کد خبر : 1675014 | 04 فروردين 1399 ساعت 22:09 | 8.8K بازدید | 0 دیدگاه

ژاپن نگران ١٢ میلیارد سرمایه اش است

صالحی امیری: المپیک ٨٠ درصد به تعویق می‌افتد

رییس کمیته ملی المپیک گفت: ژاپن برای برگزاری المپیک ١٢ میلیارد هزینه انجام داده و نگران بازگشت آن است.

صالحی امیری: المپیک ٨٠ درصد به تعویق می‌افتد

به گزارش "ورزش سه"، سیدرضا صالحی امیری درباره نامه کمیته ملی المپیک ایران به IOC پیرامون تعویق المپیک ٢٠٢٠ اظهار داشت: از نظر من ٢ مانع اصلی برای تعویق المپیک وجود دارد. اول هزینه حدود ١٢ میلیارد دلاری است که ژاپن برای برگزاری این رقابت ها انجام داده و نگران بازگشت آن است. دوم هم درآمد حدود ٣ میلیون یورویی است که کمیته بین المللی المپیک از برگزاری المپیک به دست می آورد و تاخیر در برگزاری مسابقات شاید باعث ضرر برای IOC شود.

 


وی افزود: ما ٢ هفته قبل نامه ای به توماس باخ نوشتیم و خواهان تعویق المپیک شدیم و رونوشت آن را به کشورهای درگیر کرونا ارسال کردیم. آن مقطع هنوز کشورهای اروپایی درگیر کرونا نبودند و IOC خیلی این موضوع را جدی نگرفت. الان که بحران کرونا در اروپا جدی شده، شرایط فرق کرده است.

رییس کمیته ملی المپیک گفت: ما احتمال می‌دهیم که ٨٠ درصد المپیک به تعویق بیفتد. ٢ احتمال برای تعیین زمان جدید وجود دارد؛ اول برگزاری مسابقات با ۶ ماه تاخیر و آخرین ماه سال ٢٠٢٠ و دومی برگزاری مسابقات با یک سال تاخیر و مرداد سال آینده.

 


صالحی امیری در پایان افزود: مسابقات در رشته های مختلف مثل کشتی، وزنه برداری و... برای گزینشی المپیک عقب افتاده، اما فعلا ما به دستور وزارت بهداشت هیچ اردویی نمی توانیم برگزار کنیم.

 

دیدگاه‌ها