کد خبر : 1675348 | 07 فروردين 1399 ساعت 10:07 | 5.7K بازدید | 0 دیدگاه

نیتم اتحاد خانواده جودوست و با درخشان نیز جلسه داشتم

میراسماعیلی: امیدوارم نگاه CAS عادلانه باشد

رئیس فدراسیون جودو گفت: در سال جدید نیت من جمع کردن خانواده جودو دور هم خواهد بود و به همین خاطر درخواست‌ها و جلساتی را نیز با درخشان داشتم.

میراسماعیلی: امیدوارم نگاه CAS عادلانه باشد
آرش میراسماعیلی در گفت‌وگو "تسنیم" درباره عملکرد فدراسیون جودو در سال 98 اظهار داشت: باید به سال 98 در دو بخش شش ماهه نگاه کنیم که روزهای خوب، بد و پرحاشیه‌ای را برای جودوی ایران به همراه داشت. در شش ماه نخست سال 98 تلاش کردیم فدراسیون جودو به ثبات دست پیدا کند و مسابقات و سهمیه المپیک را از دست ندهد. در بخش‌های نوجوانان و جوانان هفت مدال آسیایی را کسب کردیم و در سهمیه المپیک نیز به مدال‌های رسیدیم و دو جودوکار ما در رقابت خیلی خوب برای کسب سهمیه المپیک بودند. سعی ما بر این بود که جودو را به سمت و سویی ببریم که در المپیک توکیو نماینده داشته و از شانس مدال برخوردار باشیم.
 

وی تصریح کرد: شش ماه دوم سال اما از لحاظ بین‌المللی برای ما خوب نبود و اتفاقی که در مسابقات جهانی جودو افتاد همه چیز را تحت‌الشعاع قرار دارد. این اتفاق با بازی خطرناکی که ورزشکار ما واردش شد و سناریو آن را رقم زد باعث شد تا 80، 90 هزار جودوکار ایرانی  وارد بحران شوند. این اتفاق جودوی ایران را وارد بحران بزرگی کرد و تبلیغات زیادی را علیه ما داشت و ما متهم به چیزی شدیم که اصلاً انجام نداده بودیم. ورزشکار ما ادعاهای کذبی داشت و بعد از آن مربی‌اش به او پیوست تا روزهای سختی را در شش ماه دوم شروع کنیم.

 

رئیس فدراسیون جودو خاطر نشان کرد: بعد از این اتفاقات تلاش کردیم با یاری خدا وارد دو فاز بین‌المللی و داخلی شویم. سعی کردیم از این اتفاقات استفاده بهینه را ببریم و به جودوکاران ایران امید تازه‌ای را بدهیم و بعد از سالیان سال به داخل و پشتوانه‌سازی توجه بیشتری داشته باشیم. از این بابت طرح جودو برای همه را آغاز کردیم و تلاش کردیم جودو را به سمت همگانی شدن پیش ببریم. تیم نونهالان ما در قالب دو تیم 50 نفره زیر نظر مسعود حاجی‌آخوندزاده اردوی خود را شروع کرد و تیم 50 نفره نوجوان نیز تمرینات خود را زیر نظر رستمی انجام داد. در بخش جوانان هم با مربی کارکشته‌ای همچون حاج یوسف‌زاده برنامه‌های خود را شروع کردیم.

 

میراسماعیلی درباره برگزاری رقابت‌های لیگ گفت: در بحث لیگ امید با حضور 15 تیم مسابقات را شروع و سعی کردیم استان‌ها را فعال کنیم. همچنین مسابقات جایزه بزرگ را با جایزه یکصد میلیون تومانی در مشهد برگزار کردیم که در میان رشته‌های ورزشی بی‌سابقه بود. در شش ماه دوم سال مسابقات قهرمانی کشور را در بخش آقایان و بانوان با جوایز نقدی برگزار کردیم تا به بچه‌ها انگیزه بدهیم. در ابتدای حضورم در فدراسیون جمعیت ثبت در سامانه جودو 60 هزار نفر بود که در پایان سال 98 این جمعیت به 89 هزار نفر رسیده بود.

 

وی افزود: این جمعیت 60 هزار نفری ظرف مدت 60 سال که از عمر جودو در ایران گذشته بود شکل گرفته بود و ما توانستیم رشد 50 درصدی را داشته باشیم. در پایان سال 99 روی 200 هزار نفر هدفگذاری کردیم تا ظرفیت جودو را بالا ببریم. در بخش بین‌الملل نیز تیم ویژه و کارکشته‌ای را با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و کمیته المپیک تشکیل دادیم و تلاش کردیم جودو را از این تعلیق بی‌دلیلی که بر ما روا شده است خارج و از حقانیت خود دفاع کنیم. در شش ماه دوم سال 98 خسارت بزرگی به ما تحمیل شد و نوجوانان، جوانان و بزرگسالان جودوی ایران از حضور در مسابقات و کمپ‌ها محروم شدند و ما سعی کردیم از حقانیت خود با کشاندن موضوع به دادگاه حکمیت ورزش دفاع کنیم.

 

رئیس فدراسیون جودو خاطر نشان کرد: دو پرونده را در مورد تعلیق جودو تشکیل دادیم و خدا را شکر تیم حقوقی ویژه روی این موضوع کار کردند. هماهنگی خوبی نیز میان ما با وزیر ورزش و معاونان ایشان و همچنین رئیس کمیته المپیک برقرار بود و جلسات خیلی خوب داشتیم. شکایت را انجام دادیم و وکلای ما دفاعیاتی داشتند  که دادگاه حکمیت ورزش، 20 فروردین ماه سال جاری را برای رسیدگی به این شکایت تعیین کرده بود، اما با موضوع کرونا مواجه شد و با درخواست و توافق دو طرف این جلسه به تعویق افتاد. قرار است بعد از بحران کرونا وقت جدید مشخص شود در آن حضور داشته باشیم.

 

1454260

 

میراسماعیلی تصریح کرد: همزمان با این اتفاق سعی کردیم رایزنی‌های خوبی با فدراسیون جهانی داشته باشیم و وزیر ورزش ورزش و رئیس کمیته المپیک  نیز جلسه‌ای در لوزان سوئیس با IOC داشتند. صالحی امیری در جلسه قطر نیز رایزنی‌های خوبی داشت و سعی کردیم از طریق افراد رابط این موضوع را به سمت حل شدن پیش ببریم. بعد از تعطیلات نیز همچنان تلاش‌مان بر حل این مشکل خواهد بود.

 

وی ادامه داد: سال 99 را سال خودسازی و تحول در جودوی ایران با اتحاد و همدلی گذاشتم و امیدوارم این موضوع نیز به خوبی پیش برود. در سال جدید نیت من جمع کردن خانواده جودو دور هم خواهد بود و درخواست‌ها و جلساتی را نیز با درخشان داشتم و هماهنگی‌های را نیز انجام دادم تا سال جدید مسائل بین‌الملل و داخلی را پیگیری کنیم. همیشه دنبال اتحاد و همدلی در جودو بودم، اما شاید در برخی جاها نقاط ضعفی نیز داشتم.

 

رئیس فدراسیون جودو در پایان گفت: نمی‌توانم بگویم کامل هستیم، اما امیدوارم دوستان و عزیزان سیگنال مثبت بنده را برای اتحاد و همدلی بگیرند و هر کسی می‌تواند بیاید و گوشه کار را بگیرد. در بحث‌های داخلی و بین‌الملل هر کسی هر توانی دارد برای جودوی ایران به کار بگیرد. این چالش فقط برای جودوی ایران نیست و حتی IOC نیز به موضوع ورود کرده بوده که چالش خیلی از فدراسیون‌های دیگر بود. امیدوارم دادگاه حکمیت نیز عادلانه به موضوع رسیدگی کند و ببیند ادعا کذب بوده است و نیت و منفعت شخصی زمینه‌ساز سناریو ظالمانه علیه جودوی ایران بوده است.

 

دیدگاه‌ها