کد خبر : 1675881 | 11 فروردين 1399 ساعت 12:28 | 9.3K بازدید | 0 دیدگاه

امیدوار به شفا بعد از کار با تراکتور

سماجت در مقابل کرونا؛ لیگ بلاروس برقرار است!

درحالیکه رقابتهای فوتبال در گوشه و کنار قاره اروپا به دلیل شیوع کرونا متوقف شده کشور بلاروس تنها نقطه‌ای از این قاره است که فوتبال همچنان در آن زنده است.

سماجت در مقابل کرونا؛ لیگ بلاروس برقرار است!

به گزارش "ورزش سه"، درحالیکه به دلیل شیوع گسترده ویروس خطرناک کرونا در دنیا رقابتهای فوتبال در بیشتر کشورها به حالت تعلیق درآمده، در اروپا همه کشورها مسابقات فوتبال را متوقف کرده‌اند اما در این قاره تنها یک کشور وجود دارد که فوتبال در آن زنده است و مسابقات فوتبال طبق برنامه عادی در حال برگزاری است: بلاروس.

 

روزنامه مارکا امروز صفحه اول خود را به این استثنای عجیب اختصاص داده و با تشبیه شرایط بلاروس در بحران کرونا به انیمیشن معروف آستریکس می‌گوید همانطور که در این انیمیشن شاهد بودیم که همه گل به تسخیر رمی‌ها درآمده ولی تنها در یک دهکده کوچک، دهکده آستریکس و اوبلیکس، مردم به روال عادی به زندگی‌شان ادامه می‌دادند این روزها در مواجهه با ویروس کرونا، کشور بلاروس وضعیت مشابهی دارد.

 

1488118

 

لیگ فوتبال جمهوری بلاروس که یکی از 54 لیگ کشورهای عضو یوفا است با اینکه در تمامی کشورهای عضو یوفا همه لیگهای دیگر متوقف شده‌اند همچنان در حال برگزاری است.

 

سردبیر بزرگترین وبسایت ورزشی بلاروس در گفتگو با مارکا درباره شرایط این کشور در بحران کرونا می‌گوید:" در بلاروس همه چیز باز است. شرکت‌ها، مدارس، مراکز خرید ... در این شرایط طبیعی است که رقابتهای مهم ورزشی مثل رقابتهای هاکی روی یخ، هندبال و فوتبال هم ادامه داشته باشند و طبق برنامه عادی مسابقات‌شان را برگزار کنند. چون رفتن مردم به استادیوم برای تماشای فوتبال با حضورشان در مترو که تفاوتی ندارد. پس وقتی مترو فعالیت می‌کند مسابقات فوتبال هم در حال برگزاری است".

 

تعداد افراد مبتلا به کرونا در بلاروس در حال حاضر کمتر از 100 نفر اعلام شده و در این کشور هنوز هیچ مرگی بر اثر این ویروس ثبت نشده. سردبیر وبسایت ورزشی پرس‌بال به مارکا می‌گوید با اینکه مردم بلاروس این آمار دولتی را باور ندارند ولی همچنان به زندگی عادی ادامه می‌دهند.

 

1488117

 

تراکتورهای شفابخش رئیس‌جمهور

الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس که از زمان استقلال این کشور از شوروی سابق در سال 1991 تا امروز ریاست جمهوری را در دست داشته به مردم کشورش توصیه کرد که تنها دستهای خود را بشورند. او در بخش دیگری از صحبتهایش گفت:" مردم ما همچنان با تراکتورهایشان در حال کار هستند و کسی از کرونا صحبت نمی‌کند. تراکتورها مردم را شفا می‌دهند چون زمین و کارکشاورزی منبع شفا است".

 

با اینحال برخی از فوتبالیست‌های بلاروس از ترس خود از ویروس کرونا می‌گویند. الیس باکاژ، فوتبالیست اهل آلبانی شاغل در بلاروس به مارکا گفت:" ما می‌دانیم که این روزها بازی کردن خطر دارد. ولی ما با اینکه می‌دانیم که فوتبال بازی کردن در این شرایط می‌تواند خطرناک باشد ولی چون بازیکن حرفه‌ای هستیم چاره‌ای جز پایبندی به قراردادمان نداریم. ما قبل از هر بازی چند آزمایش کرونا می‌دهیم و هر روز دمای بدن‌مان را اندازه می‌گیرند. بله من می‌ترسم و بعد از هر بازی احساس می‌کنم به ویروس آلوده شده‌ام. آنها باید لیگ را تعطیل کنند".

 

رئیس وبسایت پرس‌بال در ادامه توضیحاتش به  مارکا درباره شرایط خاص لیگ بلاروس گفت:" اهمیت لیگ بلاروس در سالهای اخیر به شدت افزایش پیدا کرده و حق پخش بازی‌های این لیگ به تلویزیون‌هایی در روسیه، اوکراین، صربستان، کرواسی و فلسطین اشغالی فروخته شده. چون بلاروسی‌هایی در این کشورها زندگی می‌کنند که مهاجرت کرده‌اند. یادتان باشد که فوتبال بلاروس ذاتا فاقد ظرفیت درآمدزایی است و فروش این حق پخش‌ها برای اولین بار در تاریخ بلاروس باعث شده فوتبال در این کشور درآمدزا باشد".

 

1488119

 

خاطرات چرنوبیل

زندگی عادی مردم در بلاروس با وجود فاجعه‌ای خطرناک که در کمین مردم است، یادآور سال 1986 و فاجعه‌ اتمی چرنوبیل است. زمانی که در آوریل آن سال نیروگاه اتمی چرنوبیل منفجر شد نقطه صفر انفجار در هفده کیلومتری مرز اوکراین و بلاروس قرار داشت. دولت بلاروس در همان زمان هم که این جمهوری عضوی از شوروی بود طوری وانمود کرد که هیچ اتفاقی نیفتاده است. حتی مراسم دولتی روز کارگر در اول ماه مه طبق برنامه عادی با حضور صدها هزار نفر از مردم در خیابانها برگزار شد.

 

این روزها هم دولت بلاروس در حال آماده‌سازی گسترده برای اجرای رژه و مراسم یادبود 9مه به یادبود پیروزی در جنگ جهانی دوم است. درست همانطور که در سال 1986 دولت به دنبال برگزاری مراسم اول ماه مه بود. انگار در این سرزمین چیزی تغییر نکرده است. در فاجعه چرنوبیل هشتصد هزار نفر از جمعیت بلاروس در معرض ذرات خطرناک رادیواکتیوی بودند که از آن نیروگاه منتشر شده بود.

 

دیگر استثناها در دنیا: لیگ نیکاراگوئه و جام بوروندی

اما به جز لیگ فوتبال بلاروس که در اروپا استثنای این روزها است در دیگر نقاط دنیا هم چند استثنای دیگر وجود دارد. دو تورنمنت رسمی دیگر این روزها همچنان در حال برگزاری است، گویی که خبر گسترش و مرگبار بودن کرونا به این دو کشور نرسیده است: لیگ نیکاراگوئه و جام ریاست‌جمهوری بوروندی. البته در کشورهای اسکاندیناوی هم که رقابتهای رسمی فوتبال تعطیل شده این هفته شاهد برگزاری چند  بازی دوستانه بین تیمهای سوئدی، استونیایی و فنلاندی بودیم.

 

دیدگاه‌ها