کد خبر : 1674992 | 04 فروردين 1399 ساعت 18:33 | 9.4K بازدید | 0 دیدگاه

سرآسیایی: تعطیلات هم نفع داشت و هم ضرر

تمام بازیکنان با فیلم از راه دور کنترل می‌شوند

سرمربی شهر خودرو می‌گوید که تعطیلی کرونایی برای تیمش هم ضرر داشته و هم به نفع آن‌ها بوده است.

تمام بازیکنان با فیلم از راه دور کنترل می‌شوند

به گزارش “ورزش سه” مجتبی سرآسیایی در خصوص تعطیلی لیگ و وضعیت شهر خودرو بعد از لغو تمرینات گفت: ما بعد از بازی با پرسپولیس کلا همه چیز را تعطیل کردیم و به بازیکنان گفتیم در خانه بمانند و همان رویه قرنطینه خانگی را پیش گرفتیم. ولی هر روز در گروه مجازی تمرینات را قرار می‌دهیم و همه بازیکنان موظف هستند تمرینات را انجام داده و فیلم بگیرند و بفرستند. صفر تا صد بازیکنان این کار را انجام می‌دهند و حتی بازیکنان مصدوم از کادر پزشکی برنامه می‌گیرند و انجام می‌دهند. حتی برخی بازیکنان کارهای بیشتری انجام می‌دهند که ما در جریان همه آن‌ها هستیم. خدا را شکر وضعیت هوازی و بدنی بازیکنان تحت کنترل و خوب است.

 

وی ادامه لیگ برتر را به صلاح می‌داند و می‌گوید: ما الان در مورد ادامه یا لغو کامل لیگ برتر نمی‌توانیم نظر بدهیم. چونکه اول باید از کرونا عبور کنیم و بعد از آن همه چیز مشخص شود. در حال حاضر سلامتی بازیکنان و حتی خانواده‌های آن‌ها مهم است. ممکن است در حین آمدن به تمرین یا در رفت و آمد ناقل شوند و خانواده‌ها نیز آسیب ببینند. اما نظر ما ادامه لیگ برتر در صورت کنترل کامل کرونا است. نباید حق تیم‌ها ضایع شود. چون تیم‌هایی در بالای جدول برای قهرمانی و سهمیه می‌جنگند و برخی تیم‌ها در پایین جدول به دنبال فرار از سقوط هستند. باید یک تصمیمی گرفت که حق و حقوق تیم‌ها جا به جا نشود. خیلی تصمیم سختی است اما باید دید ای اف سی و فیفا چه راهکاری ارائه می‌دهند.

سرآسیایی در ادامه گفت: ما الان در بلاتکلیفی هستیم. منتظر هستیم تا تاریخ دوباره شروع لیگ و تمرینات را بگویند تا تصمیم گیری کنیم. دو مرتبه برنامه ریختیم و همه چیز به تعویق افتاد و حالا منتظر ابلاغ تاریخ جدید هستیم. با این حال حداقل یک ماه قبل باید به ما بگویند تا تمرینات را شروع کنیم و برای مسابقات آماده شویم.

 

سرمربی شهر خودرو‌ این تعطیلات را هم به ضرر و هم به نفع تیمش دانست و‌ گفت: این تعطیلی دو‌ وجه برای ما داشت. اول باعث شد تا محرومیت حسن جعفری و سرلک را دنبال کنیم و خوشبختانه باشگاه با نساجی به توافق رسید و این باشگاه از شکایت خود برگشت. واقعا دست ما خالی بود و رسیدن این دو بازیکن می‌تواند به ما کمک کند. در آسیا هم با این وضعیت کرونا، می‌بایست کل بازی‌ها را طبق روال قبلی به کشور ثالث می‌رفتیم که کلا متضرر می‌شدیم. اما در لیگ وضعیت بسیار خوبی داشتیم. در لیگ علی‌رغم شکست برابر پرسپولیس اما فرم خوبی داشتیم که حالا ممکن است به ما ضرر برساند.

وی هم‌چنین‌ در مورد مربی و مهاجم اوکراینی شهر خودرو گفت: خوشبختانه کوزین در همان اوایل شیوع کرونا بدون مشکل از ایران رفت. حضور او در کادر فنی کمک زیادی به ما می‌کند و از همه نظر عالی و خوب است. مهاجم اوکراینی ما نیز کمی مشکل خروج‌ پیدا کرد اما در نهایت او هم رفت.

 

سرآسیایی در پایان گله زیادی از مردم کرد و‌ گفت: متاسفانه علی‌رغم این همه تاکیدی که می‌کنند و‌ کمپینی‌ که راه انداخته‌اند تا در خانه بمانیم، اما کماکان ترددها در مشهد و‌ شهرهای شمالی ادامه دارد. این اصلا اتفاق خوبی نیست و باعث تشدید ویروس کرونا می‌شود. ما به خاطر کرونا هر روز بهترین نفرات را از دست می‌دهیم. پزشکان و پرستارانی که جان خود را کف دست گرفته‌اند و مجبورند این کار را انجام دهند. از مردم ما بعید است که چنین کاری کنند و متناقض با رویه فرهنگی ماست انجام این سفرها و اصلا زیبنده نیست.

دیدگاه‌ها