کد خبر : 1675472 | 08 فروردين 1399 ساعت 12:00 | 12.7K بازدید | 0 دیدگاه

تبدیل ماراکانا به بیمارستان موقت بیماران کرونا

دولت برزیل اعلام کرد از ورزشگاه تاریخی ماراکانا در این کشور به عنوان بیمارستان موقت برای درمان بیماران مبتلا به کرونا استفاده خواهد کرد.

تبدیل ماراکانا به بیمارستان موقت بیماران کرونا

به گزارش "ورزش سه"، بر اساس اعلام مقامات دولت برزیل، مجموعه ورزشی ماراکانا در شهر ریودوژانیرو و از جمله استادیوم تاریخی ماراکانا به عنوان بیمارستان موقت در اختیار کادر درمان قرار گرفته و از آن برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا استفاده خواهد شد.

 

برزیل از جمله کشورهایی است که با شیوع سریع و گسترده ویروس کرونا مبتلا شده و در آخرین آماری که دیروز اعلام شد تعداد مبتلایان بیماری در این کشور به 2900 نفر رسیده است. به همین دلیل مقامات برزیلی تصمیم گرفتند از برخی مکان های ورزشی این کشور به عنوان بیمارستان های موقت برای درمان مبتلایان به کرونا استفاده کنند.

 

1487556

 

در حالی که رئیس‌جمهور برزیل اخیرا سعی کرد با کم‌اهمیت نشان دادن خطر کرونا از نگرانی مردم این کشور بکاهد و حتی از این بیماری به عنوان یک بیماری ساده در حد آنفولانزا یاد کرده بود ولی تا این لحظه دست‌کم 75 نفر در برزیل جان‌شان را به دلیل ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

 

در سطح دولت های ایالتی، فرمانداران و دیگر مقامات محلی مقررات منع رفت و آمد وضع کرده و در تلاشند ظرفیت اماکن درمانی خود را افزایش دهند. یکی از این تصمیم‌ها اختصاص استادیوم مشهور و تاریخی ماراکانا به مبتلایان ویروس کرونا است.

 

استادیوم ماراکانا در جام جهانی 2014 میزبان فینال این رقابت ها بود و مراسم افتتاحیه و اختتامیه المپیک 2016 هم در این استادیوم برگزار شد. این استادیوم اولین بار در زمان برگزاری جام جهانی 1950 افتتاح شده و یکی از بزرگترین و شناخته‌شده‌ترین استادیوم‌های فوتبال دنیا است.

 

دیدگاه‌ها