلمان نیز به صف حامیان مالی مبارزه علیه کرونا اضافه شد.

کمک 2.5 میلیون یورویی مانشافت برای مبارزه با کرونا

به گزارش "ورزش سه"، ویروس کووید 19 از اواخر ماه دسامبر در شهر ووهان چین سربرآورد و ناگهان با شیوع سریع، ده ها هزاران نفر را گرفتار و این کشور  را با بحرانی بی‌سابقه روبه‌رو کرد. تا مدتی تنها کشورهای همسایه چین بودند که اقدامات جدی احتیاطی در پیش گرفتند و دیگر کشورها شیوع این ویروس را چندان جدی نمی‌گرفتند.

 

 

1485746

 

 

اما از اوایل ماه جاری ویروس کرونا به سرعت خود را به دیگر کشورها رساند به طوری که اکنون دست‌کم 150 کشور جهان موارد ابتلا به این ویروس را گزارش کرده‌اند و ده‌ها کشور با بحران جدی در مقابله با کووید19 مواجه شده و اقدامات جدی در پیش گرفته‌اند.

با مثبت شدن تست کرونای چند بازیکن و مربی سرشناس در لالیگا، بوندسلیگا، سری آ و لیگ جزیره، لغو مسابقات فوتبال در نقاط مختلف جهان و از جمله اروپا شدت گرفت. 

روز گذشته یورو 2020 و کوپا آمه ریکا هم به تعویق افتادند و از سرگیری لیگ ها نیز بستگی به چگونگی پیشرفت کرونا در هفته های آتی دارد.

 

 

1432210

 

 

در این میان برخی ستاره‌های فوتبال جهان مثل لیونل مسی، رونالدو، سوارز، راکیتیچ، بکام، اینیسینیه و .... که خود را در خانه قرنطینه کرده‌اند تا همگام با توصیه‌های مسئولان بهداشتی زنجیره شیوع کرونا را قطع کنند نیز با پیام‌های انگیزشی و کمک‌های مالی سعی کرده‌اند با مردم همدردی کنند.

امروز خبر رسید که سادیو مانه مهاجم سنگالی تیم فوتبال لیورپول 45 هزار یورو به کشور زادگاهش برای مقابله با ویروس کرونا اهدا کرده است.

او با انتشار ویدئویی در فضای مجازی از هموطنانش خواست تا توصیه‌های بهداشتی را رعایت کنند، مرتب دستان خود را بشورند و به ضدعفونی سطوح بپردازند.

 ساعاتی پیش همچنین بیلد گزارش داد که تیم ملی آلمان نیز دو و نیم میلیون یورو برای مبارزه با کرونا اختصاص داده است تا موج کمک های مالی برای ریشه کن کردن این ویروس خطرناک ادامه دار باشد. این اولین بار نیست که تیم ملی آلمان و اسپانسرش کمپانی آدیداس، در کار خیر پیش قدم می شود.

 

دیدگاه‌ها