کد خبر : 1674915 | 04 فروردين 1399 ساعت 11:04 | 8.5K بازدید | 0 دیدگاه

ورزشکاران کانادا و استرالیا به المپیک اعزام نمی‌شوند

به دنبال کناره‌گیری کانادا، وضعیت برگزاری المپیک و پارالمپیک توکیو بیش از پیش با ابهام همراه شد ه است.

ورزشکاران کانادا و استرالیا به المپیک اعزام نمی‌شوند

به گزارش ورزش سه، کمیته ملی المپیک و پارالمپک کانادا گفت که پس از مشورت با ورزشکاران، گروه‌های مرتبط با ورزش و دولت کانادا با گرفتن "تصمیمی سخت" از مسابقات کناره‌گیری می‌کند. کانادا  با "درخواستی فوری" از کمیته بین‌المللی المپیک و پارالمپیک و سازمان‌های بهداشت جهانی تقاضا کرد که بازی‌ها یکسال دیرتر انجام شوند.


با انتشار این خبر  که در بیانیه ای مشترک آماده شده بود،مسئولان استرالیایی نیز گفتند که "واضح است" المپیک برگزار نخواهد شد و از ورزشکاران این کشور خواستند که خودشان را برای سال ۲۰۲۱ آماده کنند.


هر دو کشور جزو موافقان تعویق یک ساله المپیک هستند و خودداری کمیته بین‌المللی المپیک از تصمیم‌گیری در این خصوص آنها را به فکر اتخاذ چنین تصمیمی انداخته است.کمیته‌های ملی المپیک و پارالمپیک کانادا روز یکشنبه، بیانیه‌ای مشترک منتشر کردند که در آن آمده است: اگرچه ما پیچیدگی‌های مرتبط با تعویق یک تورنمنت را درک می‌کنیم اما نزد ما هیچ چیزی بیشتر از سلامت و امنیت ورزشکاران‌مان و جامعه جهانی اهمیت ندارد. این فقط یک مسئله ورزشی نیست، یک مسئله سلامت عمومی است.


انتظار می‌رود که کمیته بین‌المللی المپیک طی چهار هفته در مورد سرنوشت المپیک توکیو تصمیم بگیرد. در حال حاضر زمان آغاز این تورنمنت ۲۴ ژوئیه (۳ مرداد)است.

دیدگاه‌ها