کد خبر : 1675536 | 09 فروردين 1399 ساعت 13:25 | 126.8K بازدید | 2 دیدگاه

اهل دیسکو و مهمانی شبانه نیستم

دیاباته: در ایران به خاطر من هواپیما را نگه داشتند

ستاره این فصل استقلال در خط حمله در بازگشت به فرانسه مدعی شد در ایران با اتفاقاتی روبرو شده که تاکنون آنها را تجربه نکرده است.

دیاباته: در ایران به خاطر من هواپیما را نگه داشتند

به گزارش "ورزش سه"، به جرات می توان گفت بهترین خرید خارجی این فصل فوتبال ایران و استقلال شیخ دیاباته مهاجم تنومند اهل مالی است که آندره آ استراماچونی او را به ارث برای آبی ها از دوران کاری کوتاه خود گذاشت و رفت. شیخ که روزهای پرفراز و نشیبی را در این فصل تجربه کرد چند روز قبل بعد از بهبودی کامل مصدومیت تهران را به مقصد فرانسه ترک کرد و به محض ورود به پاریس گفتگویی با فرانس فوتبال داشت، جایی که حرف های خواندنی او از علاقه اش به ایران پرده برمی دارد.

 

 

کرونا چهره ترسناکی به شهر تهران داد


اولین موضوعی که شیخ دیاباته به آن اشاره کرد به اپیدمی کروناویروس در جهان برمی گردد، جایی که این بحران خیلی زود ایران را نیز درگیر کرد. "الان در فوتبال ایران هستم و اینجا فعالیت خود را پیش می‌برم. در حال حاضر کرونا باعث لغو خیلی از رویدادهای ورزشی شده و همه‌چیز تعطیل شده است. خوشبختاته در سلامتی هستم و مشکلی نیست. ایران جزو کشورهایی است که خیلی تحت تاثیر کرونا است. شهر خلوت شده و رستوران‌ها بسته هستند. کمی شرایط ترسناک شده تا جایی که بشود فقط ترجیح می‌دادم در خانه بمانم و بیرون نروم ولی خب برای دویدن مجبور می شدم به تنهایی برای مدتی از خانه خارج شوم".

 

 

 مردم ایران اول کرونا را جدی نگرفتند اما...


بخش بعدی صحبت های مهاجم اهل مالی استقلال به گله از برخی از ایرانی ها برمی گشت جایی که آنها در روزهای ابتدایی توصیه های پزشکی را برای مقابله با کرونا رعایت نمی کردند."یک عده بودند شرایط را جدی گرفتند و عده‌ای هم خیلی جدی نمی‌گرفتند. وقتی آمار کشته‌های کرونا بالا رفت فکر می‌کنم تازه مردم در حال جدی‌تر گرفتن شرایط برای عبور ایران از بحران بودند.می دیدن مردم کم کم در حال نگران شدن بودند اما این بحران چیزی نیست که زود رفع شود و فعلا فقط باید صبور بود. چاره‌ای جز مراقبت از خود و نزدیکانمان نداریم".

 

1487808

 

 

 اهل مهمانی شبانه و کلپ رفتن نیستم 


شیخ دیاباته بعد از صحبت راجع به کروناویروس بار دیگر به چگونگی حضور در فوتبال آسیا و ایران اشاره کرد و حرف های جالبی به زبان آورد."این آندره‌آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال بود که من را به اینجا آورد. اول اصلا تمایلی به آمدن نداشتم ولی خب استقلال تیم بزرگی است و در لیگ قهرمانان آسیا بازی می کند و به خودم گفتم چرا که نه؟". شاید برای خیلی از اروپایی ها این سئوال پیش بیاید که چطور می شود یک بازیکن حرفه ای که در اروپا با تمامی امکانات تفریحی و رفاهی روبرو بود با محدودیت های موجود در ایران کنار بیاید. شیخ در پاسخ به این سئوالات و ابهامات به فرانس فوتبال گفت:"من اتفاقا فردی نیستم که دنبال مهمانی و کلوپ شبانه باشم و به این خاطر به ایران نروم اتفاقا دوست دارم در خانه باشم. اول که تمایل نداشتم چون نمی دانستم در ایران زندگی چگونه است اما استراماچونی من را قانع کرد".

 

 

گفتم با کرونا شوخی نکنید!


محبوبیت شیخ دیاباته در ایران خیلی زود به جایی رسید که طرفدارانش از هر لحظه رویارویی با او برای ثبت عکس سلفی و خاطره ساز دریغ نمی کردند. شیخ در روزهایی که کروناویروس ایران را تحت الشعاع قرار داد با استفاده از این بحران به دنبال فرار از دست طرفداران هم بود."اینجا همه چیز خوب است و دنبال گلزنی هستم و هواداران ارتباط خوبی با من دارند. مدام در خیابان می خواهند با من عکس بیاندازند حتی وقتی کرونا آمده بود. من به آنها گفتم با کرونا شوخی نکنید! پروتکل های پزشکی باید رعایت شود که فاصله گرفتن از یکدیگر نکته ای مهم است(باخنده)". 

 

1487810

 

 

بازیکنان ایرانی زیادی می توانند در اروپا بازی کنند


شیخ دیاباته نسبت به ناشناخته بودن نسبی فوتبال ایران و توانایی بازیکنانش هم حرف های جالبی به زبان آورد بلکه با آدرس هایی که او به فرانس فوتبال داد توجه استعدادیاب های اروپایی به فوتبالیست های جوان و مستعد ایرانی جلب شود. ستاره اهل مالی استقلال با اشاره به این که بازیکنان خوبی در لیگ ایران هستند، افزود:" در ایران نیمی طرفدار استقلال و نیمی طرفدار پرسپولیس هستند. من اینجا دوستان خیلی زیادی پیدا کردم و شرایط برای من خوب است.واقعا از سطح لیگ برتر ایران شگفت‌زده شدم. بعضی از بازیکنان بسیار بسیار خوب هستند و از آنها می‌پرسم چرا به اروپا نمی‌روید و آنها می‌گویند مشکلاتی در این زمینه دارند. مردم علاقه وافری به فوتبال دارند و با توجه به اینکه کلوپ شبانه و چنین چیزهایی نیست، آنها بیشتر به ورزشگاه می‌آیند.به نظرم ایران باید چند برابر بازیکنانی که الان در خارج دارد، در باشگاه های اروپایی نماینده داشته باشد».

 


هواپیما را به خاطر من نگه داشتند


اما یکی از خاطراتی که شیخ با اشتیاق زیادی برای فرانس فوتبال مطرح کرد به ماجرای رخ داده در فرودگاه امام خمینی (ره) برمی گردد، جایی که کارکنان فرودگاه برای سوار کردن او به پرواز پاریس اجازه تیکاف به خلبان نداده بودند." آن قدر من را در ایران دوست دارند که برای رفاه حالم دست به کارهایی می زنند که نمونه اش را نمی توانستم جای دیگری از جهان تجربه کنم. یک بار مجبور بودم به فرانسه برگردم اما بنا به دلایلی دیر به فرودگاه رسیدم و گیت بسته شده بود. حتی پرواز آماده پریدن بود اما وقتی دیدند مسافر جامانده از پرواز شیخ دیاباته مهاجم استقلال است همه کاری کردند که من بتوانم وارد هواپیما شوم.کارکنان فرودگاه با تهدید این که تا من سوار نشوم اجازه پرواز از باند را نمی دهند تماس های زیادی گرفتند تا سوار هواپیما شوم. مدام می شنیدم که می گفتند شیخ باید در این پرواز حضور داشته باشد. شاید این موارد هرگز برای من در سایر کشورها رخ ندهد و اینجا بود که پی بردم چقدر برایم اهمیت قائل هستند.شاید حتی در خود مالی که کشور من نیز هست این گونه با من رفتار نمی کردند".

 

1487809


 
شادی گل من را پرسپولیسی ها هم دوست دارند


بعد از شروع ناامیدکننده موتور گلزنی های شیخ دیاباته از بازی با تراکتور در تبریز روشن شد تا شادی گل اختصاصی او طی مدتی کوتاه به نمادی برای کری خواندن استقلالی ها تبدیل شود. شیخ به این موضوع هم اشاره و تصریح کرد:"خیلی خوشحالم با گلزنی توانستم خودم را نشان دهم. اینجا هواداران مدام اسم من را در ورزشگاه به زبان می‌آورند و شادی گلی دارم که هر وقت آن را انجام می‌دهم همه هواداران یک صدا فریاد می‌زنند و این فوق‌العاده است چون شادی گلم به نمادی جاودانه برای استقلالی ها تبدیل شد. حتی خیلی از هواداران پرسپولیس نیز من را دوست دارند و آنها تعجب می‌کنند که با آنها صحبت می‌کنم ولی فوتبال بدون مردم هیچ اهمیتی ندارد. من تنهایی نمی‌توانم بازی کنم".

 


***

 

با صحبت هایی که شیخ دیاباته با نشریه معتبر فرانس فوتبال انجام داده می توان این گونه برداشت کرد اگر باشگاه استقلال از نظر مالی به تعهدات خود در قبال این بازیکن کلیدی و سرنوشت ساز عمل کند او برخلاف مهاجمی مثل مامه بابا تیام یا دیگر ستاره های خارجی تمایلی به جدایی از استقلال نداشته باشد و سال های پایانی فوتبال خود را در باشگاهی مثل استقلال ایران که از اهمیت زیادی در فوتبال آسیا برخوردار است، بگذراند.

 

 

دیدگاه‌ها