کد خبر : 1675953 | 11 فروردين 1399 ساعت 19:44 | 10K بازدید | 0 دیدگاه

با حضور مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا

جلسه کسر مبالغ بازیکنان و مربیان برگزار می‌شود

به زودی طی جلسه ای که میان مسئولان AFC و FIFA تشکیل خواهد شد درباره قراردادها و کسر مبلغ احتمالی از بازیکنان و مربیان تصمیم گیری می‌شود.

جلسه کسر مبالغ بازیکنان و مربیان برگزار می‌شود

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که اغلب لیگ های مختلف فوتبال در دنیا در حالت تعطیلی به سر می برد و حرف و حدیث هایی درباره مبالغ قید شده در قراردادهای بازیکنان و مربیان به وجود آمده، قرار است تا در جلسه میان مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال در این باره تصمیم گیری شود. 


  
با توجه به تعطیلی به وجود آمده در بسیاری از لیگ ها به دلیل عدم دچار به مشکلات مالی احتمالی، درباره مبالغ موجود در قرارداد بازیکنان حاضر حرف و حدیث هایی به وجود آمده است و به همین دلیل در جلسه ای در این باره تکلیف نهایی تعیین خواهد شد. جلسه ای که با درخواست مسئولان فدراسیون فوتبال آسیا، قرار است هفته آینده جلسه‌ای میان مسئولان afc و فدراسیون بین‌المللی فوتبال برگزار شود تا درباره اصلاحات آیین نامه ای مربوط به شرایط بازیکنان و مربیان و قراردادهای رسمی بین آنها و باشگاه ها بحث و بررسی شود. 

 

در این باره گفته می شود ممکن است پس از این جلسه با توجه به تعطیلی چند ماهه بازیهای فوتبال در کشورهای مختلف دنیا و خسارت هایی که در این باره به باشگاه‌ها وارد شده است، کاهش دستمزد مربوط به بازیکنان و مربیان در دستور کار قرار بگیرد که این اتفاق صدور مقررات جدیدی را را به همراه خواهد داشت. مقرراتی که با توجه به شیوع ویروس کرونا ثبت خواهد شد و امکان کسر حقوق مربوط به بازیکنان و مربیان را به باشگاه ها خواهد داد. نکته جالب درباره جلسه مورد نظر اینکه قرار بر این شد تا جلسه مسئولان afc و فیفا از طریق ویدئو کنفرانس در هفته آینده شکل گیرد. 

 

1483527

 

با توجه به اعتراض و امتناع  بسیاری از بازیکنان حاضر در لیگ های مختلف آسیایی نسبت به مبالغ مربوط به مالیات قراردادها و  فرمول محاسبه آن، کنفدراسیون فوتبال آسیا به دنبال این است تا تصمیم رسمی کسر دستمزد بازیکنان و مربیان را از فیفا بگیرد و پس از آن به مدیران باشگاه‌های مختلف چراغ سبز کاهش حقوق‌ها را نشان دهد.

 

این در حالی است که چند هفته پیش از این کنفدراسیون بین المللی فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فیفا، به دلیل خسارتهای وارد شده به تیم ها و به خصوص عدم دریافت سود مالی از شرکت‌ها و حامیان مالی و در نهایت برای فرار از مشکلات مالی احتمالی پیش رو، پیشنهاد کسر حقوق ها را داده بود.

 

این موضوع در حالی پیش می رود که در حال حاضر و بدون صدور مقرراتی، بسیاری از بازیکنان لیگ های معتبر دنیای فوتبال قسمتی از قراردادهای خود را به باشگاه ها بخشیده اند و یا صرف امور خیریه برای بیماران مبتلا به ویروس کرونا کرده اند.

دیدگاه‌ها