کد خبر : 1675394 | 07 فروردين 1399 ساعت 15:30 | 58.2K بازدید | 0 دیدگاه

چه قهرمان شوند، چه فصل نیمه‌کاره بماند

پیش‌بینی حرکات تابستانی کلوپ؛ تغییر، حتمی است

یورگن کلوپ در تابستان آتی ممکن است عملکرد خود در اولین فصل حضورش در لیورپول را تکرار کرده و با صرف مبالغ قابل توجه چندین بازیکن جدید به خدمت بگیرد.

پیش‌بینی حرکات تابستانی کلوپ؛ تغییر، حتمی است

به گزارش "ورزش سه"، یورگن کلوپ در اولین فرصت نقل و انتقالاتی که به عنوان سرمربی لیورپول سکان هدایت این تیم را به عهده داشت با صرف مبلغ 60 میلیون پوند شش بازیکن جدید به خدمت گرفت و شلوغ‌ترین فصل نقل و انتقالاتی خود در این تیم را پشت سر گذاشت. کلوپ در فصل‌های بعدی، در زمان نقل و انتقالات کم‌تحرک‌تر ظاهر شد ولی او در تابستان آتی با چالش‌هایی شبیه اولین تابستان خود در این تیم روبرو خواهد بود.

 

همه شواهد نشان می‌دهد که لیورپول امسال تابستان به احتمال زیاد به مراتب قوی‌تر از فصل گذشته در نقل و انتقالات شرکت خواهد کرد. تابستان گذشته تنها سپ فان دن برگ، هاروی الیوت و آدریان به آنفیلد پیوستند. با توجه به اقتدار بی‌نظیر شاگردان کلوپ در طول فصل نشان داده شد که استراتژی او با توجه به برنامه‌هایش استراتژی درستی بوده ولی با توجه به شرایط فعلی به نظر می‌رسد امسال تابستان کلوپ شرایط دیگری را در آنفیلد رقم خواهد زد.

 

1487403

 

کلوپ وقتی در اکتبر 2015 جانشین برندن راجرز شده و سکان هدایت لیورپول را بدست گرفت در اولین فرصت نقل و انتقالات خود در ماه ژانویه مارکو کروجیچ و استیون کالکر را به خدمت گرفت. در ادامه لوریس کاریوس به لیورپول آمد تا سیمون مینیوله با چالش روبرو شود. در ادامه الکس منینگر به خط دفاعی اضافه شد و کلوپ سه مدافع خود را به صورت قرضی واگذار کرد. جوئل ماتیپ از شالکه و رانگار کلاوان از آوگسبورگ هم به لیورپول پیوستند تا کلوپ نشان دهد علاقه زیادی به بازیکنان شاغل در بوندس‌لیگا دارد.

 

اما کلوپ در فصل تابستان خریدهای پرخرجی انجام داد، خریدهایی که تا امروز عصای دست او هستند. خرید 30 میلیون پوندی سادیو مانه در آن زمان لیورپولی‌ها را ناراحت کرده بود ولی او در عرض کمتراز 12 ماه در لیورپول نشان داد که یکی از بهترین مهاجمین اروپا است. جورجینیو واینالدوم که تا امروز یکی از محورهای خط میانی قرمزها است هم در آن تابستان با قراردادی 23 میلیون پوندی از نیوکاسل به لیورپول پیوست.

 

کلوپ در آن تابستان رویهم‌رفته شش بازیکن به قیمت 60 میلیون پوند به خدمت گرفت و شواهد و قرائن نشان می‌دهد که او امسال هم احتمال دست به کار مشابهی خواهد شد.

 

1483800

 

اندی لونرگان، دروازه‌بان سوم این روزهای قرمزها به احتمال زیاد در پایان فصل جاری لیورپول را ترک خواهد کرد و کلوپ که امسال با دو مصدومیت جدی آلیسون روبرو شده به احتمال زیاد به دنبال جذب دروازه‌بانی خواهد بود که بتواند در نقش دروازه‌بان سوم خیال او را از بابت گزینه دوم جانشینی آلیسون راحت کند.

 

در خط دفاعی هم با توجه به اینکه انتظار می‌رود ناتانیل کلاین امسال لیورپول را ترک کند و دژان لوورن هم با شایعاتی درباره پیوستنش به یکی از رقبای لیگ برتری یا تیمی در ایتالیا روبرو است، کلوپ برای تقویت این خط به احتمال زیاد دست به خرید خواهد زد.

 

اما عمده نگاه‌ها به تصمیم‌های کلوپ برای خط میانی و خط حمله تیمش خواهد بود. لیورپول انتظار دارد در پایان فصل جاری آدام لالانا و ژردان شقیری را از دست بدهد. با توجه به اینکه خروج شقیری چیزی در حدود 25 میلیون پوند نصیب کلوپ خواهد کرد او سرمایه بیشتری برای خرج کردن در خط میانی خواهد داشت. انتقال 30 میلیون پوندی سادیو مانه یکی از بهترین خریدهای کلوپ در بازار بوده و او امیدوار است امسال هم بتواند در تابستان خرید درجه یک مشابهی از بازار داشته باشد.

 

1487401

 

از تیمو ورنر، جیدون سانچو و کای  هاورتز به عنوان مهره‌های مورد علاقه کلوپ و لیورپول یاد شده و قرمزها می‌دانند که برای بدست آوردن آنها دست کم باید چیزی در حد مبلغ پرداختی‌شان برای جذب سادیو مانه کنار بگذارند.

 

البته انتقال زمستانی تاکومی مینامینو و بازگشت رایان بروستر ممکن است روی استراتژی تابستانی کلوپ تاثیر بگذارد ولی در این شکی نیست که ورود یک مهاجم درجه‌یک که بتواند روبرتو فیرمینو را به چالش بکشد و او را با رقابتی دشوار مواجه کند برای کلوپ بسیارجذاب خواهد بود.

 

 

دیدگاه‌ها