کد خبر : 1674556 | 29 اسفند 1398 ساعت 09:20 | 12.5K بازدید | 0 دیدگاه

صحبتهای فلسفی یواخیم لوو درباره ویروس کرونا

یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان معتقد است ویروس کرونا سویه‌های تاریک فرهنگ مدرن را در مقابل ما قرار داده و یک فاجعه جمعی برای نوع بشر بوده است.

صحبتهای فلسفی یواخیم لوو درباره ویروس کرونا

به گزارش "ورزش سه"، یواخیم لوو سرمربی تیم ملی آلمان روز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری ویدویی شرکت کرد و با اظهاراتی فلسفی درباره ویروس کرونا مدعی شد شیوع گسترده این ویروس یک فاجعه جمعی برای نوع بشر بوده و سویه‌های تاریک فرهنگ مدرن را در مقابل چشمان همه ما قرار داد است.

 

لوو در صحبتهای خود اشاره کرد که بحران کرونا باعث شده او از زندگی روزمره فاصله گرفته و بعد از مدتها بار دیگر به شکلی بی‌واسطه دریابد که خانواده و دوستانش برای او چقدر مهمتر از روابط قدرت و سود مالی بوده‌ و هستند.

 

1486426

 

سرمربی تیم ملی آلمان در صحبتهای خود گفت:" من در روزهای اخیر خیلی فکر کرده‌ام و ذهنم به شدت مشغول بوده. دنیای ما با یک فاجعه جمعی روبرو شده. فاجعه‌ای نه تنها برای افراد، بلکه برای کل نوع بشر. احساس می‌کنم دنیا یا زمین این روزها دارد سرسختی نشان می‌دهد و در مقابل انسان مقاومت می‌کند. مردم همیشه فکر می‌کردند جواب همه چیز را می‌دانند و همه کار می‌توانند بکنند".

 

یواخیم لوو در ادامه اضافه کرد:" سرعتی که انسانها در سالهای اخیر به آن خو کرده‌اند قابل ادامه دادن نیست. قدرت، حرص و طمع، سود و منافع، و حتی نتایج و رکوردها سالها است که برای ما اولویت اول بوده. فجایع زیست‌محیطی مثل آتش‌سوزی جنگل‌ها در استرالیا در این مدت به ما هشدار داد و بیماری‌هایی مثل ابولا هم همینطور. ولی حالا با وضعیتی مواجه هستیم که تک‌تک انسانها و کل نوع بشر را تحت تاثیر قرار داده و ما تازه متوجه شده‌ایم که خانواده، نزدیکان و انسانها برایمان چقدر مهم هستند و در این مدت با آنها چطور رفتار کرده‌ایم".

 

دیدگاه‌ها