کد خبر : 1675159 | 06 فروردين 1399 ساعت 01:10 | 13.9K بازدید | 0 دیدگاه

ادبیات این دوستان ادبیات قشنگی نیست 

محمود فکری: مربی هنجار شکنی نیستم

نساجی یکی از تیم هایی است که دور جدید تمرینات خود را آغاز کرده؛ به این بهانه که قرار است لیگ برتر اردیبهشت ماه از سر گرفته شود.

محمود فکری: مربی هنجار شکنی نیستم 

به گزارش "ورزش سه"، موازات با شروع تمرین نساجی و چند تیم لیگ برتری دیگر فدراسیون پزشکی اطلاعیه ای صادر کرد مبنی بر اینکه تمرینات تیم های لیگ برتری غیر قانونی است و هر تیمی تمرین کند از سوی کمیته انضباطی جریمه خواهد شد. 

 

محمود فکری، سرمربی تیم نساجی در این باره گفت: اظهار نظرها در مورد تمرینات تیم های لیگ برتری باید کارشناسی باشد و از همه مهمتر ادبیات در فوتبال نباید ادبیات تهدید آمیز باشد. ما تمرین تیم را 25 اسفند تعطیل کرده بودیم و اگر قرار است مدت این تعطیلات تا 20 روز افزایش پیدا کند آنوقت نیاز به 40 روز زمان داریم تا آماده شویم. آیا سازمان لیگ به ما این فرصت را می دهد؟ اگر قرار است لیگ برتر اردیبهشت ماه از سر گرفته شود تیم ها باید از هم اکنون تمرینات خود را آغاز کنند. ما کارمند اداره نیستیم که اگر بعد از یک ماه هم به سر کار برویم بتوانیم کارهای خود را به صورت عادی انجام دهیم. اگر قرار باشد تا پایان فروردین ماه تمرین نکنیم و بعد از 5 اردیبهشت ماه بازی کنیم فوتبالیست ها آسیب می بینند. این نه فقط به ضرر باشگاه ها و بازیکنان بلکه به ضرر تیم ملی هم می شود. به این خاطر که خیلی از بازیکنان تیم ملی در باشگاه های داخلی بازی می کنند. آنوقت جواب مصدومیت بازیکنان و ضربه به باشگاه ها و تیم ملی را چه کسی می دهد؟ برخی تیم ها درلیگ برتر می خواهند قهرمان شوند. برخی می خواهند در جدول بازی ها باقی بمانند. اگر اهداف این تیم ها به بهانه ی عدم آماده سازی محقق نشود چه کسی پاسخگو خواهد بود؟ 

 

سرمربی تیم نساجی مازندران ادامه داد: دوستان گفته اند اگر تیمی تمرین کند مربی اش را جریمه خواهند کرد. ما در روزهای شیوع ویروس کرونا هم تمرین کرده ایم و هم بازی کرده ایم و هم تعطیل کرده ایم. یعنی هر سه کار را انجام داده ایم. دوستان به شکلی حرف می زنند که سلامت مربی برای خودش مهم نیست! نه اینطور نیست. ما هم در همین جامعه زندگی می کنیم. اما نسبت به باشگاهی که در آن کار می کنیم تعهد داریم. سازمان لیگ، فدراسیون پزشکی و یا هر ارگان دیگری باید مشخص کند که لیگ برتر برگزار می شود یا نه؟ اگر قرار است زنجیره انتقال این ویروس تا ماه ها ادامه داشته باشد تکلیف چیست؟ اگر امکان برگزاری بازی های لیگ برتر مهیا نیست باید لیگ برتر را تعطیل شده اعلام کنند. هر چند اتخاذ این تصمیم به آسانی نیست و نیاز به مقدمه چینی و یکسری اقداماتی دارد. اعلام این خبر به سود من هم تمام می شود. به این خاطر که تمرین را تمام می کنم و می روم خانه کنار زن و بچه. اما اگر قرار به برگزاری بازی های لیگ برتر است سوال اصلی اینجاست آیا سازمان لیگ به ما فرصت آماده سازی دوباره را می دهد یا نه؟ ما هم حاضریم تمرینات را تا هر زمانی که سازمان لیگ می گوید تعطیل کنیم اما بعد از اینکه به ما مجوز شروع تمرینات داده شد باید زمان کافی برای آماده سازی در اختیار داشته باشیم. با این میزان تعطیلات نیاز به 6 هفته زمان داریم که دوباره آماده شویم. 

 

1482077

 

محمود فکری در ادامه با اشاره به اینکه به شخصه توصیه های بهداشتی را رعایت کرده،گفت: من اصلا دوست ندارم خلاف آب شنا کنم و مربی هنجار شکنی نیستم. ما زمانی که تمرین را تعطیل کردیم از بازیکنان خواستیم به هیج وجه مسافرت نروند و همه توصیه های بهداشتی در مکان تمرین هم رعایت می شود. تکرار می کنم اگر قرار باشد تمرینات تیم تعطیل باشد و به یکباره بیایند و بگویند بعد از 5 روز یا یک هفته دیگر بازی ها شروع می شود بازیکنان و باشگاه ها و همین طور تیم ملی آسیب خواهند دید و حرف هایی که در مورد تعطیلی تمرینات هم زده می شود باید کارشناسی باشد. نساجی یک تیم پر تماشاگر است. 25 سال زمان برد که تیم به لیگ برتر صعود کرد و من به این تماشاگران و هم چنین باشگاه تعهد دارم و نمی توانم نسبت به تعهدات خود بی تفاوت باشم و شک ندارم اگر در آینده اهداف ترسیم شده محقق نشود هیچ بهانه ای قابل توجیه نخواهد بود. اگر سازمان لیگ به ما زمان کافی برای آماده سازی دوباره را می دهد حاضریم همین الان تمرینات را تا هر زمانی که سازمان لیگ می گوید تعطیل کنیم. اگر هم نظرات مسئولین بر این است که لیگ برتر نمی تواند ادامه پیدا کند همین الان تکلیف را مشخص کنند و بگویند لیگ برتر تمام.

 

سرمربی تیم نساجی در پایان گفت: من در روزهای اخیر و با وجود تعطیلی تمرین نساجی در خانه ماندم و همه توصیه ها را به جان خریدم تا به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کرده باشم اما با همه این حرف ها نمی توانم تعهد حرفه ای که به دوشم است را نادیده بگیرم و پا روی پا بگذارم و هر چه در آینده پیش آمد بگویم خوش آمد. امیدوارم به سرعت زنجیره انتقال این ویروس در ایران قطع شود و همه ی ما به زندگی عادی برگردیم.

دیدگاه‌ها