کد خبر : 1675920 | 11 فروردين 1399 ساعت 16:26 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

جانشین کولاکوویچ باید جزو 5 مربی برتر جهان باشد

محمودی: ولاسکو تمام شد، همه را با او مقایسه نکنید

بازیکن تیم ملی والیبال معتقد است کولاکوویچ کارنامه نسبتا خوبی در ایران داشته و نباید او را با مربیان قبلی از جمله ولاسکو مقایسه کرد.

محمودی: ولاسکو تمام شد، همه را با او مقایسه نکنید

به گزارش "ورزش سه"، شیوع ویروس کرونا، از حدود 40 روز قبل ورزش ایران را تحت تاثیر خود قرار داد و فدراسیون والیبال، اولین فدراسیونی بود که لیگ این رشته را به همین دلیل به صورت کامل تعطیل کرد. 


در اولین روزهای سال 99 کمیته بین المللی المپیک هم خبر از تعویق توکیو 2020 داد تا تیم ملی ایران که قبل از شیوع ویروس کرونا در چین سهمیه حضور خود در المپیک را قطعی کرده بود، روی نیمکت خود تغییراتی را شاهد باشد.


فدراسیون والیبال از مذاکره برای فسخ قرارداد ایگور کولاکوویچ به دلیل تعویق یک ساله المپیک خبر داده و بازیکنان تیم ملی هم این روزها خانه نشین هستند تا تکلیف برای ادامه کار تیم ملی مشخص شود.


در همین رابطه با یکی از بازیکنان باتجربه تیم ملی که در جریان صعود ایران به المپیک هم نقش کلیدی ایفا کرد، همکلام شدیم. شهرام محمودی، پشت خط زن تیم ملی که در المپیک ریو هم جزو بازیکنان ثابت ایران بود، در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" درباره وضعیت این روزهای والیبال ایران به صحبت پرداخت. 

 


تعویق المپیک به سود یا ضرر والیبال ایران نشد


نمی توانیم بگوییم تعویق المپیک به سود یا ضرر والیبال ایران شد. برای ما خیلی فرق نمی کرد چون همه برنامه ریزی ها برای حضور قدرتمند ایران در المپیک انجام شده بود. مصدوم خاصی هم نداشتیم و فقط امیر غفور بود که او هم راه افتاده و مشکلی برای بازی در المپیک نداشت. به هر حال این یک تصمیم جهانی است و جان انسان ها در اولویت قرار دارد. واقعا این جالب است که چنین رویداد بزرگی به خاطر ارزشی که برای جان انسان ها غائل هستند، به تعویق می افتد. 


کارنامه کولاکوویچ اصلا بد نبود


من هم خبر قطع همکاری با کولاکوویچ را در رسانه دیدم و نمی دانم این موضوع رسمی شده یا خیر. در هر صورت این مربی زحمت زیادی برای ایران کشید و خیلی مرد خوب و باشخصیتی هم بود. کولاکوویچ نتایج بدی هم نگرفت و اولین مدال بین المللی ایران با مربیگری او در جام بین قاره ای به دست آمد. طلای بازی های آسیایی و صعود به فینال لیگ جهانی هم در این چند سال با هدایت کولاکوویچ به دست آمد. نمی توانیم به هیچ وجه کارنامه او را زیر سوال ببریم. 

 

1488165


 

چرا همه را با ولاسکو مقایسه می کنید؟


متاسفانه می بینم که برخی مثل چند سال اخیر همچنان از عملکرد کولاکوویچ انتقاد می کنند. من فکر می کنم ما در گذشته ماندیم و دائما حرف از ولاسکو می زنیم. نباید همه مربیان را با ولاسکو مقایسه کنیم. ولاسکو مربی خوبی بود و به والیبال ایران کمک کرد، اما سال هاست از ایران رفته و نگاه ما باید رو به آینده باشد. نمی توانیم تا سال ها بنشینیم و بگوییم ولاسکو مربی خوبی بود. همه مربیانی که در این چند سال آمدند هم زحمت کشیدند. همین کولاکوویچ قبل از ایران 9 سال سرمربی صربستان بود. 


رفتار کولاکوویچ برای من جای تعجب داشت


من برای کولاکوویچ آرزوی موفقیت می کنم. او 3 سال خوب را در ایران داشت. من هم رابطه خوبی با او داشتم؛ اگرچه در دوران حضور او در تیم ملی خیلی موفق به حضور در اردوها نشدم. چند باری جلسه داشتیم و از من خواست که به تیم ملی برگردم. در جلساتی که داشتیم کولاکوویچ خیلی منطقی و با دید باز صحبت می کرد. این برخورد او برای من خیلی تعجب داشت چون قبل از این چنین چیزی ندیده بودم. 


یا مربی تراز اول خارجی یا مربی ایرانی


امیدوارم فدراسیون هر چه زودتر برای تعیین تکلیف کادرفنی تیم ملی اقدام کند. اگر بنا به حضور مربی خارجی است، باید یک مربی تراز اول به ایران بیاید. تیم ملی ما جزو 6، 7 تیم برتر دنیاست و مربی ای هم که می آید، باید جزو 5 مربی برتر جهان باشد. اگر قرار باشد یک مربی متوسط بیاید که از نظر من مربیانی که ما در ایران داریم هم دست کمی از مربیان خارجی ندارند. نسل جدیدی از مربیان جوان در ایران کار می کنند که با انگیزه هستند و دوست دارند به روز باشند. 

 

 

1488167


 

نمی دانم در المپیک توکیو خواهم بود یا نه


نمی توانم خیلی درباره آینده خودم صحبت کنم چون نمی دانم اتفاقی قرار است رخ دهد. مصدومیتی که از ناحیه کمر داشتم، اواخر لیگ بازهم اذیتم کرد و چند بازی را هم از دست دادم. مشغول کارهای درمانی بودم که کرونا آمد و درمان من هم متوقف شد. باید منتظر پایان این وضعیت باشم تا اول از همه برای درمان کمرم اقدام کنم. نمی توانم از الان بگویم که در المپیک سال آینده هستم یا نه. 


پرداخت نکردن پول بازیکنان کم لطفی است


لیگ برتر با نظر فدراسیون در همان روزهای اول شیوع کرونا تعطیل شد. اینطور که من شنیدم قرار است فدراسیون تشکیل جلسه دهد و درباره حقوق بازیکنان تصمیم گیری کند. اینکه باشگاهها چطور پول بازیکنان را پرداخت کنند، منوط به تصمیم فدراسیون است. با این حال از نظر من اگر قرار باشد پول بازیکنان را به صورت کامل پرداخت نکنند، کم لطفی است. فقط یک ماه از لیگ مانده بود و حتی با یک برنامه ریزی می شد خیلی زود لیگ را تمام کرد.

دیدگاه‌ها