کد خبر : 1675754 | 10 فروردين 1399 ساعت 15:04 | 6.3K بازدید | 0 دیدگاه

تعویق المپیک به سود تیم ملی والیبال است

محمودی: جانشین کولاکوویچ می تواند ایرانی باشد

پیشکسوت والیبال ایران گفت: فدراسیون منابع درآمدی مشخصی دارد و نمی شود به کولاکوویچ در سالی که هیچ رویدادی برگزار نمی شود، حقوق بدهد.

محمودی: جانشین کولاکوویچ می تواند ایرانی باشد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران که قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور چین توانست سهمیه المپیک توکیو را کسب کند، بعد از تعویق یک ساله المپیک وضعیت نامشخصی دارد. فدراسیون تصمیم به قطع همکاری با ایگور کولاکوویچ گرفت و حالا گمانه زنی ها درباره مربی بعدی هم آغاز شده است.


بهنام محمودی، بازیکن اسبق تیم ملی که اخیرا با فدراسیون هم همکاری دارد و قرار است احتمالا به عنوان عضو هیات رییسه با داورزنی همکاری کند، معتقد است مربیان ایرانی هم می توانند در تیم ملی موفق باشند.


این پیشکسوت والیبال ضمن تبریک سال نو و آرزوی سلامتی برای مردم ایران در مقابله با ویروس کرونا درباره قطع همکاری با کولاکوویچ به "ورزش سه" گفت: قطع یا ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی در حیطه اختیارات فدراسیون است. با توجه به تعویق المپیک فدراسیون چنین تصمیمی گرفته، اما باید دید قرارداد کولاکوویچ به چه صورت است. این مشکل در تمام دنیا به وجود آمده و خیلی از مربیانی که تا پایان المپیک قرارداد داشتند، هیچ فعالیتی در تیم های خود ندارند. باید مشخص شود که این مربیان پول خود را می گیرند یا نه. به هر حال این موضوع باید در هیات رییسه فدراسیون مطرح شود تا تصمیمی اتخاذ شود که به نفع والیبال ایران باشد.


وی درباره اینکه فدراسیون می توانست یک سال دیگر با کولاکوویچ ادامه همکاری بدهد یا او در المپیک هم سرمربی ایران باشد، عنوان کرد: کولاکوویچ مربی خوبی است و زحمات زیادی برای والیبال ایران کشید. به هر حال فدراسیون منابع درآمدی مشخصی دارد و نمی شود به کولاکوویچ در سالی که هیچ رویدادی برگزار نمی شود، حقوق بدهد. باید توافق با او به صورتی باشد که به نفع والیبال باشد. بدون شک کولاکوویچ هم یک مربی حرفه ای است و غیرمنطقی با این موضوع برخورد نمی کند.


بهنام محمودی درباره ارزیابی اش از عملکرد کولاکوویچ گفت: این مربی نقاط ضعف و قوتی در دوران حضورش در ایران داشت. به هر حال در چند سال اخیر فدراسیون والیبال ثبات مدیریت نداشت و چند رییس عوض کرد. همانطور که قبلا گفتم باید عملکرد این مربی در کمیته فنی فدراسیون بررسی شود. البته باید در بدنه فدراسیون افراد فنی و از بدنه والیبال باشند تا بتوانند به این رشته کمک کنند.


وی در پاسخ به این سوال که از نظر او جانشین کولاکوویچ باید خارجی باشد یا ایرانی، افزود: ما باید مربیان خودمان را هم در سطح جهانی پرورش دهیم. بالاخره باید یک جایی به مربیان ایرانی هم میدان دهیم. بازیکنانی که الان درتیم ملی هستند، از رده های پایه آمدند؛ پس مربیان ما هم می توانند از پایه شروع کنند و به تیم ملی برسند. الان 8، 9 مربی خوب در ایران داریم. البته اگر قرار بر انتخاب مربی ایرانی باشد، حتما باید کمیته فنی و مدیرفنی خوبی بالای سر تیم باشد و سرمربی هم با آن ها مشورت کند. اینطور نباشد یک مربی بیاید که هیچ کس را قبول نداشته باشد.


پیشکسوت والیبال درباره تاثیر تعویق یک ساله المپیک روی والیبال ایران گفت: از نظر من تعویق المپیک به نفع ما شد. یکسری بازیکن آسیب دیده مثل غفور و قائمی داشتیم. برخی از بازیکنان ما هم روی فرم نبودند. حالا این تعویق یک ساله فرصت مناسبی است تا بازیکنان همگی به اوج آمادگی برسند و تیم ملی با یک سرمربی جدید بتواند نمایش خوبی در المپیک داشته باشد. این فرصت مناسبی برای فدراسیون با مدیریت داورزنی هم هست که بستر را برای موفقیت تیم ملی فراهم کند.


وی در پایان درباره اینکه عضو هیات رییسه فدراسیون شده یا خیر، گفت: آقای داورزنی با من تماس گرفت و از من دعوت کرد تا در یک جلسه هیات رییسه حاضر شوم. همه می دانند که بهنام محمودی چیزی برای خودش نخواسته و همیشه در کنار والیبال بوده است. والیبال نیاز به همفکری دارد و امیدوارم اتفاقات خوبی در راه باشد.

دیدگاه‌ها