کد خبر : 1675410 | 07 فروردين 1399 ساعت 16:45 | 10.6K بازدید | 0 دیدگاه

سه گلزن برتر لیگ آن بالا می‌مانند؟

فصلی با پایان باز؛ سرنوشت نامعلوم کفش طلا

در فصل جاری، رقابت بر سر اقای گلی جذاب شده بود اما حالا تکلیف ادامه فصل روشن نیست

به گزارش "ورزش سه"، یکی از نکات جالب در فصل جاری لیگ برتر، رقابت بر سر اقای گلی است. سه مهاجمی که بدون سابقه حضور در بازیهای تیم ملی، در حال سپری کردن یک فصل رویایی بودند، مهمترین مدعیان اقای گلی هستند. قائدی در کنار دیاباته روزهای خوبی را سپری کرد و مغانلو و آل کثر هم آنقدر خوب بودند که در تعطیلات نیم فصل، اگر پیکان و صنعت نفت اجازه می دادند، راهی پرسپولیس یا استقلال می شدند. 

 


آل کثیر؛ کوتاهترین زمان برای گلزنی

 

در اینفوگرافی سایت یازده، عملکرد این سه مهاجم بررسی شده است. اگر متوسط گل بر حسب دقایق بازی را در نظر بگیریم، آل کثیر از مغانلو هم موفق تر بوده است. ال کثیر در هر 134 دقیقه یک گل زده است. 7 گل با پای راست، یک گل با پای چپ و دو ضربه سر از ال کثیر. البته سه تا از گلهایی که با پای راست ال کثیر زده شده، از روی پنالتی بوده است. متوسط نمره فنی ال کثیر در سایت یازده، 7.0 است و یکی از ستون های اصلی صنعت نفت در فصل جاری بوده است.

 

1487425

 


مغانلو؛ پای چپ هنرمند

 

فوروارد بلندقامت پیکان یکی از بازیکنان درخشان فصل جاری است. بازیکن چپ پایی که با پای تخصصی خود، 6 گل زده، دو گل با پای راست داشته و 2 بار هم با ضربه سر گل زده است. مغانلود البته 4 تا از گلهای خود را از روی نقطه پنالتی زده و نکته مهم اینکه دو پنالتی را هم تا اینجای فصل از دست داده است. مغانلو در هر 175 دقیقه یک گل زده و متوسط نمره فنی او در سایت یازده 7.0 است. درواقع کارنامه او خیلی شبیه کارنامه ال کثیر است. درباره مغانلو باید این را در نظر بگیریم که او در یک تیم پایین جدولی بازی می کند و این ارزش کار او را بیشتر می کند.

 

1487426

 


قائدی؛ رقابت بدون پنالتی

 

همین اول کار، می توان روی تفاوت اصلی عملکرد قائدی با ال کثیر و مغانلو تمرکز کرد؛ اینکه فوروارد بوشهری استقلال، پنالتی زن تیمش نیست، بنا بر این یک گل هم از روی نقطه پنالتی نزده است. این مهمترین تمایز در عملکرد قائدی با رقبای اصلی اش در راه کسب مقام اقای گلی لیگ است. قائدی 7 گل را با پای تخصصی خود یعنی با پای راست زده و دو گل دیگر را با پای چپ زده است. قائدی در لیگ قهرمانان، با ضربه سر هم گل زده اما در لیگ برتر تا امروز با ضربه سر گل نزده است. اگر قائدی پنالتی زن اول استقلال بود، چه بسا امروز در صدر جدول گلزنان لیگ قرار داشت، اما فعلا در رده سوم بهترین گلزنان لیگ است. او در هر 150 دقیقه یک گل زده و یکی از بهترین بازیکنان فصل جاری بوده که این را در متوسط نمره فنی قائدی در سایت یازده هم می توانیم ببینیم؛ 7.4

 

1487427

دیدگاه‌ها